המפכ"ל לשעבר אלשיך טען שלא הורה לפתוח בבדיקת ההתנהלות של תנ"צ גיא ניר, אבל ניצב בנצי סאו ששימש המפכ"ל בפועל טוען כך בקולו עוד לפני כניסת אלשיך לתפקיד: משטרת ישראל סיימה לפני כמה חודשים את הטיפול בפרשת החופשה הכפויה של תת-ניצב גיא ניר. אבל הוא, כך נראה, צפוי להמשיך להעסיק את המשטרה ואת בכיריה לשעבר בעתיד הקרוב.
ניר ממשיך את מלחמתו בכל אלה שגרמו לסיום שירותו במשטרה, ובמסגרת תביעה שהגיש נגד שלושה קצינים בכירים שכתבו נגדו מכתבים אנונימיים בעניין התנהלותו, הוא משתמש בתצהירים שונים שהגיש המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך בעתירות שונות בעניין. אלשיך טען בתצהיריו כי הוא לא היה זה שהורה על הקמת קצין בודק בפרשה.
2 צפייה בגלריה
רוני אלשיך, גיא ניר ובנצי סאו
רוני אלשיך, גיא ניר ובנצי סאו
רוני אלשיך, גיא ניר ובנצי סאו
(צילום: מוטי קמחי, מארק ניימן לע"מ)
ואולם, בקרוב צפוי ניר להגיש לבית המשפט הקלטה בזמן אמת ובה נשמע מי שהיה המפכ"ל בפועל באותה תקופה, ניצב בנצי סאו, כשהוא אומר לניר שאלשיך "ביקש לגמור את הסיפור הזה לפני שהוא נכנס לתפקיד". בשימוש בהקלטה, צפוי תת-ניצב ניר לעמת את אלשיך עם סאו לגבי ההוראה למנות את ניצב דוד ביתן כקצין בודק בפרשה.
אחרי הדו"ח שהציג ביתן לאלשיך, נזכיר, החליט האחרון להוציא את ניר לחופשה כפויה שנמשכה חמש שנים. בסיומה חזרה בה המשטרה מכתב האישום המשמעתי נגד ניר, והוא פרש לפנסיה.
המשטרה, כאמור, טענה בשנים האחרונות כי הקצין הבודק לפרשת גיא ניר מונה הרבה לפני שאלשיך היה מפכ"ל, וציינה בכל עת שלאלשיך לא היה כל קשר לבדיקה. ייתכן שזה קשור לעובדה שהאחרון עדיין לא היה המפכ"ל ולא הייתה לו סמכות להתערב בפרשה עדיין, אבל מסמכים והקלטות שצצים בתקופה האחרונה מעמידים את תצהיריו של אלשיך בסימן שאלה גדול.

"מהר מהר? כנראה שזו הבקשה שלו"

אלשיך טען באמצעות הפרקליטות בעבר כי חודש וחצי לפני מינויו, מינתה ראש אגף משאבי אנוש במשטרה גילה גזיאל את ניצב דוד ביתן לקצין בודק בפרשת גיא ניר. הוא הבהיר בתצהירים כי נדרש לממצאי הביניים של הדו"ח רק לאחר שמונה לתפקיד. ניר טוען מנגד שאלשיך פעל ללא סמכות עוד לפני כניסתו לתפקיד, וכי החלטתו הייתה ידועה מראש.
ניר הציג תצהיר שבו הצהירה אותה גזיאל כי נפגשה עם אלשיך בעניין עוד טרם כניסתו לתפקיד, אבל לתצהיר צירף הקלטה מזמן אמת של מי שהיה המפכ"ל בפועל באותה התקופה ניצב בנצי סאו. "התיק הזה הובא לפני שבועיים, עם הנחיה לקיים כאן איזושהי בדיקה של קבו"ד (קצין בודק - א"ס) במשטרת ישראל. המפכ"ל ביקש לגמור את הסיפור הזה לפני שהוא נכנס לתפקיד", הסביר סאו בקולו.
2 צפייה בגלריה
אלשיך וביתן בפתיחת תחנת שיטור עירוני ביהוד מונסון
אלשיך וביתן בפתיחת תחנת שיטור עירוני ביהוד מונסון
ניצב ביתן לצד אלשיך. ניר ורפ"ק צ' טענו שהדו"ח היה נקמה
(צילום: מוטי קמחי)
הוא נשמע מוסיף בהקלטה: "זו הבקשה שלו ולכן אם אמרו לך מהר מהר מהר, כנראה שה'מהר מהר מהר' מתבסס על הבקשה שלו".
אחרי שסיים את שירותו, בפברואר 2016, שוחח סאו שוב עם ניר, ושם הוא נשמע משוחרר יותר. "אני לא קראתי את העבודה שביתן הכין, כי את העבודה שביתן הכין העבירו לרוני אלשיך", נשמע סאו אומר. "הוא ביקש אישית לטפל בתיק. הוא ביקש את התיק. הוא ביקש את החומרים. אני אפילו לא ראיתי את החומרים של התיק של ביתן". אלשיך וסאו לא הגיבו לפניית ynet בעניין.
במקביל לסיום פרשת גיא ניר, בחודש דצמבר האחרון המשיכו במשטרה להתעקש לנהל את ההליך נגד העוזרת שלו, הקצינה רב-פקד צ', שהתלוננה בעבר נגד מפקד להב 433 רוני ריטמן. ההליך המשמעתי נגדה מתנהל באשמת עיכוב במילוי שאלון תחקיר ביטחוני ועל כך שכינתה קצינה אחרת "סתומה". צ' התלוננה כי ריטמן ביצע בה מעשה מגונה והתלונה נמצאה מוצדקת, אך הוחלט שלא להגיש נגדו כתב אישום.
בהליך נפרד, נזכיר, מונה קצין בודק לבדיקת התנהלות חטיבת המודיעין במשטרה שבראשה עמד ניר. ניצב דוד ביתן, ששימש הקצין הבודק וביצע חקירה מקיפה, החליט כי ניר וצ' צריכים לעמוד לדין משמעתי. השניים טענו מנגד כי הדו"ח נועד לנקום בהם על התלונה שהגישה רב-פקד צ'. בהתערבות בית המשפט נאלצה המשטרה לחזור בה מכתב האישום נגד ניר ולאפשר לו לצאת לפנסיה. ניר ביקש לסגור גם את התיק נגד פקודתו צ', אולם במשטרה הודיעו שלא יוותרו על כך.