האם זה סוף התעלומה באבן גבירול 192 בתל אביב? אחרי תקווה לגילוי מעיין חם או גייזר, שכבר זכה בפי דיירי צמד הבניינים בשם "חמי גבירול" או "חמי רון", התברר כי ככל הנראה הייתה זו רק פגיעה בתשתית חשמל תת-קרקעית שגרמה להתחממות הקרקע ולהתאדות מים שהתנקזו במקום.
במהלך סוף השבוע הודיעה העירייה שהאדים יצאו מהאדמה במקום כתוצאה מ"אנרגיה אצורה בקרקע". גיאולוגים שהוזמנו קבעו שקיימים אזורים באדמה שבהם הטמפרטורה גבוהה מ-60 מעלות, אולם לא נמצאה סיבה גיאולוגית לכך.
במהלך הבדיקה התברר שפגיעה בכבלי חשמל תת-קרקעיים במהלך עבודות תשתית שבוצעה בעבר באזור הובילה להתחממות של האדמה ולהתאדות מים שהתנקזו במקום. מאז יום חמישי התקשו בחברת החשמל לזהות את מקור התופעה החריגה, בין היתר מאחר שהכבלים המשיכו לספק חשמל לבניינים באופן רגיל - דבר שנחשב לחריג. רק ככל שהתעמקו החפירות זוהו כבלי החשמל שניזוקו.
בימים הקרובים יבדקו מומחים את הכבלים כדי להבין את אופי הפגיעות בהם. הכבל נותק אתמול, ואף שנרשמה ירידה קלה בטמפרטורת האדמה – היא עדיין גבוהה מ-60 מעלות.
2 צפייה בגלריה
דליפת הגז אבן גבירול בתל אביב
דליפת הגז אבן גבירול בתל אביב
אדים מהאדמה ליד אבן גבירול 192 בתל אביב
(צילום: שיר פיליפוביץ לוי)
מחברת חשמל נמסר: "נציגי החברה נמצאים במקום ופועלים בשיתוף כל הגורמים לאיתור מקור התופעה. עד כה לא זוהה כל קצר חשמלי בתשתיות. נבדקת האפשרות שעבודות תשתית פרטיות שבוצעו בעבר במקום גרמו לפגיעה בכבלי חשמל תת-קרקעיים, ובמפגש עם היקוות מים נוצרה התופעה. חברת החשמל ממשיכה בבדיקות".
מעיריית תל אביב נמסר: "אנו ערים לשאלות ולחששות העולים מהאירוע החריג בצפון אבן גבירול, ושמחים לעדכן שככל הנראה הצלחנו לאבחן את מקור התקלה, כאשר בכל מקרה אין חשש לדליפה של חומרים מסוכנים. ככל הנראה מדובר בפגיעה מהעבר בתשתית חשמל תת-קרקעית שהביאה במגע עם היקוות מים לעלייה בטמפרטורה ותופעת האידוי. פעולות ניטור ובדיקות קרקע יימשכו בימים הקרובים על מנת לעקוב אחר ירידת הטמפרטורה. צוותי העירייה נמצאים בקשר שוטף עם דיירי הבניינים".