המשנה לראש המל"ל איתן בן דוד הודה הבוקר (יום ב') בוועדת הקורונה שאיסור הכניסה לזרים נובע לא רק מסיבות רפואיות אלה גם מסיבות מדיניות. "בקבינט הקורונה בממשלה הוחלט בשלב זה לא להכניס זרים לתקופת זמן נוספת", אמר. ynet עביר את הדיון בשידור חי
2 צפייה בגלריה
פתיחת שמיים חלקית בנתב"ג
פתיחת שמיים חלקית בנתב"ג
נוסעים בנתב"ג. "שיקולים מדיניים"
(צילום: מוטי קמחי)
"יש כאן גם שיקולים מדיניים בנושא הזה. ברגע שפותחים לתיירים ממדינות מסוימות עם תנאים מוגדרים כמו בדיקות נצטרך לבדוק למה לא פותחים למדינות אחרות כמו למשל ארה"ב שמוגדרת כמדינה אדומה אבל היא ידידה שלנו. צריך לחשוב על זה היטב. יש בנושא הזה שיקולי רפואה, מדיניות חוץ ושיקולים נוספים".
ח"כ איילת שקד (ימינה) אמרה כי "ארה"ב היא מדינה אדומה אבל חשובה לישראל מבחינה עסקית ומשפחתית".
המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו אמר מוקדם יותר בוועדה לביקורת המדינה כי הוא "מקווה שעד סוף אוגוסט יוצג מתווה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות".
מנהל המחלקה הבינלאומית במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון, התייחס לאפשרות פתיחת מעבר הגבול לסיני בעקבות "פתיחת השמיים" וצינן את ההתלהבות.
"מצרים היא מדינה לא פשוטה. יש בה עדיין תחלואה גבוהה ויש בה יכולת מוגבלת של בדיקות. אנחנו ראינו למשל איך הרשויות בעזה נהגו בחומרה כלפי פלסטינים שחזרו ממצרים לתוך עזה - כולל בידוד של שלושה שבועות שזאת המצאה. אני לא בטוח שנרצה לאמץ את הגישה. אבל החמאס באופן אפקטיבי הצליח למנוע תחלואה ברצועה דרך אותו בידוד קפדני על הנכנסים ממצרים".
שלמון אמר את הדברים בתשובה לדבריו של יו"ר הוועדה ח״כ עפר שלח, שאמר כי "הטענה של מי שרוצה לנסוע לסיני היא שלצורך העניין זה לא משנה אם אתה חוצה את הגבול לטאבה או נוסע לעפולה - אם אנחנו יודעים נתוני תחלואה במקום מסויים והמקום הזה הוא לא בעיה, אז אפשר לנסוע".
2 צפייה בגלריה
מעבר הגבול טאבה
מעבר הגבול טאבה
מעבר הגבול בטאבה
(צילום: מאיר אוחיון)
שלמון התייחס למצב התחלואה: "אנחנו בטופ העולמי מבחינת מערך בדיקות. הבעיה שלנו היא מס' מקרים חדשים. כדי לשנות צבע לירוק נצטרך לרדת ל-25-20 מקרים חדשים למיליון ליום - כלומר באזור ה-200 וקצת חולים ביום".

אתמול "נפתחו השמיים", וישראלים יכולים כעת לטוס לקרואטיה ולבולגריה ויוון מבלי להיכנס לבידוד ביציאה או בנחיתה. זאת לאחר אישור קבינט הקורונה ביום חמישי.
על פי הסיכום, ישראלים שיבקרו באיטליה, בריטניה, גיאורגיה, גרמניה, הונג קונג, ירדן, לטביה, ליטא, ניו זילנד, אסטוניה, קנדה, רואנדה, דנמרק, סלובניה ואוסטריה, שנחשבות למדינות ירוקות, לא יידרשו בבידוד עם חזרתם ארצה. יצוין כי לא כל המדינות מאפשרות כניסה לישראלים, ואלה שכן - מתנות בבידוד.
פורסם לראשונה: 09:52, 17.08.20