משרד הבריאות פנה לממשלה עם המלצה גורפת להחמיר את הכניסה לארץ לחוזרים ממדינות עם תחלואה גבוהה שקיים סיכון גבוה להידבק בהן. לפי ההצעה שהוגשה היום (שלישי), המשרד ממליץ לאסור יציאה של ישראלים למדינות ה"מסוכנות" למעט מקרים חריגים, והחוזרים מהן יחויבו בבידוד של שבועיים גם אם חוסנו או החלימו מקורונה.
"על מנת לשמור על תחלואה נמוכה ולאפשר את המשך ההקלות במשק כבר בשבוע הבא, משרד הבריאות מבקש להביא לאישור הממשלה היום את האסטרטגיה למדיניות מחמירה בגבולות המדינה, ופתיחה רחבה בפנים", אמרו במשרד והדגישו שהמטרה היא מניעת כניסה של ווריאנטים זרים. במשרד לא השיבו לפניית ynet באשר להפסקת טיסות ישירות מאותן מדינות באופן מיידי, והסבירו כי הנוהל הסופי עשוי להשתנות בהתאם להחלטת הממשלה.
1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בנתב"ג
בדיקות קורונה בנתב"ג
"להחמיר כניסה לארץ". נתב"ג
(צילום: רויטרס)
במשרד ממליצים לחלק את מדינות העולם לשתי קבוצות. על רוב המדינות לא יהיו הגבלות, אך בכל הנוגע לשבע המדינות המסוכנות - הודו, אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, טורקיה ומקסיקו - המדיניות תהיה מחמירה יותר, כאמור.

מרכז המידע והידע של אמ"ן יגבש את המאפיינים לאזהרות המסע בהתאם לווריאנטים הקיימים בהן לצד שיעור החולים שחזרו מהן. רשימת המדינות תתעדכן אחת לשבועיים במתכונת דומה לזו של המדינות האדומות והירוקות - ובמקרה של עלייה חריגה במאפייני התחלואה, ייתכן שסיווג המדינות ישתנה בין לבין.
כמו כן, המשרד המליץ לממשלה לדחות את פיילוט התיירות הנכנסת בחודש אחד - כדי להתחיל אותו בסוף חודש יוני. "קיימת חשיבות גדולה לאישור התכנית בממשלה כדי שההקלות במשק יוכלו להמשיך ללא סכנה", אמרו במשרד.
מנכ"ל בית החולים אסותא באשדוד, ד"ר ארז בירנבוים, אמר בעקבות המלצה כי "המשך הטיסות מהודו לצד פתיחת קווי תעופה חדשים עלולים לגרום ליבוא מוטציות בלתי רצויות ומסוכנות לישראל. אין לנו את הפריוולגיה להסתכן בהתפרצות מחודשת. ראוי שנלמד מלקחי העבר, נפגין יותר צניעות ונפעל היום ולא נתחרט מחר".