דקות ספורות לאחר שחבר הכנסת גדעון סער הודיע הערב (שלישי) על עזיבת הליכוד, במפלגה פתחו במתקפה חריפה נגדו והאשימו אותו בחבירה ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד.
"סער עוזב כי הוא הובס בפריימריז וכי בסקרים הפנימיים של הליכוד שנערכו בימים האחרונים הוא צונח לעשירייה השנייה", אמרו במפלגה. "סער, שנשבע פעם אחר פעם ש'הליכוד הוא ביתי ולא אפרוש אם אפסיד, אני לא מאמין ברסיסי מפלגות' - הובס, הפר את כל הבטחותיו ונטש את הליכוד דווקא בשעה שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל, הוריד את התחלואה והתמותה לאחת הרמות הנמוכות בעולם ומביא הסכמי שלום היסטוריים. סער החליט לנטוש את הימין, לחבור ללפיד ולהצטרף לרשימה ארוכה של פוליטיקאים שנטשו את הליכוד ואחר כך התרסקו לחלוטין. כמו בעבר, הליכוד יישאר מאוחד ומלוכד ואם ייגרר לבחירות - יינצח".

3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ו גדעון סער
בנימין נתניהו ו גדעון סער
נתניהו וסער
(צילום: אבי מועלם, יואב דודקביץ)
שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי "מפלגת הליכוד היא מפלגה שורשית וחזקה, עם דרך והנהגה שנבחרת באופן דמוקרטי בידי חבריה ולא מפלגת אולפנים ואווירה. למרבה הצער, גדעון סער הפר הערב את אמירותיו בעבר לפיהם יישאר נאמן לליכוד ובחר להצטרף למחנה 'רק לא ביבי'. כאילו לא למדנו מההיסטוריה שכל הניסיונות לפצל את הימין, נגמרו בנסיגות ועקירות. לא נחזור על טעויות העבר.
3 צפייה בגלריה
חניכה של מערך בדיקות הקורונה של Check2fly בנמל התעופה בן גוריון
חניכה של מערך בדיקות הקורונה של Check2fly בנמל התעופה בן גוריון
"לא מפלגת אולפנים ואווירה". רגב
(צילום: לע"מ)
3 צפייה בגלריה
שלמה קרעי
שלמה קרעי
"החליט להפנות עורף דווקא בעת משבר". ח"כ קרעי
(צילום: אבי מועלם)
"סער אומר שאינו יכול להיות חבר בתנועת הליכוד מסיבות אידיאולוגיות כביכול, אבל האמת היא שהוא עוזב רק בגלל שלא בחרו בו ליו"ר המפלגה. זו לא נאמנות לדרך אלא למאבקי אגו ואי קבלת דין הבוחר. בכך הולך סער בדרכם של אחרים שלא קיבלו את הכרעת הבוחרים, ציפי ליבני, בוגי יעלון, דן מרידור ואחרים. חרף האתגרים ממשלת הליכוד בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנווטת את הספינה במים סוערים בהצלחה. אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה את החיסונים את ואת משימת השבת הכלכלה לאיתנה. זו האחריות הלאומית שאנו מחויבים לה בעת הזו וכך ננהג".
קודם לכן אמר ח"כ שלמה קרעי כי על סער להתפטר מהכנסת ולהחזיר את המנדט למפלגה. "מצער שמי שהיה בשר מבשרה של תנועת הליכוד, החליט להפנות עורף דווקא בתקופת משבר. ההחלטה להצטרף לגוש 'רק לא ביבי', מעוררת סלידה בקרב הציבור הימני ותבוא לידי ביטוי בקלפי". לאחר ההצהרה כתב קרעי בטוויטר כי "סער, כמו בוגי בזמנו, פתאום החליט ש'הליכוד שינה את פניו'. אותה תנועת ליכוד בדיוק שרק לפני שנה התמודד על הנהגתה. מה השתנה? הוא פשוט הפסיד בענק. תמיד אפשר להכפיש את הליכודניקים כדי לקבל עוד חיבוק תקשורתי. אבל אנחנו גם תמיד ממשיכים הלאה. כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".
ח"כ ניר ברקת מהליכוד אמר כי "מצער שבשעת משבר לאומי יש מי שבוחר שוב לברוח מהמערכה ולהתפלג במקום להתאחד. אני גאה להיות חלק מתנועת הליכוד, תנועה שורשית וחזקה, שתמשיך להוביל את המדינה מול האתגרים הגדולים העומדים לפנינו".
סער הודיע הערב על עזיבת ביתו הפוליטי בליכוד והתפטרותו המיידית מהכנסת. כן הכריז כי לא יתמוך בראש הממשלה נתניהו בבחירות הבאות וכי יתמודד עצמאית. "איני יכול לתמוך עוד בממשלה בראשות נתניהו, איני יכול להיות חבר הליכוד בראשותו. אני אומר זאת בצער, כמי ששנים רבות ראה בו המנהיג הנכון להוביל את המדינה וכיהן בממשלותיו בתפקידים בכירים. היום ישראל זקוקה לאחדות וליציבות, ונתניהו לא יכול ולא יוכל עוד להעניק לה לא זו ולא זו. היום צו השעה הוא החלפת שלטונו של נתניהו - הממושך בתולדות המדינה", אמר סער.
כבר זמן רב שסער שוקל את המהלך, לאחר שהבין כי אין לו מה לעשות בליכוד כל עוד ראש הממשלה בנימין נתניהו עומד בראש המפלגה. בין המועמדים להצטרפות למפלגה החדשה של סער נמצאת חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון, יו"ר ועדת הקורונה בכנסת. במערכת הפוליטית מעריכים כי סער עשוי לקחת איתו חברי כנסת נוספים מהליכוד ולרוץ על תשתית מפלגת "דרך ארץ" של יועז הנדל וצבי האוזר.