בנימין טספהון בן השש עבר אתמול (יום א') בהצלחה את ניתוח הלב הפתוח שלו נזקק, ובימים הקרובים – כאשר אמו לצידו – הוא יישאר באשפוז במרכז הרפואי וולפסון בחולון שבו נותח, בבית החולים לילדים על שם סילבן אדמס.
2 צפייה בגלריה
בנימין טספהון
בנימין טספהון
"הגיע בזמן לתיקון המום הקשה בלב". בנימין לפני הניתוח, אתמול
(צילום: פעילים למען העלאת יהודי אתיופיה)
בנימין נולד במחנה היהודים הממתינים לעלייה לישראל בגונדר שבאתיופיה. הוא סבל ממום חמור בליבו והזדקק לניתוח שיציל את חייו. אלא שבחודש שעבר, בשל העלייה בתחלואה, נסגר נתב"ג והניתוח בוטל, בעוד מצבו של בנימין החמיר.
בעקבות פרסום הסיפור ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" אושרה הגעתו של בנימין ארצה לטובת הניתוח, ובשבוע שעבר, לאחר כמעט חודש שבו לא התראו, הוא התאחד עם אמו שהגיעה אף היא לישראל כדי להיות לצידו.

2 צפייה בגלריה
המפגש של בנימין הילד ואימו במבנה של "הצל ליבו של ילד"
המפגש של בנימין הילד ואימו במבנה של "הצל ליבו של ילד"
אחרי שיחלים, הם יאלצו לשוב לאתיופיה. בנימין ואמו
(צילום: שאול גולן)
"אנחנו שמחים שבנימין הגיע אלינו בזמן כדי לתקן מום מאד קשה בליבו, להציל את חייו ולאפשר לו לגדול ככל הילדים האחרים", אמר אתמול ד"ר ליאור ששון, מנהל היחידה לניתוחי לב ילדים בוולפסון.
תמר שפירא, משנה למנכ"ל עמותת "הצל ליבו של ילד", אמרה: "עכשיו בנימין יזכה לחיים חדשים ובריאים. עד היום העמותה הצילה יותר מ-5,700 ילדים מ-62 מדינות והכשירה יותר מ-140 אנשי צוות רפואי אשר הצילו רבים נוספים".
אחרי שבנימין יחלים, הוא ואמו ייאלצו לשוב לאתיופיה – שם ממתינים אביו של בנימין וגם אחותו הקטנה בת חמשת החודשים – כשבליבם החלום לשוב בקרוב לישראל, אך הפעם כעולים חדשים - ולתמיד.
מקבוצת פעילים למען העלאת יהודי אתיופיה, נמסר כי "אנו מודים לכל הגורמים שפעלו כדי שבנימין יוכל לעבור את הניתוח להציל את חייו. עם זאת, מאוכזבים שבנימין ואמו שממתינה 15 שנה לעלות לישראל, יצטרכו לחזור לאתיופיה אחרי הניתוח ולהמשיך להמתין לעלייה, יחד עם אלפי שארית יהודי אתיופיה".