יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שב והאשים הבוקר (יום א') את ראש הממשלה בנימין נתניהו באחריות למשבר הבריאותי והחברתי שבו נתונה ישראל: "הוא לוקח את המדינה לאבדון ולא אכפת לו. כל ההתנהלות כרגע זה רק להציל את עצמו, לשרוד באופן אישי ופוליטי, כל השאר לא מעניין אותו", אמר ח"כ ליברמן בריאיון באולפן ynet.
בדבריו נגד נתניהו, הזכיר ח"כ ליברמן את הציוץ שכתב בנו של ראש הממשלה יאיר נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. אחרי שיאיר נתניהו כתב ומחק "מנדלבליט הופך לבעיה קיומית לישראל כמעט כמו איראן, הם מנסים להשמיד אותנו מבחוץ והוא מבפנים, אמר הבוקר ליברמן כי "לא שמעתי מילה אחת של גינוי של ראש הממשלה 'זה לא על דעתי, אני מגנה את זה'.
"ראש הממשלה ממלא פיו מים, הוא חצה פה את כל הקווים. הוא מינה את היועמ"ש פעמיים - פעם אחת כמזכיר ממשלה ופעם שנייה כיועץ המשפטי לממשלה. מנדלבליט נולד בבית בית"רי, הוא בית"רי מלידה ויותר בית"רי מנתניהו, ומדביקים לו מיד 'שמאל'. גם אחרי שהעיתונאי קלמן ליבסקינד כתב לו 'קח אחריות, תתפטר, תלך לעסקת טיעון', הפכו מיד ל'שמאל' וכל כתבי החצר משתלחים בו. יש אווירה בלתי נסבלת של רדיפה שכל אחד שלא מסכים עם ראש הממשלה הופך לאויב העם".
3 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן באולפן ynet
אביגדור ליברמן באולפן ynet
"כל ההתנהלות של נתניהו היא רק להציל את עצמו". ח"כ ליברמן באולפן ynet
(צילום: יריב כץ)
על ההפגנות נגד נתניהו שנערכו אתמול ברחבי הארץ ברקע האיסור לקיים מחאות במרחק של יותר מקילומטר מהבית, ציין ליברמן: "אני לא רוצה לדבר על זה כי זה בדיוק מה שרוצה ראש הממשלה. הוא רוצה שנדבר על ההפגנות, על מערכת המשפט, על הקיפוח. הוא לא רוצה שנדבר על האבטלה, הוא לא רוצה שנדבר על פשיטות רגל של עסקים קטנים, הוא לא רוצה לדבר על יעדי תחלואה ברורים".
- זה יכול להפוך למלחמת אזרחים? "ראש הממשלה מתעסק בשני דברים: להציל את עורו ולשסות אנשים אחד בשני וכמובן להימלט מהמשפט. הכול משועבד לנושא אחד - איך הוא שורד אישית פוליטית. שום אחריות לא מעניינת אותו, לא נושא הבריאות, נושא הסגר שנולד בחטא ואין לו הצדקה. יש פה ניסיון להעדיף אינטרס של מגזר אחד על חשבון כלל הציבור".
- אתה מדבר על החרדים? "חד וחלק, רק מתוך שיקול פוליטי אלקטורלי. בהפגנות לא ראיתי חסידי בעלז, לא חסידי גור ולא חסידי ויז'ניץ. ראינו שהתחלואה הגבוהה ביותר היא דווקא בקרב החרדים. נתניהו חייב ללכת הביתה. ביום שני נגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת, ומה שברור זה שהקואליציה הבאה תצטרך למנות ועדת חקירה ממלכתית כדי לחקור את כל ההתנהלות ואת כל קבלת ההחלטות".
3 צפייה בגלריה
ביבי נתניהו אביחי מנדלבליט
ביבי נתניהו אביחי מנדלבליט
מנדלבליט ונתניהו. "היועמ"ש יותר בית"רי מראש הממשלה"
(צילום: EPA)
ברקע ההתפטרות של השר אסף זמיר מהממשלה והאמירות החריפות של בכירי כחול לבן בימים האחרונים, אמר יו"ר ישראל ביתנו: "מגנץ אין לי שום ציפיות, האיש בגד בכל בוחריו ובכל מה שהוא הבטיח והתחייב במערכות הבחירות. אנחנו לא נזרוק אותו מהמדרגות, אני חושב שהפתרון הרצוי זה לנסות להקים במסגרת הכנסת הנוכחית ממשלה וקואליציה אלטרנטיביות".
- יש שיחות בכיוון הזה? "לא. אני ריאליסט, אני לא רוצה להשלות את עצמי ולא אף אחד אחר, ולכן הסבירות לכך היא נמוכה. אנחנו חושבים שזאת אופציה עדיפה, אבל מה שאנשים לא מבינים וראיתי את זה אתמול, שיש לא רק את ההפגנות. ראיתי את ה'טישים' במאה שערים וישיבות מלאות בבני אדם בבני ברק. מי שלא מכבד את הערכים ואת החוקים של המדינה בשגרה, לא מכבד אותם גם בשעת חירום. כמו שהם לא מכבדים שירות צבאי או לימודי ליבה, ככה הם לא מכבדים את ההנחיות בנושא הבריאותי".
3 צפייה בגלריה
הכנות לערב סוכות במאה שערים
הכנות לערב סוכות במאה שערים
התקהלות חרדים בשכונת מאה שערים בירושלים. "מגיע לציבור הזה שנשחרר אותו מהעסקנים"
(צילום: עמית שאבי)
- אתה דיברת קודם על פילוג ועל שיסוי. "אלה הן העובדות. העובדה שאין לימודי ליבה, זה אני לא ממציא ולא מסית. אין לימודי ליבה, הם לא מתגייסים לצה"ל. אני לא מאשים את הציבור החרדי, אני מאשים את כל העסקנים של ש"ס ויהדות התורה. העסקנים האלו רוצים להחזיק את הציבור החרדי עני ומסכן. דרעי, ליצמן וגפני תפסו את הציבור החרדי כבני ערובה כי ככה הם יכולים לשלוט בהם.
"ברגע שהציבור הזה יקבל השכלה, יהיה בלתי תלוי בפרנסה, הוא גם לא יקבל שום תכתיבים פוליטיים. הם מבינים את זה ולכן הם בכוח מחזיקים את הציבור החרדי. גם הציבור החרדי יודע שמגיע לו שנשחרר אותו מהעסקנים האלה. אני נלחם על עתידה של מדינת ישראל, ואם אנחנו רוצים פה מדינה מתוקנת אז צריך לעשות את זה בלי נתניהו, בלי דרעי ובלי ליצמן וגפני".