ריאיון עם ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס
(צילום: אלי מנדלבאום, נויל האריס)

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי, התייחס היום (חמישי) להסדר הטיעון של יו"ר מפלגתו, אריה דרעי, ולנאום שנשא אתמול בכנסת שבו תקף את מערכת המשפט. בריאיון לאולפן ynet אמר מלכיאלי: "זה תיק שנולד בהר ויסתיים בעכברון. כמו שאריה אמר, אם הוא לא היה נקרא מכלוף - זה לא היה נמשך כל כך הרבה זמן". על הסרטון שהפיצה ש"ס על יוקר המחיה הוא הוסיף: "הוא משקף את המציאות".
- כשצפית בנאום של דרעי אתמול, לא זזת באי-נוחות בכיסא? הרי יום לפני הוא הודה בבית המשפט וקיבל את הדין. "אריה דרעי עשה טוב לא רק לציבור שלו, אלא לכל הציבור המוחלש המזרחי שאין לו ביטוי. כשאריה דרעי באופוזיציה אתם רואים איך ממשלת ישראל מתנהגת בחוסר חמלה. כשדרעי היה בממשלה לא הייתה העלאת מסים אגרסיבית שכזאת. להפך, הייתה חלוקת תווי מזון לאותם אנשים חלשים". - אריה דרעי התלונן בנאום בכנסת השבוע שמערכת המשפט התנכלה לו בגלל שהוא "מכלוף". אבל יש רשימה ארוכה של אשכנזים שישבו בכלא - הירשזון, אולמרט ואחרים. לא "מכלופים". "על מה הם ישבו? אפילו היועמ"ש אביחי מנדלבליט אמר שההר לא הוליד אפילו עכברון. כולנו יודעים שבמשך ניהול החקירה ידעו שהתיק ייסגר. בואו נתעסק במהות - יש כאן מנהיג בסדר גודל ענק שמאות אלפי אנשים רוצים אותו כמנהיג שלהם. וצריך להבין עוד משהו: בכלי התקשורת ניסו לומר שהייתה פה רמאות. דרעי אמר בקולו בבית המשפט שהוא לא הולך לשום מקום ונשאר יו"ר ש"ס, ובית המשפט אישר את זה".
3 צפייה בגלריה
אריה דרעי יוצא מבית המשפט השלום בירושלים
אריה דרעי יוצא מבית המשפט השלום בירושלים
אריה דרעי בבית משפט השלום בירושלים, השבוע
(צילום: יונתן זינדל)
מחאת ש"ס נגד עליית המחירים: ממשלה שמרעיבה ילדים - אין לה זכות קיום!
(מתוך טוויטר )

- כשאתה צופה בסרטון על ילד שבוכה כי לא קונים לו צלחת חד פעמית לממתקים, מה אתה חושב על זה? ואני לא מדברת על הגזענות שטמונה שם. "אני אספר לך. שלשום תשעה חברי כנסת של ש"ס ואני יצאנו כל אחד לעיר אחרת, לא באופן מבוים. הלכנו לחנויות, לחנוונים, לקופאים ופגשנו את האנשים. אם הייתם באים איתנו הייתם יוצאים עם דמעות בעיניים. הסרטון בא להציף בעיה, שיש ראש ממשלה מטורלל שמספר לנו שהוא ישן צהריים - שאולי זה טוב, כי זה עושה פחות נזקים לעם - וממשלה מנופחת ובזבזנית".
- ראש ממשלה מטורלל? אתה רוצה לשמור את המשפט לארכיון? "הוא שמור לבעל הארכיון מר נפתלי בנט, שאנחנו יודעים מה הוא הבטיח ומה הוא מקיים. אחרי שעות של סיורים בשטח אני אומר לכם - האנשים מתלבטים אם לקנות קוטג' או לחם או שמן לבית שלהם. תסתובבו אתם במכולות, לא במרכז תל אביב או היכן שהממשלה גרה ברעננה. אנחנו מייצגים את אותם אנשים. שימו לב שאחרי הסרטון פתאום שר האוצר אביגדור ליברמן התעורר. אותו אדם שיום קודם אמר שמצב ישראל מצוין, נזכר פתאום לשלוח מכתבים לחברות. כמה בושה וחרפה, שר אוצר מנותק ששולח מכתבים. תחלק כסף לאנשים שקורסים - החשמל, הדלק, הכל עולה".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנאום בכנסת
נפתלי בנט בנאום בכנסת
"טוב שהוא ישן צהריים". בנט
(צילום: אלכס קולומויסקי )
3 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
"תשמעו מה אומרים עליו". ניצן הורוביץ
(צילום: מוטי קמחי)
- דווקא הסרטונים האלה והשימוש ב"מכלוף" הוא שמשאיר את השכבה הזאת מוחלשת. "הלוואי שלא היינו צריכים להשתמש בזה. האם יש אדם במדינה שיכול להודות שאם דרעי לא היה 'מכלוף', זה לא היה נמשך כל כך הרבה זמן ומסתיים בצורה כזאת? בואו נתעסק במהות, במה שדרעי מייצג. אנחנו גדלנו בירושלים בשכונה שבה היינו סוג ב'. זה הממסד, אי אפשר להתכחש לזה. אריה דרעי, שצמח מהפריפריה, אומר - לא עוד ישראל הראשונה והשנייה".
- במקום לחזק את הציבור ולתת לו את הכלים להתקדם אתה מדבר על תווי מזון. זה לא הזוי? "עובדתית זה לא נכון. במוסדות החינוך של ש"ס לומדים ליבה. להגיד שאנחנו לא מחנכים? שאנחנו כובלים את אותם אנשים? מדובר בציבור שבאידיאל הולך אחרי הרבנים והמנהיגים שלו. יש אנשים שלא אוהבים את זה, אבל יש מיליונים במדינה שלנו שזו דרך החיים שלהם, ואנחנו מייצגים אותם בכבוד".
- אנחנו רוצים להתייחס לסוגיית תרומות הדם והעובדה שהן פחתו בגלל מחאת "הורה 1 והורה 2". מה המסר שלך לאותם מחרימים? "המסר שלי הוא שיש שר בריאות מנותק, שלא מבין בכלל בבריאות ולא מתעסק בנושאים האמיתיים. לכו תשמעו מה חושבים עליו חברי הקואליציה ומפלגתו. מדובר בשר בריאות מנותק".
- אתה מוכן לקרוא לציבור ולהגיד לו "לכו לתרום דם"? "משרד הבריאות צריך לשבת עם כל מי שנפגע מהדברים האלה ולדבר איתם, אבל הצו האלוקי הוא כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו. אנחנו צריכים להיות חלק ממערך מציל חיים".