את השנה החדשה פתח ראש העיר טירת כרמל אריה טל עם הודעה מטרידה. "ביום שני הגיעו אליי הביתה שוטרים ועדכנו אותי שאני ברמת איום גבוהה מאוד וצריכים להגן עליי", סיפר הבוקר (חמישי) בריאיון לאולפן ynet.
לדבריו, הוא לא יודע מהי הסיבה לאיומים על חייו - ומהיכן הם מגיעים. "הופתעתי", הודה. "ניסיתי לקבל תשובות מהמשטרה. אמרו לי שהנושא נמצא בבדיקה נרחבת ביותר, וכל התייחסות אחרת יכולה לפגוע בחקירות שמתנהלות".
זו אינה הפעם הראשונה שבה טל מקבל איומים על חייו. "כשהייתי ממונה בתוכנית הבראה בכפר ירכא, היה לי ניסיון במקרה כזה. הייתי מופתע אבל אחר כך דברים הסתדרו", סיפר. "כבר עברתי את השלב הזה פעם, אבל זו פעולה בסגנון העבודה שלי, אני לא מתפשר בשום דרך בנושאים שונים".
"יש לי דפוסי עבודה שלא השתנו", הוסיף. "אני מנהל ככה את כל הנושאים, וכל כך הרבה שנים לא דבק בי רבב בשום תחום. מ-1993 אני מכהן כראש עיר, ולכן הופתעתי שאני צריך אבטחה ליד הבית שלי. זה מפריע. השכנים שואלים 'מה קרה' ואתה לא מסוגל לתת הסברים מדויקים לנושא, אז האווירה לא נוחה".
1 צפייה בגלריה
אריה טל ראש העיר טירת הכרמל ב2008
אריה טל ראש העיר טירת הכרמל ב2008
טל. "המשפחה מודאגת"
(צילום: ערן יופי כהן)
אתה מעריך שזה קשור לאותם עניינים כמו בפעם הקודמת? "אני לא יודע. זה רחוק מדי, זה לא יכול להיות קשור לנושאים האלה".
אולי מישהו לא מרוצה ממשהו שעשית כראש עיר? "זה בטוח ממקום כזה כי מישהו, לא יודע באיזה נושא, כנראה לא מרוצה ואולי הוא מפעיל דרכים שאני לא רגיל אליהם".
טל סיפר כי משפחתו מתקשה להתמודד עם העובדה ששני מאבטחים מוצבים על העת מחוץ לביתם. "המשפחה מודאגת, אבל זה התפקיד שבחרתי. רעייתי אמרה לי, 'תראה ממה מורכב התפקיד שלך. אתה מבצע ויש לך אחריות'. אבל זה בסדר, האחריות כוללת הרבה מאוד דברים מסביב".