עימות אלים התרחש הלילה (בין שבת לראשון) באור עקיבא בין פעיל ליכוד לתומכי המהפכה המשפטית באור עקיבא. פעיל הליכוד נסע דרך ההפגנה שקיימו תומכי המהפכה בעיר עם רכבו, והמפגינים - שחשבו בטעות כי מדובר באחד ממתנגדי המהפכה המשפטית - קפצו על הרכב. הנהג יצא בתגובה מרכבו ותקף כמה מהמפגינים, שהשיבו לו מהלומות.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהעימות באור עקיבא
תיעוד מהעימות באור עקיבא
תיעוד מהעימות באור עקיבא
אחד מהמפגינים נפצע עד זוב דם בעימות האלים, שבתומו הנהג חזר לרכבו ועזב את המקום. בעקבות האירוע המשטרה פתחה בחקירה. הנהג הוא פעיל ליכוד מוכר מנתניה המנוסה באומנויות לחימה ועובד כמאמן קראטה.

עימותים נרשמו אמש גם בתל אביב, כאשר תומכי המהפכה המשפטית חסמו אוטובוס של המתנגדים, ובמקום התפתחו עימותים בין הצדדים. במקביל, בהפגנת תומכי המהפכה המשפטית בהרצליה, שאליה הגיעו כ-20 מפגינים, אל מול אלפים שהפגינו נגד המהפכה, אחד התומכים קרא במיקרופון לעבר ההפגנה הנגדית: "חבל שהיטלר לא גמר אתכם, נטפל בכם כמו בערבים".
שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים והפרת הסדר הציבורי במהלך מחאה נגד המהפכה המשפטית באילת. השניים, תושבי הצפון, נעצרו לחקירה לאחר שהתנהגו בפראות ותקפו שוטרים שאבטחו את ההפגנה - על פי החשד במטרה לשבש אותה, ובסיומה ובהתאם לממצאים בתיק יוחלט אם לבקש את המשך מעצרם.
2 צפייה בגלריה
טלי גוטליב בהפגנה בעד המהפכה המשפטית בנתניה
טלי גוטליב בהפגנה בעד המהפכה המשפטית בנתניה
טלי גוטליב בהפגנה בעד המהפכה המשפטית בנתניה
(צילום: יאיר שגיא)
לעומת זאת, בנתניה - שם נערכה המשטרה מראש בכוחות מתוגברים - פוזרו שתי המחאות בעד ונגד המהפכה המשפטית ללא תקריות חריגות. בעיר הפגינו כ-24 אלף איש נגד המהפכה המשפטית, אל מול כ-100 בני אדם שהפגינו בעד המהפכה וצעקו למתנגדים: "שמאלנים בוגדים", "אנחנו 64 מנדטים" ו"רק ביבי".
המשטרה תגברה כאמור כוחות בנתניה לקראת ההפגנות נגד המהפכה המשפטית ובעדה, מחשש לעימותים. מהמשטרה נמסר כי בנוסף הוחלט להגדיל את טווח ההפרדה בין מחנות המפגינים על מנת להגדיל את שטח ההפגנה, למנוע חיכוך אפשרי בין המחנות ובכך להבטיח את שלומם.

הנוכחות בהפגנה הייתה דלה ביותר, למרות הגעתם למקום של ח"כ טלי גוטליב (הליכוד), שאמרה בנאומה בין היתר כי "השמאל בגד במדינת ישראל" וקראה לפטר את היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, וכן של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שמתח ביקורת על היועמ"שית כי היא "תוקעת מקלות בגלגלים" בכל חוק שהוא מציע.
שתי ההפגנות הסתיימו כאמור ללא עימותים או אירועים דומים, ולאחר שמארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית מתחו ביקורת על מתווה המשטרה עבור ההפגנות כ"מתווה לא הגיוני שמזמין אלימות".דודו סלמה, ממארגני המחאה, אמר כי "במקום להזיז אותם, הם החליטו להזיז אותנו. עכשיו אנחנו עסוקים בהסרת הרמקולים והבמה שהכנו במקום הקבוע. שאלתי למה לא מזיזים אותם ונאמר לי שבגלל ששבת והם דתיים אי אפשר להודיע להם. מגוחך בעיניי".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - פנו אלינו במייל האדום.
השתתף בהכנת הכתבה: מאיר אוחיון