4 צפייה בגלריה
איילת שקד ומתן כהנא
איילת שקד ומתן כהנא
לא מתפצל "בימים הקרובים". איילת שקד ומתן כהנא בפגישתם היום
סגן שר הדתות, ח"כ מתן כהנא, הודיע בצהריים (ראשון) ליו"ר ימינה החדשה איילת שקד כי אין בכוונתו להתפצל מהמפלגה "בימים הקרובים" - אך דרש מכתב שעליו יחתמו עוד היום כל חברי המפלגה ובו יתחייבו לאפשר לו להתפלג לבדו בהמשך. מימינה נמסר כי השניים נפגשו בלשכתה וקבעו להיפגש שוב כדי לדון על המשך שיתוף הפעולה.
בכל הנוגע להתפלגות ממפלגה קיימת, החוק מאפשר לעשות זאת חודש אחרי פיזור הכנסת. ואולם, אם חברי הכנסת מעוניינים לקחת איתם גם את יחידת המימון, המועד האחרון האפשרי לעשות זאת הוא היום בחצות. עם זאת, כדי להתפלג נדרש שליש סיעה, כלומר שלושה ח"כים מימינה צריכים להשתתף במהלך.
4 צפייה בגלריה
ח"כ מתן כהנא
ח"כ מתן כהנא
"רוצה להמשיך את המסע שהתחלתי יחד עם בנט". מתן כהנא
(צילום: קובי קואנקס )
כהנא, מי שהיה האיש הקרוב ביותר לראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט שהודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים, שוקל את דרכו במפלגת ימינה תחת הנהגתה של שקד. בין היתר, בוחן כהנא את האפשרות להצטרף למפלגת כחול לבן של שר הביטחון בני גנץ.
בפוסט שפרסם הבוקר בחשבון הפייסבוק שלו, כהנא לא סיפק תשובה ברורה באשר להחלטתו אם להמשיך עם ימינה ושקד, או לפנות לדרך אחרת. "המטרה שלי היא להמשיך את המסע אותו התחלתי יחד עם בנט. לפעול בכל כוחי לממשלת אחדות רחבה, מתוך הבנה כי במציאות הפוליטית הנוכחית, ממשלה של צד אחד זה דבר רע מאוד למדינת ישראל. בימים אלו אני בוחן את הדרך בה אוכל לממש בצורה המיטבית את השאיפות האלה", נכתב בפוסט.
4 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן ובני גנץ
אביגדור ליברמן ובני גנץ
יצרפו אליהם נציגים מימינה? ליברמן וגנץ
(צילום: מיכאל לוריה, ערוץ הכנסת)
כהנא הוסיף כי "אמשיך להיות הבית לציונות הדתית המתונה והממלכתית. לאלו שנותנים לכולם להיכנס לבית הכנסת שלהם, לאלו שמחזירים שלום ליד מושטת גם של מי שחושב אחרת מהם, ולאלו שמוכנים להעביר כוס מים גם ליריב פוליטי".
גם שאר חברי הכנסת של הסיעה - עידית סילמן, אביר קארה, ניר אורבך ושירלי פינטו, שוקלים את דרכם. ההערכה היא שסילמן ואורבך יעדיפו להשתלב בליכוד, ואילו קארה מגשש במפלגות אחרות, ובדק אפשרות להשתבץ ברשימת ישראל ביתנו של שר האוצר אביגדור ליברמן.
באולפן ynet התקשרו בהפתעה לקארה, והתעניינו במהלכים הפוליטיים הבאים שהוא מתכנן, אך הוא נמנע מלספק תשובה חד- משמעית: "כרגע אני עוד בוחן את האופציות והאפשרויות. אני חד-משמעית רוצה להיות בכל מקום בו אוכל להשפיע על המדיניות הכלכלית של הממשלה בשנים הבאות. אני אחרי סופ"ש גדוש בעבודה, עברנו דירה אשתי ואני".
בתשובה לשאלה האם יש "בית פוליטי אחר" שמחכה לו השיב: "בשבילי הפוליטיקה היא האמצעי ולא מטרה. אני אהיה בכל מקום בו אוכל להשפיע על המדיניות הכלכלית של הממשלה בשנים הבאות. יש לי התחייבות להיות בכל מקום בו אוכל להשפיע, ואני אמצא את הפלטפורמה הטובה ביותר ממנה זה יכול לקרות".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו משה פייגלין מסיבת עיתונאים
בנימין נתניהו משה פייגלין מסיבת עיתונאים
משה פייגלין עם בנימין נתניהו. יתמודד בפריימריז הקרובים לרשימת הליכוד
(צילום: ליהי קרופניק)
בתוך כך, ח"כ לשעבר משה פייגלין הודיע כי יתמודד בפריימריז הקרובים לרשימת הליכוד לכנסת ה-25. "הגיעה העת לאחד כוחות, לחזור לליכוד ולחזק את הרוב היהודי", אמר. כמו כן, שר התקשורת לשעבר מהליכוד איוב קרא הודיע גם הוא כי יתמודד בפריימריז של המפלגה. קרא מסר: "לאחר שיחה עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ולחצים מצד חברי הליכוד, נעניתי לחזור להיות חלק מהמחנה הלאומי ומהנהגת התנועה".