אחרי שנתניהו שוחח עם ראשי רשויות בצפון ובדרום: ראשי הרשויות בצפון שלשטחן נורו רקטות בימים האחרונים מסרו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הזמין אותם היום (ראשון) לשיחה שערך. לדבריהם, הם שמעו על השיחה הזו מהתקשורת.
במהלך אותה שיחה, הועלו בפני נתניהו בעיות בנושא מיגון הערים, והחשש מפני הכוונה לקצץ במסגרת תקציב המדינה החדש את התקציב הממשלתי למיגון יישובי הצפון. לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה כי פנתה אל אותם ראשי רשויות - אך לא זכתה למענה.
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נתניהו
(צילום: אוליבייה פיטוסי)
משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, מסר כי "נדהמתי ללמוד מהתקשורת כי ראש הממשלה בנימין נתניהו 'שוחח' עם ראשי הרשויות מהצפון ואף הודיע כי יאיץ את תוכנית מיגון הצפון. כמי שעומד בראש פורום רשויות קו העימות ונלחם ללא הפסקה על מנת להעביר את הכספים של תוכנית מגן הצפון ומיגון הצפון, לא קיבלתי ולו שיחת טלפון אחת, וכך גם חלק מחבריי ראשי הרשויות הנמצאים בסמוך לקו הגבול".
דוידוביץ הוסיף כי "כולי תקווה כי לא הייתה סלקציה בבחירת ראשי הרשויות עמם בחר ראש הממשלה לשוחח. דווקא ברשויות שאליהן כוונו ונשלחו 32 קטיושות ואף פגעו ובמזל לא נהרגו אנשים, דווקא שם לא התקבלה שיחת הטלפון מראש הממשלה של כל אזרחי מדינת ישראל".
גם גבי נעמן, ראש מועצת שלומי - שהרקטות נפלו בסמיכות ליישוב שלו - לא הוזמן לשיחה עם ראש הממשלה. נעמן ודוידוביץ הם מובילי הדרישה להחזרת התקציב למיגון הצפון. נעמן ציין כי "ציפיתי ששר הביטחון וראש הממשלה ועוד שרים ירימו טלפון להזדהות, זה פשוט מפתיע אותי ומאוד מאכזב אותי. אשמח לקבל ממנו שיחת טלפון וגם ביקור כדי להבין את המציאות כאן בשטח".
3 צפייה בגלריה
מפה איזור נפילה רקטה דרום רמת הגולן
מפה איזור נפילה רקטה דרום רמת הגולן
אזור נפילת רקטה אתמול
דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה שספגה פגיעות רקטות במוצאי החג הראשון, ציין אף הוא כי לא שוחח עם ראש הממשלה. אזולאי מסר כי "אותי לא מעניינת הפוליטיקה הזאת, אלא הביטחון. אשן בלילה טוב יותר כשאדע שיקיים את הבטחתו לחברי ראשי הערים על החזרת התקצוב למיגון הצפון".
לדברי אזולאי, "זה לא שהוא הואיל בטובו להגיע ולפגוש את ראשי הרשויות כאן, אלא הסתפק בשיחת טלפון בלבד. בזמן שהממשלה מפנה את האצבע לחמאס כי זה נוח לה יותר, לנו זה ברור שחיזבאללה ואיראן עומדים מאחורי הירי הנרחב הזה, לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה. את דברי ראש הממשלה על תקציב מיגון הצפון נבחן בשטח. אני אשן טוב בחג ובשבת אם אדע שיעשה זאת, גם אם לא הוזמנתי לשמוע זאת היישר מפיו בשל הפחד מביקורת שאשמיע".
גם ביהודה ושומרון יש כמה ראשי יישובים שכועסים משום שלא הוזמנו לשיחה, למרות רצף הפיגועים האחרון.

ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה, שהוזמן לשיחה עם ראש הממשלה, ציין כי העלה בפני נתניהו את בעיית המרחבים המוגנים. "ביקשתי מראש הממשלה מיקוד בפרויקט מיגון לכלל יישוביי הצפון, לטיפול במקלטים ובעיקר בבניינים שנבנו בשנות ה-50. ראש הממשלה הנחה את מנכ"ל משרדו להציג בפניו תכנית ומענה", מסר.
לשכת ראש הממשלה מסרה כי בוצעו מספר שיחות לראשי הרשויות, אך הם לא ענו. ראשי היישובים טוענים בתגובה כי היו זמינים כל העת ולא קיבלו שיחות. בלשכת נתניהו הוסיפו כי יקיימו בהמשך שיחה עם ראשי היישובים ביהודה ושומרון.
לפי הלשכה, נתניהו הסביר בשיחה עם ראשי הרשויות כי "אנחנו בתקופת מבחן ביטחונית, ושאויבנו טעו כשחשבו שאזרחי ישראל לא מאוחדים מאחורי צה"ל. כולנו מאוחדים מאחורי ביטחון המדינה ונעשה הכל כדי להבטיח את השקט והביטחון של כולנו". בלשכה הוסיפו כי "ראש הממשלה נתניהו הביע את הערכתו על עמידתם האיתנה של אזרחי המדינה בעוטף עזה ויישובים בצפון הארץ ועל עשייתם של ראשי הרשויות, תוך הקשבה להנחיות פיקוד העורף וגופי הביטחון".
3 צפייה בגלריה
חדר ביטחון ישן בשלומי
חדר ביטחון ישן בשלומי
חדר ביטחון ישן בשלומי
בין ראשי הרשויות שאיתם שוחח נתניהו היו בני בן מובחר - ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, אביחי שטרן - ראש עיריית קריית שמונה, חיים רוקח - ראש מועצה אזורית גולן, דמיטרי (דימי) אפרצב - ראש המועצה המקומית קצרין, ראדי נאג'ם - ראש מועצת בית ג'אן, שמעון גואטה - ראש מועצה מעלה יוסף, ארקדי פומרנץ - ראש העיר מעלות-תרשיחא, רונן מרלי - ראש העיר נהריה, וכאמור גם שמעון סויסה, ראש מועצת חצור הגלילית.
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר כי "בסוף השבוע עליתי לצפון לחזק את התושבים - נפגשתי גם עם שלושה ראשי רשויות שתושביהן ספגו רקטות. היום גיליתי שראש הממשלה קיים שיח עם ראשי רשויות בצפון והדיר אותם ממנו. זה מעציב, אבל זה גם מסוכן". לדברי גנץ, "הרקטות שמשגרים אויבינו לא מבחינות בין ימין או שמאל, בין אזרח שראש המועצה שלו נפגש איתי או לא. כמו במקרה של השארת גלנט כשר ביטחון על תנאי שמכרסמת בעוצמתנו, גם בנושא החוסן האזרחי - אין לנו פריביליגיה לעשות פוליטיקה מביטחון. נתניהו, זה יגמר באסון".
מוקדם יותר היום שוחח נתניהו בטלפון גם עם ראשי רשויות מעוטף עזה, ואמר להם כי ישראל פועלת "בגלוי ולא בגלוי" בעקבות ירי הרקטות מרצועת עזה בימים האחרונים. בשיחה ביקשו ראשי הרשויות מנתניהו שיאיץ את התוכנית הממשלתית לחיזוק עוטף עזה. עקב המצב הביטחוני, בוטלה ההופעה של הזמר חנן בן ארי, שתוכננה להתקיים הערב באצטדיון טוטו שדרות תחת כיפת השמיים ובהשתתפות 5,000 צופים.
ראשי הרשויות המקומיות בגבול הצפון דואגים וחוששים מהכוונה לקצץ באופן דרסטי במסגרת חוק תקציב המדינה החדש, את התקציב הממשלתי למיגון יישובי הצפון, מ-500 מיליון שקלים ל-100 מיליון שקלים בלבד. החשש מתגבר עוד יותר לנוכח דבריו של הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט (המחנה הממלכתי), שאמר מעל בימת הכנסת כי "אנחנו נמצאים היום באחת התקופות הביטחוניות החמורות ביותר בעיניי מאז מלחמת יום כיפור".