5 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
מתנגדת לרמזור במערכת החינוך יפעת שאשא ביטון
(צילום: עודד קרני, לע"מ)
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון פועלת לביטול מתווה הרמזור במערכת החינוך ודורשת שבידוד תלמידים ושליחתם ללמידה מרחוק בזום לא תתבצע באופן אוטומטי לפי "צבע" היישוב - אדום, כתום, צהוב או ירוק - אלא לפי מגעים עם חולי קורונה מאומתים, כמו בשאר הקהילה.
מנתוני משרד החינוך עולה כי ישנם 7,911 תלמידים מאומתים לקורונה ו-51,703 תלמידים בבידוד. בנוסף, ישנם 2,246 אנשי צוות חינוכי בבידוד, ו-15 בתי ספר וחמישה גני ילדים סגורים עקב תחלואה.
5 צפייה בגלריה
היום הראשון ללימודים בבית הספר ענבלים במודיעין
היום הראשון ללימודים בבית הספר ענבלים במודיעין
הצעת שרת החינוך: תלמידים ישלחו לבידוד רק על סמך מגע עם מאומת
(צילום: יריב כץ)

שאשא ביטון מתנגדת לרמזור ונימקה זאת בטענה ש"אין מקום לבודד בית ספר שלם". היא צפויה להילחם על כך שרק מי שבא במגע עם חולה מאומת ייכנס לבידוד. "צריך לשנות את מתווה בתי הספר כך שיפעל לפי מגעים. אין סיבה שכיתות שלמות יועברו ללמידה מרחוק באופן אוטומטי גם אם אין בהן מאומתים", אמרה. היא מציעה: "בכיתה שבה יש מאומת, על אלה שהיו בחשיפה יחולו הכללים של מחוסנים ולא-מחוסנים, ולא כל בית הספר ייסגר".
שרת החינוך הודיעה כי תדרוש גם את הארכת מתווה "הכיתה הירוקה" שתוקפו אמור להסתיים בשני בחצות הלילה. המיזם אפשר לעשרות אלפי תלמידים להמשיך ללמוד באופן רצוף גם כאשר נמצא חולה מאומת אחד בכיתה. היא אמרה כי היא פועלת להמשך הפעלת המתווה לפחות ביישובים ירוקים וצהובים שבהם התחלואה נמוכה.
ועדת החינוך של הכנסת תתכנס ביום שני לדיון בבקשת משרד הבריאות לאשר את המשך הרמזור, וייתכן כי יוצגו מתווים חדשים בפני חברי הוועדה, לבקשתם. בינתיים, רשימת הרמזור שפרסם משרד הבריאות והכללים הנגזרים ממנה תקפים ליומיים הקרובים, עד להחלטת ועדת החינוך.
5 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון ויגאל סלוביק בועדת החינוך
יפעת שאשא ביטון ויגאל סלוביק בועדת החינוך
ח"כ השכל: "מקווה שהמתווה שיובא לוועדה יהיה מאוזן"
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בהתאם לרשימת רמזור הרשויות המעודכנת לשבוע הנוכחי, היום (ראשון) ומחר ילמדו 1,500 כיתות לימוד - בהן כ-45 אלף תלמידים - בצורה מקוונת. זאת בשל אי-עמידה בשיעור של 70% תלמידים מחוסנים בכיתות אלה. בהתאם להחלטת ועדת החינוך, הלמידה בכיתות ז'-י"ב בערים כתומות ואדומות (או באזורים ספציפיים בתוך הרשות המקומית) בהן פחות מ-70% אחוזים מהתלמידים מחוסנים, תיעשה מרחוק.
בהתאם להחלטת ועדת החינוך, תלמידי כיתות ה'-ו' בערים אדומות, שבבית ספרם התגלה תלמיד מאומת לקורונה, יעברו ללמוד במתכונת של "צמצום מגעים", משמע לימודים בשטח פתוח בתוך בית הספר או מחוצה לו, בדרך המרווחת בין התלמידים כגון לימודים באולמות ספורט, למידה היברידית או למידה בזום. בניגוד למתווה הקודם, אין מדובר כאן על כלל מוסדות החינוך ביישובים אדומים - אלא על בית ספר שבו התגלה מאומת לנגיף.
בוועדת החינוך אושר שבכיתות א'-ד' המוגדרות אדומות, מנהל בית ספר שבו התגלה תלמיד מאומת יפעל "ככל הניתן לצמצום מגעים" בין התלמידים, אך לא יהיה מחויב בכך. כך יתאפשר לתלמידים להמשיך וללמוד בתוך בית הספר ולא מרחוק. בהחלטת הוועדה נכתב כי "ההבדל בין כיתות א'-ד' וה'-ו' הוא שבכיתות ה' עד ו' מוטלת על מנהל המוסד חובה לנקוט אמצעי כלשהו על מנת לצמצם מגעים בין התלמידים, ואילו בכיתות א' עד ד' עליו לפעול לצמצום מגעים ככל הניתן".
ח"כ שרן השכל, יו"ר ועדת החינוך אמרה כי היא מבינה את הבלבול שקיים בציבור. "חשוב להבהיר שבוועדת החינוך אנו מודעים להשלכות ההרסניות שהיו ללמידה בזום על תלמידי ישראל ולכן, אנו פועלים ביתר שאת על מנת למנוע את הלמידה מרחוק ככל שניתן ובד בבד לשמור על בריאות הציבור. ביום שני תתכנס הוועדה ונבחן את התקנות המתוקנות שצפויות להגיע לשולחננו. כולי תקווה שהמתווה יהיה מאוזן ונוכל להעביר אותו ברוב קולות כשטובת התלמידים לנגד עינינו לאורך כל הדרך".
זו רשימת הרמזור המעודכנת:

5 צפייה בגלריה
בית ספר ענבל, יפעת שאשא ביטון
בית ספר ענבל, יפעת שאשא ביטון
שרת החינוך מעוניינת להמשיך את "הכיתה הירוקה"
(צילום: יריב כץ, מוטי קמחי)
לגבי מתווה "הכיתה הירוקה", תוקפו כאמור אמור לפוג על פי תקנות הממשלה בלילה שבין ראשון לשני. במסגרת המתווה, בכיתה שבה נמצא חולה מאומת נשלחים כל התלמידים לבדיקת PCR, תלמיד שנמצא מאומת נשאר בבית לבידוד, ושאר הכיתה חוזרת לבית הספר, עם בדיקות אנטיגן יומיות. ביום הרביעי מבצעים התלמידים בדיקת PCR נוספת, ואז במשך שלושה ימים נוספים מבצעים עוד בדיקות אנטיגן יומיות. כיתה שבה נמצאו יותר משני תלמידים מאומתים נסגרת, וכל הילדים נשלחים לבידוד.
מהנהגת ההורים הארצית נמסר כי הם תומכים בהמשך המתווה בכל מערכת החינוך: "אנו מודעים לסיטואציה שזן האומריקון מתפשט מהר יותר והסיכוי שאכן מודל הכיתה הירוקה כפי שהוא היום יעבוד הוא נמוך, אך כל כיתה שתצליח לעמוד במתווה היא עולם ומלואו עבור הילדים וההורים".
5 צפייה בגלריה
אורית פרקש הכהן
אורית פרקש הכהן
יזמה "תו ירוק זמני". פרקש הכהן
(צילום: EPA)
במקביל, התו הירוק הזמני שאותו יזמה שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן (כחול לבן) יאושר במהלך היום ויהיה תקף מ-6 בינואר עד 18 בינואר. התו הזמני יאפשר למי שהתחסן חיסון ראשון להנות מתו ירוק למשך 30 ימים. המטרה היא לעודד חיסונים, ולאפשר הגנה מסוימת לאנשים שטרם התחסנו.
הדחייה ל-6 בינואר נובעת מכך שלוקח זמן לעדכן את מערכות המחשוב של משרד הבריאות. המתווה עוכב במשך תקופה על ידי משרד הבריאות. מדובר בתקנות שיתקנו את חוק הקורונה הכללי שפג ב-18 בינואר. לפי הערכות, התו הירוק הזמני יוארך כנראה גם לאחר 18 בינואר.
השרה אורית פרקש הכהן אמרה כי היא "מברכת על כך שהממשלה מכניסה לתוקף את הצעתי לתו ירוק זמני החל מחיסון ראשון. בתקופה בה אנו כממשלה מרחיבים את תחולת התו הירוק למסחר חנויות ועוד פעילויות כדי לשמור על בריאות הציבור - חשוב היה בעיניי לתת להורים אפשרות להמשיך בשגרת החיים עם ילדיהם החל מהחיסון הראשון. בתו ירוק זמני אנחנו מעודדים הגנה על ילדינו וגם עושים זאת באופן שרואה את הציבור ומתחשב בו".
פורסם לראשונה: 22:05, 01.01.22