עילאי קירושין הוא הפעוט בן השנתיים שנרצח אתמול בדקירות ברחוב חללי אגוז בלוד. הוא פונה במצב אנוש תוך פעולות החייאה לבית החולים אסף הרופא, כשהוא מחוסר הכרה, ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. היום (ו') בצהריים הובא עילאי למנוחות בחלקת הילדים בבית העלמין בראשון לציון. רגע לפני כיסוי הקבר הניחו האב ולדיסלב והאם יקטרינה, הנמצאת בחודש השביעי להריונה, מכונית קטנה בצבע כחול ודובי קטן בתוך הקבר הטרי. הוא היה בנם היחיד.
2 צפייה בגלריה
עילאי קירושין הפעוט שנרצח בלוד
עילאי קירושין הפעוט שנרצח בלוד
עילאי בן השנתיים
בהלוויה בצהריים נפרדה הסבתא יבגנה מנכדה בבכי: "הוא היה נשמה טהורה. הוא כבר היה יכול לדבר, וביקש ממני לשיר לו. מתחילת המלחמה התפללתי למען החיילים וקראתי תהילים, ובסוף הנכד שלי נרצח, משפחה נהרסה". על קברו של עילאי הקטן הונחו דובי, זרי פרחים ובלונים בכחול, בירוק ובסגול.
חברת מועצת העיר לוד, אלווירה קוליחמן, סיפרה: "הסבתא היא אחת מוותיקות שכונת גני אביב בלוד. כולם מכירים אותה. הבת שלה עלתה רק בחודש פברואר. המשפחה בהלם, כואבת ומתקשה להתמודד עם האסון הנורא. ככה סתם נרצח, בדקירות סכין".

2 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בו נדקר תינוק
אירוע אלימות בו נדקר תינוק
זירת האירוע בלוד, אתמול
(צילום: עוז מועלם)
במשטרה כינו את המקרה אתמול "אירוע אלימות חמור", והיום בית משפט השלום בפתח תקווה האריך ב-13 ימים את מעצרו של החשוד במעשה, במהלכם יעבור בדיקה פסיכיאטרית. בחקירתו, החשוד הודה ושיתף פעולה. בבדיקה הפסיכיאטרית שעבר טען ששמע קולות וגם בחקירתו טען ששמע קולות. בנוסף טען שניסה לשים קץ לחייו לפני מספר שבועות.
לדברי סנגוריו, עו"ד ירון גיגי ועו"ד מרינה גלדקי, לחשוד יש סכסוך עם דודתו של הפעוט.
בדיון על הארכת המעצר טען עו"ד ירון גיגי: "מדובר פה על טרגדיה נוראה ואירוע קשה מאוד ומצער מאוד, וההגנה לא מקלה בראש בטרגדיה הזאת. עם זאת, נראה לנו שיש אינדיקציות רבות שמחייבות בדיקה של מצבו הנפשי של החשוד, שלמיטב הבנתי ולהתרשמותי היא מעורערת.
 עורך דין ירון גיגי עורך דין ירון גיגי
הוא מושפע ממחשבות שווא קשות, שומע קולות, רואה דמויות שמנחות אותו לפעול כפי שפעל. אני בספק לגבי בוחן המציאות שלו ואני מסכים בנסיבות של התיק הזה על הסתכלות בתנאי אשפוז ולאור זאת אנחנו נסכים להארכת מעצר עד 10 בינואר".
הדיווח הראשוני התקבל בשעה 11:00 במוקד 101 של מד"א על פעוט שנפצע ב"אירוע אלימות" בלוד, ושם ציינו כי מדובר בפעוטה שנפצעה - טעות שתוקנה בהמשך. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בפעוט במקום, ולאחר מכן פינו אותו לבית החולים אסף הרופא. מבית החולים נמסר כי בן השנתיים הובהל לחדר הטראומה במחלקה לרפואה דחופה ו"הרופאים נלחמים על חייו". בהמשך, כאמור, הם נאלצו לקבוע את מותו.
ראש העיר לוד, יאיר רביבו, עדכן כי נמסר לו מהמשטרה שלא מדובר באירוע ביטחוני, וכי "צוותים מקצועיים של אגף רווחה ושילוב חברתי בעיריית לוד נמצאים בזירה ומעניקים סיוע וטיפול לנפגעי חרדה במקום. נלווה את המשפחה של התינוק תוך מתן מענה רגשי ופיזי כפי הצורך".