יהודה שטיין נפצע היום (שלישי) קל בתקרית באזור רמאללה שבה ירו לעברו אנשי שב"כ שחשבו שהוא מנסה לבצע נגדם פיגוע דריסה. שטיין, בן 18 מההתנחלות עטרת, אושפז במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. "כשירו עליי חשבתי שזה פיגוע", הוא סיפר ממיטתו.
המקרה, שעליו פורסם לראשונה ב-ynet התרחש באזור ביר זית. "נסעתי בבוקר ללימודים, ורכב ערבי פגע בי", שחזר שטיין. "הוא פגע בי בפינת הרכב מקדימה. בעקבות זאת הרכב איבד כיוון ועף לכיוון ג'יפ של חיילים שעמדו שם".
3 צפייה בגלריה
יהודה שטיין שנפצע בתאונה ליד רמאללה: ״כשירו עליי חשבתי שזה פיגוע״
יהודה שטיין שנפצע בתאונה ליד רמאללה: ״כשירו עליי חשבתי שזה פיגוע״
שטיין בבית החולים. "רצו לנטרל אותי"
(צילום: רועי רובישנטיין)
3 צפייה בגלריה
ירי של כוח בטחוני על רכב ישראלי
ירי של כוח בטחוני על רכב ישראלי
רכבו של שטיין, שנפגע מהירי
(צילום: TPS)
בשלב זה חשבו אנשי שב"כ שעמדו במחסום סמוך כי מכוניתו של שטיין דוהרת לעברם במסגרת פיגוע דריסה. "אני שומע בומים, וכדור אחד נכנס בשמשה. ראיתי את החור בשמשה והבנתי שזה ירי. הכדור היחידי שראיתי עבר 30-20 סנטימטרים מהראש שלי דרך השמשה הקדמית. באותה שנייה הרכב עצר. ישר התכופפתי והורדתי את הראש. הייתי בטוח שהרכב הפלסטיני יורה עליי, שזה פיגוע", אמר.
הצעיר סיפר כי בשלב זה ניסה להבהיר לחיילים שניגשו למכונית שהוא לא מחבל בעצמו. "פתחתי את הדלת והחיילים עמדו שני מטרים ממני. הם צעקו לי לא לזוז והסברתי להם בצעקות שאני יהודי. אז הם באו אליי ועזרו לי".
למרבה המזל שטיין לא נפגע מהירי, אך נחבל בתאונה ומרסיסים. "אחד הרסיסים פגע לי בחזה, היה שם הרבה דם והם עזרו לי. הבנתי אז שהם כנראה בטעות ירו עליי. פחדתי, אבל הם לא ירו עליי בכוונה ואני ממש מבין אותם. השוטר כנראה עמד עם הגב אליי ושמע את התאונה. כשהוא הסתובב אליי מהאינסטינקט שלו הוא כנראה חשב שזה פיגוע דריסה, הוא רצה לנטרל אותי בעצם".
"היה לי נס", סיכם שטיין. "אין לי בעיה עם זה שירה ואני לא יודע מי זה. כולם שם עזרו לי". הערב הוא צפוי להשתחרר מבית החולים.