3 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו
(צילום: AFP)
נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, אישר לראשונה למשרד ראש הממשלה להעביר עד שלושה עובדי מדינה לביתם הפרטי של משפחת נתניהו בקיסריה. זאת לאחר שוועדת הכספים של הכנסת כבר אישרה את העסקת העובדים בקיסריה מאחר שמעון ראש הממשלה הרשמי ברחוב בלפור בירושלים נמצא בשיפוצים - אך הייתה מחלוקת אם הם יועסקו כעובדי מדינה או במיקור חוץ.
אישור זה מגיע למרות שהיועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע, והיועץ המשפטי של נציבות שירות המדינה, רון דול, אמרו שיש בעיות משפטיות בהעסקה של עובדי מדינה בביתו הפרטי של ראש הממשלה. החשש היה מכך שיהיה קושי לפקח על עבודתם וכי הדבר עלול לחשוף את המדינה לתביעות משפטיות על תנאי העסקה.
3 צפייה בגלריה
ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה
ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה
ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה
(צילום: שאול גולן "ידיעות אחרונות")
בהחלטה המקורית של ועדת הכספים הוחלט על העסקת ארבעה עובדים בקיסריה, והיועצים המשפטיים אמרו שאין מניעה להעסיק אותם כעובדי מדינה, אך יש לכך יתרונות וחסרונות. הנציב הרשקוביץ קיים דיון מקצועי שבו נבחן הנושא, ובסופו של דבר הוא התיר כאמור באופן חסר תקדים להעביר עד שלושה עובדי מדינה למעון בקיסריה, אחד פחות מההחלטה המקורית של ועדת הכספים.
גורמי מקצוע הציעו בדיון כי העובדים יועסקו על ידי משפחת נתניהו, שתקבל החזרים כספיים מבלי שלמדינה תהיה אחריות על העסקתם. בני משפחת נתניהו, מנגד, ביקשו שהם יועסקו כעובדי מדינה.
3 צפייה בגלריה
נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ
נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ
נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ
(צילום: חיים צח, לע"מ)
מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "הממשלה החליטה על שתי חלופות בכל הקשור למעמד העובדים. שתי החלופות נבדקו ונמצאו קבילות, הן על ידי היועץ המשפטי של משרד ראש הממשלה והן על ידי היועץ המשפטי של נציבות שירות המדינה. לכל אחת מהחלופות היו יתרונות וחסרונות, והם הוצגו בדיונים בהשתתפות הגורמים המקצועיים בנציבות. בסופם של הדיונים הוחלט לבחור בחלופה של העסקת עובדי מדינה, בכפוף לתנאים מסוימים".
בפברואר האחרון ועדת הכספים אישרה את מימון הוצאות מעונות ראש הממשלה בירושלים ובקיסריה, במקביל לשיפוץ מעון ראש הממשלה הרשמי ברחוב בלפור. הוועדה אישרה גם את הגדלת הוצאות ביגוד של ראש הממשלה ורעייתו שסכומם הוגדל מכ-56 אלף שקל ל-80 אלף שקל. אנשי משרד ראש הממשלה טענו כי התקציב הקודם נקבע לפני שנים, וכי העלויות התייקרו מאוד לאורך השנים, ועל כן בוצעו התאמות.