שבועיים אחרי הקרנת "סרט הזוועות" בכנסת, צפו מחוקקים נוספים בסרט הכולל תיעודים קשים מאוד מהטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, הפעם בארצות הברית. זמן קצר לפני עצרת הענק הפרו-ישראלית בוושינגטון, הקרינה שגרירות ישראל בארצות הברית לכ-150 חברי קונגרס, רפובליקנים ודמוקרטים, את הסרט בן ה-47 דקות שערך דובר צה"ל.
ההקרנה אורגנה על ידי ועדת החוץ של בית הנבחרים, וחברי קונגרס רבים היו נסערים מאוד מהסרט, כולל כאלה שנחשבים ביקורתיים כלפי ישראל. לסנאטורים סרט הזוועות יוקרן ביום חמישי.
3 צפייה בגלריה
עצרת פרו ישראלית בוושינגטון ליד בניין הקונגרס
עצרת פרו ישראלית בוושינגטון ליד בניין הקונגרס
העצרת ליד הקונגרס, זמן קצר אחרי ההקרנה
(צילום: Drew Angerer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
3 צפייה בגלריה
עצרת פרו ישראלית בוושינגטון ליד בניין הקונגרס
עצרת פרו ישראלית בוושינגטון ליד בניין הקונגרס
עצרת הענק בוושינגטון
(צילום: Drew Angerer/Getty Images)
ב"ג'ואיש אינסיידר" דווח כי המחוקקים יצאו מהאולם בשתיקה, כשהם נראים המומים וחלקם בוכים ומנחמים זה את זה. אחת מהם, מרי גלוסנקמפ פרז מהמפלגה הדמוקרטית (נציגת מדינת וושינגטון) יצאה מההקרנה בדמעות פחות מחמש דקות אחרי שנכנסה.
בין הנוכחים היו גם אלכסנדריה אוקסיו קורטז, מהאגף הפרוגרסיבי של המדינה הדמוקרטית, שרק אתמול השתתפה בעצרת מחוץ לקונגרס שבה היא וחבריה ל"סקווד" קראו להפסקת אש מיידית. "איך מישהו יכול לקרוא להפסקת אש אחרי שראה את זה?", אמר הרפובליקני מייק לולר שביקר בישראל בסוף השבוע.
הכותרת
בין הפוגה להפסקת אש: המטרה של חמאס והתנאים של ישראל / רון בן ישי
23:57

אחרים הישוו את המראות המזעזעים לשואה. "אני מרגיש כמו שחשתי בביקור באושוויץ-בירקנאו", אמר הרפובליקני דארל איסה, נציג מדינת קליפורניה. "זה פשעי מלחמה". טד ליאו מהמפלגה הדמוקרטית בקליפורניה, אמר רק: "לעולם לא עוד".
היילי סטיבנס מהמפלגה הדמוקרטית אמרה שהיא "פשוט המומה": "לראות בווידאו אנשים חוגגים רצח יהודים מראה לנו מי ניצב מולנו. זה לא ייאמן לראות דברים כאלה ב-2023, במקומות שכולנו היינו בהם". שרה ג'ייקובס, אף היא מהמפלגה הדמוקרטית, הוסיפה: "זה מחריד ומבעית".
3 צפייה בגלריה
ארה"ב מייק ג'ונסון נבחר ל יו"ר יושב ראש בית הנבחרים האמריקני
ארה"ב מייק ג'ונסון נבחר ל יו"ר יושב ראש בית הנבחרים האמריקני
"הסרט גורם לכל אחד לבכות". מייק ג'ונסון
(צילום: AP Photo/Alex Brandon)
יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון נכח בהקרנה לדקות ספורות. הוא תיאר מאוחר יותר את הסרט כ"מייסר" והפציר בסנאט להעביר את החקיקה להגדלת הסיוע לישראל. "הייתה קבוצה גדולה של חברים דמוקרטים ורפובליקנים באולם, והיה שקט מוחלט חוץ מהבכי והאנחות בחדר - כי הסרט גורם לכל אחד לבכות", אמר.
"אני מסכים עם חברנו, ראש הממשלה נתניהו, שאמר כי זה מלחמה בין טוב לרע, בין אור לחושך, בין ציביליזציה לברבריות", הוסיף ג'ונסון. "אנחנו רוצים להבהיר איפה אמריקה ניצבת במלחמה הזו, ונמשיך לעשות זאת".
שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג אמר כי ישראל תמשיך להציג את העדויות לזוועות חמאס ב-7 באוקטובר כדי להילחם במכחישים ולהראות לקהילה הבינלאומית כי לא תוכל לאפשר לאויב אכזרי שחוגג את הטבח להמשיך ולחזור על מעשיו.