שלושה איראנים נוספים נעצרו באיסטנבול כחלק מפרשת ניסיון הפגיעה באזרחים ישראלים בטורקיה. כך דיווחו אתמול (שישי) כלי תקשורת במדינה. אחד העצורים, כך לפי הדיווחים, הוא אדם שסייר סביב מלון "מרמרה" בכיכר טקסים באיסטנבול, השני הוא זה שאמור היה להתנקש בישראלים, והשלישי הוא המארגן. בזמן מעצר החשודים נתפסו גם שלושה רובים, שלושה משתיקי קול ותחמושת רבה.
3 צפייה בגלריה
כוחות ביטחון טורקיים באיסטנבול
כוחות ביטחון טורקיים באיסטנבול
אנשי כוחות הביטחון של טורקיה באיסטנבול. עוד שלושה עצורים בפרשה
(צילום: AFP)
לפי הדיווחים בטורקיה, השלושה - קייוואן מאג'זדה, ג'מאל רדקצ'י ואימאן שואג'יפרד, נעצרו ב-14 ביולי והובאו אתמול בפני שופט בטורקיה - שהאריך את מעצרם.
בפרשה שהסעירה את ישראל וטורקיה נעצרו עד כה בסך הכול שמונה בני אדם. במבצע המעצרים הראשון נעצרו חמישה בני אדם, בהם אחד ששוחרר בתנאים מגבילים.
שלושה ימים לפני מעצרם של השלושה, פרסמו כלי התקשורת בטורקיה תמונות חדשות שתיעדו את החוליה האיראנית שניסתה להתנקש בישראלים במדינה בחודש יוני. באותן תמונות נראים שניים מחברי החוליה, וגם האקדחים שבהם השתמשו.

בדיווחים נכתב גם כי ישראלים שהגיעו למלון שבו שהו המתנקשים האיראנים ביצעו הזמנה תחת השם "הקבוצה הסינית", ובמהלך הרישום למלון הבחינו באיראנים. אופק - אזרח ישראלי - החל לבכות, ואמר כי קיבל שיחת טלפון שבה הודיעו לו שאיראנים יתנקשו בו. אנשי המלון, כך דווח, הרגיעו אותו ואת יתר חברי הקבוצה שנלחצו גם הם, ובהמשך כמה אנשים שהגיעו למלון ברכב מסוג מרצדס ויטו הרגיעו את הישראלים והם נחו בחדרם.
לפי הדיווחים בטורקיה, היעד של המתנקשים היה הקונסול לשעבר באיסטנבול, יוסי לוי ספרי, וגם תיירים ישראלים. בטורקיה ציינו כי מקומות הלינה של התיירים הישראלים במלון ברובע בייאואולו באיסטנבול שונו מבלי שהאיראנים הבחינו בכך.
3 צפייה בגלריה
אחד המתנקשים האיראנים שנעצרו, בחודש שעבר
אחד המתנקשים האיראנים שנעצרו, בחודש שעבר
אחד המתנקשים האיראנים שנעצרו, בחודש שעבר
בחקירת הפרשה התברר לרשויות הטורקיות כי אחד החשודים האיראנים רכש אופנוע מאזרח באיסטנבול. בסופו של דבר, במבצע שנערך ב-16 ביוני נתפסו חברי החולייה האיראנית, ויחד איתם גם שלושה אקדחים, שלושה משתיקי קול ושני לייזרים לנשק. חקירתם בטורקיה עדיין נמשכת, וחלקם חשודים בעבירות ריגול.
החוליה האיראנית שנעצרה ביוני, כך דווח בתחילת החודש, ביקשה להתנקש בין היתר בשלוש נשים ישראליות שטיילו בטורקיה, והוכוונה על-ידי "מאפיה איראנית". לפי הדיווחים, ארגון הביון האיראני לא הנחה אותם ישירות, והשתמש באותה "מאפיה" לצורך העברת המסרים. בחקירה הטורקית עלה שאחד מחברי החוליה האיראנית נסע לאיראן ארבע פעמים תוך חודשיים, ובביקורו האחרון נפגש עם "מנהיג המאפיה" - ארבעה ימים לפני מעצרו. בשיחת הטלפון האחרונה של השניים, שאל חבר החוליה - שהיה אמור לבצע את ההתנקשות: "אם נירה בתוך המלון, הרעש יהיה חזק?". כמו כן, נשמעו שאלות כמו "האם האקדח לא מספיק טוב כדי לעשות את העבודה?".
מנהיג המאפיה, מצידו, השיב כי הירי באקדח משמיע רעש "קטן מאוד, שנשמע כמו בלון שמתפוצץ". בהמשך אמר לו גם כי "זה עושה אפילו פחות רעש מזה. אל תדאג, לא תהיה בעיה". התקשורת הטורקית ציינה שחברי החוליה האיראנית היו במעקב של ארגון הביון הלאומי של טורקיה (MIT) מאז שנכנסו למדינה, ובסופו של דבר נתפסו "על חם, ברגע האחרון" כשברשותם גם כלי נשק.
פורסם לראשונה: 21:23, 22.07.22