1 צפייה בגלריה
סרגיי לברוב
סרגיי לברוב
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב
(באדיבות משרד החוץ של רוסיה)
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ביטל אמש (שישי) את ביקורו בישראל בשל "סיבות אישיות". לברוב היה אמור להגיע לישראל ביום ראשון הקרוב - אולם מסיבה שאינה ברורה בשלב זה ביטל את כל מסעו למזרח התיכון, שמלבד ישראל היה אמור להתקיים גם ברשות הפלסטינית ובשתי מדינות נוספות.
לפני שלושה ימים נודע ל-ynet כי ועד עובדי משרד החוץ החליט למנוע את ביקורו של לברוב והורה לעובדים שלא לשתף פעולה עם ארגון הביקור, הנפקת האישורים, סידורי האבטחה ושאר ההכנות הנדרשות. לאחר שהביקור בוטל ייחס הוועד את החלטת לברוב לעיצומים שהכריז.
בוועד עובדי משרד החוץ מציינים כי ביקורו האחרון של שר החוץ לברוב בישראל התקיים בשנת 2014, וגם אז התקיימו עיצומים של עובדי משרד החוץ שנאבקו על זכויותיהם, והביקור לווה בטונים צורמים מאוד. מאז החליט לברוב שלא לקיים ביקור רשמי בישראל. זכור גם כי ביקורו של נשיא רוסיה דמיטרי מדבדייב בישראל בוטל בשנת 2011, בנסיבות דומות.
מוועד עובדי משרד החוץ נמסר בתגובה: "אנו מצרים מאוד על הפגיעה ביחסי החוץ של ישראל. שבים וקוראים לשר החוץ יאיר לפיד להפשיל שרוולים ולפתור את המשבר במשרד החוץ, בטרם ייגרם נזק נוסף". בלשכת שר החוץ אמרו לפני שלושה ימים כי הם לא מכירים את ההוראה שניתנה לעובדים - וכי מבחינתם ההיערכות נמשכה.
לביקורו של לברוב הייתה חשיבות מדינית גדולה, שכן הוא היה אמור להגיע במקביל לשיחות הגרעין עם איראן בווינה שבהן לרוסיה יש תפקיד חשוב מאוד. כמו כן, לברוב קבע את הביקור בארץ בזמן שישראל מגבירה את התקיפות בסוריה למניעת ההתבססות האיראנית, נושא שמטריד מאוד את הקרמלין.
לפני כשבוע וחצי העביר הוועד עדכון לכל הנציגויות הזרות בישראל, לפיו ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במשרד החוץ, וכי צפויים שיבושים בעבודת המשרד, ובכלל זה בביקורים של אורחים רשמיים המגיעים למדינת ישראל.
"זה כמה שנים שתנאי ההעסקה של עובדי משרד החוץ בארץ ובעולם מורעים באופן שיטתי ומגמתי", נכתב בהודעת הוועד. "זה חצי שנה שנציגי העובדים פונים ומבקשים כי נושאים אלה יוסדרו, ולצערנו המאמצים לא צלחו. על כן עובדי משרד החוץ מוצאים עצמם שוב נאלצים להיאבק על זכויותיהם. אנו קוראים לשר החוץ יאיר לפיד להיכנס לעובי הקורה, ולמנוע הידרדרות נוספת של יחסי העבודה. לעובדי משרד החוץ השפעה קריטית על היבטים רבים של פעילות המדינה. אנו מקווים שלא נצטרך לנקוט צעדים לשיבוש הפעילות החשובה הזו".
גורמים בוועד אמרו ל-ynet כי למרות ההכרזה הנהלת המשרד ושר החוץ נמנעו מלהתייחס לדברים ולהיכנס למשא ומתן רציני ולכן כפי שהובטח – הוועד ישבש את עבודת המשרד ובכלל זה ביקורים של אורחים רשמיים.
פורסם לראשונה: 20:48, 10.12.21