2 צפייה בגלריה
משטרה בקפריסין
משטרה בקפריסין
(צילום: shutterstock)
המשטרה בקפריסין עצרה אמש (יום ג') בן 27, תושב העיר פאפוס ממוצא פקיסטני, בחשד למעורבות בניסיון הפגיעה באנשי עסקים ישראלים, שלפי דוברו של ראש הממשלה נפתלי בנט היה טרור איראני. האיש נעצר אמש אחרי פשיטה משטרתית על ביתו, שבה הוחרמו כמה פריטים.
התקשורת בקפריסין דיווחה כי הפשיטה על בית האיש, שעובד כשליח מזון, הגיעה אחרי שהמשטרה בחנה את הטלפון של החשוד המרכזי בפרשה, אזרח רוסיה ממוצא אזרי, שנעצר בחודש שעבר עם אקדח ומשתיק קול. שניהם יובאו לדיונים בהארכת מעצרם מחר בבית משפט בניקוסיה.
במשטרת קפריסין אמרו כי המעצרים התרחשו בפרשת חשד לטרור. על כן, כך קבע השופט הקפריסאי, כל הדיונים בתיק יתקיימו מאחורי דלתיים סגורות. סנגוריו של החשוד המרכזי דחו כל קשר למעורבות בטרור, אך התביעה הקפריסאית הצליחה לשכנע את השופט בצורך להותיר את הדיונים מאחורי דלתיים סגורות – בין היתר מחשש לפגיעה בנציגי המשטרה שיופיעו בדיונים הללו באולם בית המשפט.
אחיו של החשוד המרכזי בפרשה, שנתפס על-ידי סוכנים סמויים ויחידות הלוחמה בטרור של קפריסין ליד בניין באנגומי, פרבר של ניקוסיה, שלפי דיווחים באי שייך לאיש העסקים הישראלי טדי שגיא, תהה איך הוא – אב לחמישה ילדים, כולל אחד עם מוגבלויות – יוכל להרוג אנשי עסקים שמסתובבים עם 10 שומרים.
2 צפייה בגלריה
טדי שגיא
טדי שגיא
תחילה העריכו שהיה היעד להתנקשות. טדי שגיא
(צילום: אוראל כהן)
החשוד המרכזי, נזכיר, נעצר עם אקדח ומשתיק קול. בשבוע שעבר אמר דוברו של ראש הממשלה נפתלי בנט כי "בשם גורמי הביטחון אבקש להבהיר כי מדובר באירוע טרור שכוון על-ידי איראן נגד אנשי עסקים ישראלים המתגוררים בקפריסין. אין מדובר באירוע פלילי, ואיש העסקים טדי שגיא לא היה היעד למתקפה".
שגיא עצמו אמר ל-ynet אחרי דבריו של דובר ראש הממשלה כי הוא מרגיש יותר טוב. "עברו עליי 24 שעות מרתקות ואני שמח שהאמת יצאה לאור", הוא הוסיף. "חשוב לעשות סדר בעניינים. העסקים שלי ממשיכים כרגיל ואני מגיע ללונדון פעמיים בחודש לרגל עסקים וגם הנסיעה הזו הייתה מתוכננת. אף אחד לא ביקש ממני לעזוב את קפריסין. האירוע הזה כוון לישראלים בקפריסין ונעשתה כאן עבודה טובה של כוחות הביטחון. חשוב שישראלים ירגישו בטוחים בכל העולם".