חמישה מפכ"לים לשעבר - שלמה אהרונישקי, אסף חפץ, רפי פלד, משה קראדי ורוני אלשיך - ו-33 ניצבים בדימוס, פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להדיח מתפקידו את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "מזהים תהליכים מצדו של השר הממונה על המשטרה, שבהם הוא פועל בניגוד לסמכויות שהוקנו לו בחוק", כתבו. במקביל הודיעה קבוצת מפכ"לים וניצבים לשעבר כי תצעד בתל אביב במסגרת המחאה במוצאי השבת הקרובה.
3 צפייה בגלריה
מימין למעלה: אסף חפץ, רפי פלד, רוני אלשיך, שלמה אהרונישקי ומשה קראדי. המפכ"לים לשעבר שחתומים על המכתב
מימין למעלה: אסף חפץ, רפי פלד, רוני אלשיך, שלמה אהרונישקי ומשה קראדי. המפכ"לים לשעבר שחתומים על המכתב
מימין למעלה: אסף חפץ, רפי פלד, רוני אלשיך, שלמה אהרונישקי ומשה קראדי. המפכ"לים לשעבר שחתומים על המכתב
(צילום: דנה קופל, עמית שאבי, אלכס קולומויסקי, משי בן עמי)
3 צפייה בגלריה
בן גביר בהצהרה מבית חולים רמב"ם על ההפגנות נגד המהפכה המשפטית
בן גביר בהצהרה מבית חולים רמב"ם על ההפגנות נגד המהפכה המשפטית
"מתערב בתהליך קבלת ההחלטות באירועים מבצעיים". בן גביר
(צילום: שרון צור)
"השר מתערב בתהליך קבלת ההחלטות באירועים מבצעיים ומנצל את האירועים והמשטרה למאוויו הפוליטיים", כתבו המפכ"לים ושאר הבכירים לשעבר. "כמי שפיקדו על עשרות אירועים ומכירים את הרגישות והאחריות הנדרשות באירועים אלה - נדרשנו לצעד חריג בפנייה זו אלייך". בנוסף, הם כתבו כי "התבשרנו לאחרונה כי השר הורה לקציני המשטרה להמשיך במלאכת ביצוע צווי הריסת מבנים בירושלים גם בתקופת הרמדאן. לחריגה מסדר העדיפות של המשטרה לצרכיו הפוליטיים של השר עלולה להיות מחיר ביטחוני מיותר".
עוד נכתב: "כל מי שהתנסה בפיקוד על אירועי חודש הרמדאן כמפקד מחוז ירושלים וכמפכ"ל יודע כי מדובר בצעד שהוא לא פחות מזריקת גפרור דולק לחבית אבק שריפה, שעלול במקרה הטוב להביא עלינו את האינתיפאדה השלישית, ובמקרה היותר גרוע להצית אש מיותרת בקרב העולם המוסלמי מחוץ לגבולות המדינה שלא לצורך".
בן גביר הגיב לדברים, ואמר כי "כל הקצינים הכושלים שהתאחדו ביחד, אחרי שהרסו את המשטרה, החריבו את הביטחון הלאומי ולקו בשחיתות שבאה לידי ביטוי במסקנות הוועדות בעניינם - דורשים עכשיו לפטר את איתמר בן גביר. אף אחד לא בחר בהם ולא ביקש את עזרתם. אותי בחר העם בישראל ורק אותו אני משרת. טוב יעשו כל אותם הקצינים אם יעשו לביתם ויפסיקו להפריע".
ניצב בדימוס יאיר יצחקי, מפקד מחוז ירושלים לשעבר, אמר היום בריאיון ל-ynet radio כי השר בן גביר "נוהג במשטרה כאילו הייתה כדור סמרטוטים שבועטים בו ימינה ושמאלה. אנחנו נמצאים בתקופה מאוד רגישה, ואם ראש הממשלה לא יעצור אותו הוא ידרדר אותנו לאינתיפאדה שלישית. לא יכול להיות שבן גביר פוקד על המשטרה לבצע הריסות בתקופת הרמדאן".
3 צפייה בגלריה
הריסת מבנים בשייח ג'ראח
הריסת מבנים בשייח ג'ראח
"לא יכול להיות שבן גביר פוקד על המשטרה להרוס בתים בתקופת הרמדאן". הריסת מבנים בשייח ג'ראח בינואר
(צילום: AFP)
ניצב משנה בדימוס סוזי בן ברוך התייחסה בריאיון לאולפן ynet לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ואמרה בנוגע להפגנות נגד המהפכה המשפטית כי "הוא יכול לייעץ. בן גביר יכול להגיע לחפ"ק, אבל לא לתת הוראות".
בהדלפה מדיון הערכת מצב שערך בן גביר בהשתתפות כל גופי הביטחון של המשרד לביטחון לאומי לפני כמה ימים, שהגיעה לידי אתר "כיפה", השר נשמע מבקר בחריפות כוונה לכאורה לסגור את הר הבית לעליית יהודים ל-10 ימים במהלך הרמדאן, ומכנה את המהלך "טירוף מוחלט וכניעה לטרור". עם זאת, בארגון לא נתקלו בכעס של בן גביר על הנושא, וגורם במשטרה מסר כי "מדובר בדיון ראשוני לקראת הרמדאן, וייערכו עוד דיונים נוספים ככל שנתקרב לחג. תמונת המודיעין מתעדכנת יום-יום, וכמדי שנה מי שיחליט על סגירת הר הבית וצעדי מנע להרגעת הרוחות יהיה הקבינט המדיני, וכל ההחלטות יתקבלו בצמוד לאירועי הרמדאן".