התפטר בגלל עבודות חשמול הרכבת: שגיא סעדה (27), סטודנט לתקשורת במכללת ספיר המתגורר ביישוב מעגלים שבצפון הנגב, כתב בפוסט בפייסבוק כי הוא מתפטר מעבודתו בדוברות כיבוי והצלה בראשון לציון. "לנסוע חמש שעות כל יום (שעתיים וחצי לכל כיוון) זה לא הגיוני בשום צורה", ציין סעדה על הסיבה שהניעה אותו להיפרד מעבודתו. הסטודנט פנה למנהל תחנת הרכבת באשקלון, אך הוא אמר לו שאין פתרון לבעיה שנקשרה בעבודות החשמול וכי המצב צפוי להימשך בשנתיים הקרובות.
3 צפייה בגלריה
סעדה
סעדה
סעדה
(צילום: שחר אוחיון)
רכבת ישראל הודיעה בדצמבר אשתקד על תחילת העבודות לחשמול קו הנגב המזרחי. בשנה האחרונה תנועת הרכבות הסתיימה בשעה מוקדמת ולא פעלה בסופי שבוע. לא ידוע כמה זמן יימשכו העבודות שאמורות לשפר את השירות, אך עד שיסתיימו הנוסעים ייאלצו למצוא דרכים חלופיות.
סעדה כתב כי "רכבת ישראל לא השאירה לי ברירה. בתור תושב הפריפריה אני מתבייש. אני מתבייש, כי 74 שנים אחרי הקמת המדינה הפערים בין המרכז והפריפריה לא רק שאינם קטנים, הם הולכים ומתעצמים. אני מתבייש, כי לשבור את תקרת הזכוכית של 'לגדול בפריפריה ולהצליח במרכז' זה דבר בלתי אפשרי עבורי. אני מתבייש כי אני צריך לוותר על הקריירה שלי בעולם התקשורת בגלל אמצעי תחבורה של מדינת עולם שלישי, 'אומת הסטארט-אפ' עאלק".
3 צפייה בגלריה
באר שבע מרכז
באר שבע מרכז
תחנת באר שבע מרכז. "רכבת ישראל לוקחת חלק פעיל בעיכוב"
(צילום: בראל אפרים)
סעדה סיפר בשיחה עם ynet הערב (שלישי) מדוע התייאש. בכל בוקר הוא עלה על רכבת מנתיבות לראשון לציון, אך בשעות הערב, כשחזר מעבודתו, הוא נאלץ לרדת בתחנת אשקלון ושם חיכה במשך 45 דקות לשאטל לנתיבות. הייתה לו אפשרות לעלות על רכבת מאשקלון לנתיבות, אך ההמתנה אליה זהה.
לדברי סעדה, "רכבת ישראל לוקחת חלק פעיל בעיכוב כי אין סנכרון בין הגעת הרכבת מהמרכז ליציאת השאטלים שיוצאים בכל שעה עגולה, הרכבת מגיעה תמיד בשעה עגולה ועוד חמש דקות. ככה שגם אם אקדים את בואי לתחנה אצטרך לחכות".
סעדה סיפר כי גם ביום התפטרותו היו עיכובים של 40 דקות בתחנת אשקלון, שנמצאת כ-25 דקות נסיעה מנתיבות. "יגידו שזה בגלל החשמול, יגידו שזה בגלל עיצומים של הוועד, בסוף? האזרח הקטן נמחץ תחת גלגלי הרכבת", אמר.
3 צפייה בגלריה
עבודות בתחנת ההגנה
עבודות בתחנת ההגנה
עבודות חשמול בתחנת תל אביב ההגנה. "הירידה בתדירות הרכבות תימשך בשנה הקרובה"
(צילום: רכבת ישראל)
כאמור, לפני ההחלטה להתפטר הוא פנה למנהל התחנה באשקלון וביקש לשנות את לוח הזמנים של השאטל, אך לא קיבל מענה לבעיה. "הדבר הזה דפק לי את הפרנסה וב-2022 מגיע לנו שתהיה פה תחבורה ציבורית נורמלית", אמר סעדה.
מרכבת ישראל נמסר בתגובה ישירה לסעדה: "הצטערנו לקרוא את התחושות ונשמח ליצור איתך קשר ולסייע לך בבניית מסלול נסיעה מיטבי בהתאם לתחנות המבוקשות ושעות הנסיעה הרצויות. ישנם שני קווי נסיעה המגיעים מהמרכז לתחנות הנגב המערבי, ואחד מהם אינו דורש החלפת רכבות וייתכן שיתאים לצרכיך".
עוד נכתב בתגובה כי "זמן הנסיעה מתחנת ראשל"צ משה דיין לתחנת נתיבות עומד על שעה ועשרים דקות, ודורש החלפה בתחנת אשקלון. זהו מצב זמני שכן בימים אלה אנו משדרגים את תשתיות הרכבת באזור הדרום. לצערנו מהות העבודות אינה מאפשרת הסעת רכבות בזמן ביצוען, מה שהביא לירידה זמנית בתדירות הרכבות, עד לסיום העבודות אשר תימשכנה בשנה הקרובה".