מארב אכזרי לנערה: חמישה גברים תושבי הדרום מואשמים כי אנסו, ביצעו מעשים מגונים ושידלו לסמים ואלכוהול בת 17 בדירה באשקלון לפני כחצי שנה, זאת לאחר שבן זוגה - הנאשם המרכזי - הוביל אותה לדירה בעיר מתחנת אוטובוס.
הנאשם המרכזי בפרשה הוא מי שהיה בן הזוג של הנערה, משה אהרון זינו (20). יחד עמו מואשמים אביב אוחיון (23), יצחק ממן (24), ליאור שמחון (29) ודניאל דנילוב (20). העבירות המיוחסות להם: ביצוע עבירות של מעשי סדום בנסיבות מחמירות ואינוס כלפי קטינה. בנוסף, לזינו מיוחסת גם עבירת תקיפה כלפי המתלוננת, והוא ושלושה אחרים מואשמים בביצוע עבירה של הספקת סם מסוכן.
2 צפייה בגלריה
משה אהרון זינו החשוד העיקרי באונס הקטינה באשקלון
משה אהרון זינו החשוד העיקרי באונס הקטינה באשקלון
משה אהרון זינו, הנאשם המרכזי בפרשה
במרכז הפרשה עומד משה אהרון זינו בן ה-20 שבינו לבין הנערה התפתח קשר רומנטי. השניים הכירו דרך אחותו של הצעיר, שהייתה חברה של הנערה. לפני כחצי שנה הנאשם קבע עם הנערה כי יאסוף אותה מהתחנה המרכזית באשקלון. הנערה הגיעה וחברה אסף אותה. יחד הם נסעו לדירה באשקלון - שם חיכו לו ארבעה מחבריו, כולם בעלי עבר פלילי שלא הייתה להם היכרות מוקדמת איתה.
לפי כתב האישום הנערה וחמשת הנאשמים, לצד אדם נוסף שזהותו לא הייתה מוכרת לנערה ואינו מואשם בפרשה, ישבו בסלון בדירה ועישנו קנאביס. על פי החשד שעלה בחקירה הם גם נתנו לה אלכוהול עד שהנערה לא הייתה מודעת למעשיה. בשלב מסוים, כך נכתב באישום, בעת שהמתלוננת שהתה באחד מחדרי הדירה, נכנסו הנאשמים והאדם הנוסף שזהותו לא ידועה לחדר - וביצעו יחד בנערה עבירות מין, למרות סירובה ותוך כדי קריאות גנאי לעברה.
הנאשם המרכזי, זינו, עודד את הנאשמים האחרים בקריאות משפילות לעבר המתלוננת ותיעד את האירוע. בשלב זה אין בידי המשטרה את הראיות מהטלפונים הניידים. לאחר מכן הנערה עזבה את הדירה, כשהיא מעורפלת חושים. כעבור חצי שנה החליטה לגשת למשטרה ולדווח על המקרה הקשה.
בכתב האישום, שהוגש על ידי הפרקליטה עו"ד רננה לוי, מצוין כי זינו ושלושה נאשמים נוספים שהו יחד עם הנערה גם בשבועיים שחלפו לאחר האונס הקבוצתי המתואר. במהלך תקופה זו סיפקו הנאשמים למתלוננת סמים מסוג "קריסטל", "אקסטה" ו"אסיד" - בתדירות יומיומית. בנוסף, לזינו מיוחסות עבירות של מעשה סדום ותקיפה. על פי עובדות כתב האישום, במהלך השבועיים שלאחר האונס הקבוצתי, בדירה של חברה, ביצע זינו בנערה מעשה סדום שלא בהסכמתה החופשית, וכן תקף אותה באגרופים ובעט בה כאשר רצתה לעזוב את המקום.
2 צפייה בגלריה
תקיפה מינית
תקיפה מינית
גם בשבועיים שאחרי האונס הקבוצתי, כך לפי האישום, הנערה חוותה תקיפה ומעשי סדום
(צילום: shutterstock)
כאמור, הנערה התלוננה על המעשים רק כחצי שנה לאחר מכן. במשטרת מרחב לכיש הוקם צוות חקירה מיוחד מתחנת משטרת אשקלון. בצוות החקירה היו שותפות מפקחת אורית מרקוביץ, רס"ב מאיה אזרד ורפ"ק קרן טולדנו. מהעדות של הנערה עלתה תמונה מזעזעת, ותוך זמן קצר נעצרו כל המעורבים. עדותה הייתה אמינה וגם תאמה לממצאי החקירה שנאספו. "הגברים אנסו אותה בזה אחר זה, והכל בניצוחו של החבר שלה שהביא אותה לשם. היא הגיעה למצב שהיא הייתה מנותקת מהסביבה ולמרות זאת סירבה למעשים", אמר גורם בחקירה.

סחר בסמים ותקיפת שוטרים: עבר פלילי עשיר לנאשמים

אוחיון מחזיק בעבר פלילי עשיר ואף ריצה בעבר עונש מאסר. בעבר הוגש נגדו כתב אישום בגין סחר בסמים לאחר שנעצר במבצע מיוחד של המשטרה, במהלכו מכר קוקאין לסוכן משטרתי בכמה הזדמנויות. לשכת התביעות ביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים, וציינה שיש לו גיליון מכביד של הרשעות קודמות, בהן תקיפה הגורמת חבלה של ממש, איומים, הפרעה לשוטר, ניסיון פריצה לרכב, גניבה, הטרדת עד וסיוע להתפרצות. כמו כן, אוחיון נעצר לאחרונה לאחר שבלשים הבחינו בו מגיע למקום שמוכר כתחנת סמים. הוא עוכב לחקירה ולאחר מכן נעצר בחשד להשמדת ראיות, התנגד למעצר, ניסה לתקוף שוטרים וברח.
גם נגד אהרון זינו הוגש כתב אישום לבית המשפט לתעבורה באשדוד בגין נהיגה ללא רישיון. זינו עצמו עבד בעירייה כנהג משאית תברואה.יצחק ממן הואשם בער בגין שוד בנסיבות מחמירות ובהחזקת סכין שלא כדין, וליאור שמחון הואשם באחזקת מאות גרמים של קנאביס ברכבו. גם דניאל דנילוב הואשם בעבר בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ובהחזקה ושימוש בסמים שלא לצריכה עצמית.
מעצרם של החמישה הוארך מעת לעת ופרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הגיש את כתב האישום נגדם כבר ב-6 בינואר. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. הנאשמים ערערו תחילה לבית המשפט העליון על ההחלטה להתיר את פרסום שמם של הנאשמים, אך בדיון שהתקיים היום, ובהמלצת שופט העליון יוסף אלרון, הם חזרו בהם מהערעור. בעקבות ההחלטה הותר לפרסום גם עצם הגשת כתב האישום.