נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם הבוקר (ראשון) איגרת לרגל ראש השנה, שבה קרא לציבור להתמודד עם המחלוקות בחברה הישראלית מתוך שיח מכבד - גם בתקופת בחירות.
"גם בתקופת הבחירות המאתגרת את לכידותנו, נלמד לאמץ אלינו את המחלוקות מתוך שיח מכבד ומבלי לדחות, חלילה, את האמת העמוקה והנצחית, שהיא נצחית בתוכנו, שאחיות ואחים אנחנו", אמר הנשיא הרצוג בברכתו לרגל ראש השנה לעם היהודי בישראל ובתפוצות. "שאת כל האתגרים שעוד נכונו לנו נועדנו לצלוח זה עם זה, זו עם זו, ביחד".
1 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג
"תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה". הנשיא הרצוג
(צילום: מוטי קמחי)
הרצוג הוסיף: "מי ייתן אהוביי שהשנה העברית שמחכה לה מעבר לפינה תהיה שנה של שקט, של שמחה, של בריאות, של יציבות, של שלום ושלווה, של ביטחון ושל יחד. מי ייתן שנלמד להשליך ולהשאיר מאחורינו את השנאה ואת הפחד, ושנבסס את היכרותנו עם האחר והאחרת, את הכבוד ההדדי ואת הערבות בין כולם. מי ייתן שהשנה הבאה עלינו לטובה תהא פשוט שנה מצוינת, שנה של שמחה ואושר לכולנו. 'תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה', שנה טובה לכל עם ישראל היקר!".
דבריו של הרצוג מגיעים כחצי יממה לאחר שפעיל הליכוד רמי בן יהודה תועד תוקף את אחד המפגינים נגד יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו באחד ממוקדי "מחאת הגשרים" נגד נתניהו במחלף חמד הסמוך לירושלים. בן יהודה תיעד את הגעתו לגשר דקות ארוכות לפני התקיפה - וטען שאחד המפגינים פגע עם מקל בראשו לפני שתקף את המפגין. מהליכוד נמסר אמש בתגובה כי בן יהודה הושעה מפעילותו במפלגה עד לבירור התקרית. "לא מקבלים שום אלימות מצד אנשינו", נמסר.