ש', אחת מ-17 החיילים בשירות חובה שהצטלמו לסרטון נגד המהפכה המשפטית, אמרה הבוקר (ראשון) בריאיון לאולפן ynet כי "אנחנו נהיה אלה שניפגע מזה. לא יכולנו כבר לשבת בצד ולשתוק".
החיילים שהצטלמו לסרטון הם חלק מקבוצה של כ-40 חיילים בשירות חובה שהתארגנה לאחרונה בקבוצה אנונימית בטלגרם, והתרחבה ככל שחלפו הימים והחקיקה התקדמה. רוב החיילים עדיין חששו להשתתף בסרטון, אך אלו שכן הם מכל החילות והמערכים: לוחם חי"ר, מאבטחת מתקנים, מדריכת לוחמים, תומכי לחימה, בעלי תפקידים במודיעין ובחיל האוויר ועוד.
"פתחנו בטלגרם קבוצה של חיילים מודאגים לגבי המצב הפוליטי, ונכון לעכשיו זה לא בדיבור של סרבנות. מה שכן, אנחנו נשבענו על ערכי צה"ל ורוח צה"ל שבהם זה להגן על המדינה, מדינת ישראל דמוקרטית, ואנחנו עדיין עומדים בעמדה הזאת", אמרה ש'. "יש עוד הרבה אנשים שפוחדים מסיבות כאלה ואחרות להצטרף, שאנחנו בדיבור איתם ואנחנו יודעים שהם איתנו".
ש' הסבירה כי "אנחנו משרתים כדי להגן על המדינה שלנו, אנחנו נאמנים לערכי רוח צה"ל, מגילת העצמאות. אנחנו נאמנים למדינת ישראל יהודית ודמוקרטית. וכרגע אנחנו יושבים בבסיסים שלנו ואנחנו רואים את מהלכי החקיקה הנוכחיים, אנחנו ברגע היסטורי, אנחנו רואים איך הם מתכננים לשנות את שיטת המשטר בישראל והם יעשו את השלטון לבלתי מוגבל. אנחנו ניפגע מזה. ולא רק אנחנו אלא הילדים שלנו, היקרים שלנו וההורים שלנו".
1 צפייה בגלריה
"חיילים מתעסקים הרבה" בנושא. ארכיון
"חיילים מתעסקים הרבה" בנושא. ארכיון
"חיילים מתעסקים הרבה" בנושא. ארכיון
(צילום: AFP)
גם א' השתתף בסרטון של "מחאת הסדירים", ובריאיון ל-ynet radio הוא אמר כי החיילים המוחים "לא נוקטים בסרבנות. אנחנו כן באים להשמיע את הקול שלנו, לפעול נגד כל הסכנה שנמצאת בהפיכה המשטרית ובהליכי הרפורמה המשפטית שקורים כרגע. זו המטרה".
לדבריו, "חיילים מתעסקים הרבה" בנושא. הוא הוסיף כי ההחלטה "לאפשר לחיילים להגיע להפגנות משמעותית, כי עד עכשיו אנשים לא היו בטוחים כיצד לפעול בנושא".
א' הוסיף כי בצבא "לא חסרים אנשים שמושפעים מהמצב ורוצים להשמיע את הקול שלהם ורוצים כן להראות שזה קול שקיים גם בקרב חיילים בסדיר. אני לא מאמין שזה יגיע לרמה של סרבנות המונית או כל דבר כזה, אבל ודאי שיש השפעות".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "משרתי צה״ל, בסדיר ובמילואים, פועלים להגנת ביטחון ישראל, על פי חוק, ערכי צה"ל, רוח צה"ל ופקודותיו. המפקדים פועלים לשמירה על כשירות צה"ל ולכידות שורותיו, על מנת שיוכל לעמוד במשימותיו. צה"ל דורש ממשרתיו לשמור את צה"ל מעל לכל מחלוקת".