המשטרה בפיליפינים מסרה בצהריים (יום ב') שמניין ההרוגים בסופת הטייפון "ראי" הגיע ל-375 בני אדם. יותר מ-500 נפצעו בסופת הטייפון החזקה ביותר שהיכתה השנה במדינת האיים, ו-56 נעדרים.
"ראי" הגיעה לפיליפינים ביום חמישי כסופר טייפון, עם רוחות במהירות 195 קמ"ש. יותר מ-380 אלף תושבים ונופשים ברחו מהבתים ומאתרי הנופש בחופים באיים במרכז המדינה ובדרומה.

18 צפייה בגלריה
נזקי הסופה ב-בוהול, הפיליפינים
נזקי הסופה ב-בוהול, הפיליפינים
נזקי הסופה ב-בוהול, הפיליפינים. לפחות 94 נהרגו באי
(צילום: AFP)
הסופה החזקה חלפה, אך יישובים רבים עדיין מנותקים מחשמל ומבקשים מהרשויות סיוע דחוף - כולל אספקת מזון. לפי הצלב האדום הפיליפיני הסופה "קרעה לגזרים" בתי מגורים, בתי ספר ובתי חולים. בצלב האדום דיווחו על "קטל מוחלט" בחופים שאליהם הגיעה הסופה.
סופת הטייפון "ראי" שהגיעה לפיליפינים בחמישי הביאה גשמים עזים ורוחות חזקות, הרסה גידולים חקלאיים והציפה כפרים. "אנחנו נמצאים במצב נואש מאוד", אמר פרי אסונסיון, רוכל בעיר סוריגאו שנמצאת באי מינדנאו בדרום הפיליפינים. הוא סיפר שתושבים בעיר מתחננים לאוכל ולמים.
18 צפייה בגלריה
נזקי הסופה בפיליפינים
נזקי הסופה בפיליפינים
ביישובים שנהרסו מתחננים לעזרה: "אנחנו במצב נואש מאוד"
(צילום: AFP)
אחד האיים שנפגעו בצורה הקשה ביותר הוא האי בוהול – שידוע בחופים שלו, בקופיפים הפיליפינים שחיים בו וב"גבעות השוקולד" המפורסמות שלו – שקיבלו את שמן מכיוון שבחודשי הקיץ הצחיחים הן משנות את צבען מירוק לחום. המושל ארתור יאפ אמר שלפחות 94 בני אדם נהרגו בבוהול. באי דווח על נזק גדול בעיירת החוף אובאי, שבה נהרסו בסופה בתי עץ וסירות דייגים.
הרשויות בפיליפינים דיווחו על נזק כבד באיים סיארגאו, מינדנאו ודינאנגאט. המושלת של איי דינאגאט, ארלן באו-או, השוותה את "ראי" לסופת הטייפון "האיאן" שהשתוללה בפיליפינים ב-2013 והרגה אלפי אנשים: "אם בעבר זה הרגיש כמו להיות במכונת כביסה, הפעם זה היה כמו מפלצת ענקית שמטיחה את עצמה לכל עבר,ותופסת הכול – עצים, גגונים - ומשליכה אותם לכל כיוון".
18 צפייה בגלריה
גבעות ה שוקולד ה אי בוהול הפיליפינים
גבעות ה שוקולד ה אי בוהול הפיליפינים
גבעות השוקולד של בוהול
(צילום: shutterstock)
רבים מקורבנות הסופה נהרגו כתוצאה מקריסת עצים ומבנים, או שנפגעו בהצפות ובמפולות. לאור נזקי הסופה נותק הקשר עם כמה כפרים ויישובים, ולפי ההערכות מניין ההרוגים בסופה יעלה.
"ראי" הגיעה לפיליפינים בסוף "עונת הטייפון": מדי שנה מכות במדינה כ-20 סופות וסופות טייפון, רובן בין יולי לאוקטובר. מדענים מזהירים שלאור משבר האקלים סופות הטייפון הופכות עם השנים לשכיחות וקטלניות יותר. הפיליפינים נחשבת למדינה שבה השפעות שינויי האקלים קשות במיוחד.