חצי יממה לאחר שהעיתונאית שירין אבו עאקלה נורתה למוות בג'נין: פלסטיני נורה הערב (רביעי) סמוך לשער הכותנה, ליד הר הבית, אחרי שהתנפל לעבר שוטרים בצעקות "אללהו אכבר" ובהנפת יד. הוא נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים שערי צדק בבירה.
3 צפייה בגלריה
זירת ניסיוון הפיגוע
זירת ניסיוון הפיגוע
שוטרים בזירת האירוע
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
זירת ניסיוון הפיגוע
זירת ניסיוון הפיגוע
(צילום: דוברות המשטרה)
בתיעוד מסמטאות העיר העתיקה נראו כוחות הביטחון רצים לעבר הזירה. המשטרה מסרה כי הפלסטיני הגיע לשער הכותנה והתנפל לפתע על שוטרים במקום תוך שהוא צועק "אללהו אכבר". "החשוד התנפל בהסתערות וריצה מהירה לעבר שוטרים המוצבים במקום עם חפץ בידו תוך צעקות והנפת ידיו לעברם בתנועות של דקירה ותקיפה. בתגובה מהירה ובתוך שניות בודדות, השוטרים שנהדפו לאחור כתוצאה מהתקיפה האגרסיבית של החשוד כמחבל, השיבו לעברו בירי מדויק וממוקד. לאחר בדיקה התברר כי בידו של החשוד לא הייתה סכין.
במקביל, בעקבות מות הכתבת שירין אבו עאקלה הפגינו הערב מאות פלסטינים סמוך לשכונת בית חנינא בירושלים, שם התגוררה העיתונאית, על ציר עוזי נרקיס. לפי המשטרה, במקום החלו הפרות סדר והתפרעויות אלימות, שכללו יידוי אבנים לעבר צומת הירידה לפסגת זאב, חסימת הציר ועימותים עם השוטרים במקום. שלושה חשודים נעצרו. בתיעוד מהמחאה נראים מפגינים מניחים דגל פלסטין על רכב של זוג ישראלים, שנבהלו מכך שרכבם הוקף. במהלך ההפגנה תועדו גם שתי צעירות ישראליות שעמדו בפקק מסירות את דגלי ישראל מרכבן מפחד שיזוהו ויותקפו.

באותו המקום שבו התרחש היום הירי בעיר העתיקה דקר לפני חודשיים מחבל פלסטיני שוטר בן 24 ולוחם משמר הגבול בן 20 בפיגוע סמוך לשער הכותנה. השניים נפצעו בינוני. שוטרים ירו לעבר המחבל ומותו נקבע בזירה. המשטרה מסרה אז כי המחבל יצא מהר הבית, הגיע אל שער הכותנה בעיר העתיקה חמוש בסכין ודקר את השוטרים.

"לא ניתן לקבוע מאיזה ירי נפגעה הכתבת"

הירי בשער הכותנה התרחש כחצי יממה אחרי הירי בכתבת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה בג'נין. הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי אמר מוקדם יותר כי לא ניתן לקבוע בשלב זה מאיזה ירי נפגעה הכתבת. "יחידות צה"ל פועלות יום אחר יום בנחישות, מסכלות טרור ומונעות פיגועים", אמר כוכבי. "הפעילות נעשית בכל מקום שנדרש ובמיוחד במרחב ג'נין שיש בו ריכוז מחבלים גבוה. במהלך פעילות הלילה, כמו באירועים רבים אחרים, התבצע על ידי הפלסטינים ירי נרחב לעבר כוחותינו, ירי פראי וחסר הבחנה לכל כיוון. בניגוד לפלסטינים, חיילי צה"ל מבצעים ירי מקצועי וסלקטיבי".

"הכתבת שנהרגה שהתה בזירת לחימה, בשלב זה לא ניתן לקבוע מאיזה ירי היא נפגעה ואנו מצטערים על מותה", אמר הרמטכ"ל. "על מנת להגיע לחקר האמת הקמנו צוות מיוחד שיברר את העובדות ויציג אותן במלואן ובהקדם האפשרי. הלוחמים הלילה פעלו תחת אש, והפגינו אומץ ונחישות כדי להגן על אזרחי המדינה, וכך נמשיך בכל מקום שנידרש".
המכון לרפואה משפטית באוניברסיטת א-נג'אח בשכם הודיע בצהריים כי נתיחת גופתה של אבו עאקלה העלתה שהיא נפגעה ונהרגה מקליע מתפוצץ שהצליח לחדור לגופה למרות שחבשה קסדה לראשה. גם בהודעת המכון לא נמסר למי שייך הקליע - בין אם למחבלים שירו לעבר כוחות צה"ל בג'נין, או לחיילים. בעקבות מותה של אבו עאקלה, אזרחית אמריקנית, אמר דובר מחלקת המדינה נד פרייס כי "החקירה חייבת להיות מיידית ויסודית". לדברי פרייס, "מותה הוא פגיעה בחופש התקשורת בכל מקום".