3 צפייה בגלריה
מתן סינמן
מתן סינמן
מתן צינמן וזירת התאונה בבנימין
(צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
מתן צינמן, בן 6 מהיישוב שבות רחל בבנימין, הוא הילד שנהרג אתמול (רביעי) בתאונת דרכים חזיתית בין רכב ישראלי לרכב פלסטיני בכביש 60 ליד צומת מעלה לבונה. "אבל כבד נפל עלינו. מתן הקטן נקטף מאיתנו בחטף", אמר ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ. מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי הרכב הפלסטיני סטה לפי החשד מנתיבו והתנגש ברכב המשפחה הישראלית.
מתן, שהיה אמור לעלות לכיתה א', פונה במצב אנוש לבית החולים הר הצופים בירושלים, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. אחותו בת ה-12 נפצעה קשה ופונתה עם חבלה רב-מערכתית לבית החולים שערי צדק בבירה. אח נוסף, בן 10, נפצע באורח בינוני, ואחר אחר, תינוק בן חצי שנה, נפצע קל. אמם של הארבעה, רבקה צינמן, פונתה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם, משם נמסר כי מצבה מוגדר קל. מהרכב הפלסטיני פונו גבר ואישה שנפצעו באורח בינוני.
האם רבקה צינמן סיפרה מבית החולים: "נסענו בכביש 60 בדרך למפגש משפחתי באריאל, ולפתע דהר מולי רכב פלסטיני בצבע לבן שהגיח מהנתיב ממול. האטתי את הנסיעה, אך הרכב הפלסטיני האיץ. הבנתי שהוא הולך להיכנס בי חזיתית ולא הצלחתי לעצור. ההתנגשות הייתה במהירות עצומה". בנוסף, היא האשימה: "איבדתי את מתן שלי לטרור ערבי בכביש".
3 צפייה בגלריה
 משפחת צינמן, מתן ז''ל הראשון משמאל
 משפחת צינמן, מתן ז''ל הראשון משמאל
משפחת צינמן, מתן ז''ל הראשון משמאל
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
הזירה בכביש 60
הזירה בכביש 60
הזירה בכביש 60
(צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
הצוותים המקצועיים של מועצת בנימין והיישוב שבות רחל מטפלים בצורכי המשפחה והקהילה. עובדים סוציאליים מלווים את בני המשפחה שמאושפזים בבתי החולים. "אנחנו עוטפים את המשפחה ואת היישוב שבות רחל בשעה הקשה הזו", אמר ראש מועצת בנימין גנץ.
הוא הוסיף: "זהו אירוע נורא שנעשה על-ידי בני עוולה ערבים שמשתוללים על הכבישים לאחר שמדינת ישראל נוהגת ביו"ש כחצר האחורית ללא אכיפה. לצערנו, כפי שזעקנו ואנו זועקים מדי יום, גם לפערי פיתוח הכבישים בעשורים האחרונים ביהודה ושומרון יש מחיר דמים כבד".

הפרמדיקים של מד"א טיפלו גם בפצועים הפלסטינים

בצלאל בן חמו, דוד דלפן ופאדי דקידק, פרמדיקים של מד"א, סיפרו: "ראינו שני כלי רכב מעוכים. באחד מהם נסעו חמישה בני משפחה. הילד סבל מחבלה רב-מערכתית, הוא היה מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק. הענקנו לו טיפול מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים תוך ביצוע פעולות החייאה מתקדמות וממושכות.
"שאר הנוסעים היו בהכרה. בסיוע כוח רפואה של צה"ל שכלל מסוק פינינו את הפצועים לבתי החולים. גבר ואישה מהרכב השני שנפצעו בינוני קיבלו מאיתנו טיפול ראשוני במקום, והם פונו על-ידי הסהר האדום לבית חולים בשכם".
פורסם לראשונה: 22:13, 27.07.22