3 צפייה בגלריה
רה"מ בנימין נתניהו מתייחס להחלטה האמריקנית בנושא ההתנחלויות
רה"מ בנימין נתניהו מתייחס להחלטה האמריקנית בנושא ההתנחלויות
נתניהו ביהודה ושומרון. ארכיון
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ הורו על קידום בנייתן של כ-800 יחידות דיור ביהודה ושומרון, כולל יותר מ-100 יחידות דיור בטל מנשה, יישוב מגוריה של אסתר הורגן שנרצחה ביער ריחן בחודש שעבר.
עוד תקודם בנייה של למעלה מ-200 יחידות דיור ברחלים ובנופי נחמיה, כחלק מהסדרת היישוב. בנוסף, הנחה ראש הממשלה להביא לאישור מועצת התכנון העליונה בישיבתה הקרובה את ביצוע בנייתן של כ-400 יחידות נוספות בבית אל, איתמר, שבי שומרון, שכונת הוותיקים, אזור התעשייה ברקן (מסחרי), קרני שומרון וגבעת זאב. המדובר על קידום יחידות הדיור בשלבים שונים חלקם יצטרכו אישורים מדיניים נוספים.
3 צפייה בגלריה
אסתר הורגן
אסתר הורגן
תקודם הבנייה של יותר מ-100 יחידות בטל מנשה. "מסר לישראל ולאויביה"
3 צפייה בגלריה
בני גנץ בביקור אצל משפחתה של הנרצחת אסתר הורגן ז"ל
בני גנץ בביקור אצל משפחתה של הנרצחת אסתר הורגן ז"ל
גנץ בביקור אצל משפחת הורגן
(צילום: רועי חדי)
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בישר לבנימין הורגן, בעלה של אסתר על העובדה שיקודמו יחידות דיור בטל מנשה ואמר כי "זה מסר לעם ישראל ולאויבי ישראל. ואני חושב שזה דבר חשוב ונכון". לדבריו, "האויבים ידעו שברוח שאתם נתתם, עם ישראל לא רק שלא מתקפל אלא מתחזק".
במקביל נמשך מאבקם של ראשי ההתיישבות הצעירה מול משרד ראש הממשלה בירושלים. המתנחלים פתחו לפני כמה ימים בשביתת רעב בדרישה להסדיר כ-70 מאחזים ביהודה ושומרון. כזכור, ב-ynet נחשפה הצעת ההחלטה על הכשרת 46 מאחזים שנבלמה על ידי שר הביטחון בני גנץ.