אנשי ההתיישבות הצעירה מחריפים את המאבק למען ההצעה הממשלתית להסדרת המאחזים שנחשפה ב-ynet והייתה אמורה לעלות להחלטה בממשלה. ימים בודדים לאחר שהקימו את אוהל המחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים, החליטו היום (שני) אנשי ההתיישבות הצעירה על פתיחה בשביתת רעב. המתנחלים דורשים שהממשלה תקבל החלטה להסדיר כ-70 מהמאחזים ביהודה ושומרון, שקיימים כבר שנים אך לא זוכים לתשתיות מינימליות כגון חשמל, מים, ביוב, אינטרנט ואמצעי ביטחון.
2 צפייה בגלריה
גבעת הראל
גבעת הראל
"במבנים לא חוקיים בטייבה אין בעיות חשמל". מאחז גבעת הראל
(צילום: משה מזרחי)
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו על לקראת הבחירות פונה למגזר הערבי: "אני רוצה תמיכה שלכם, חד משמעית"
בנימין נתניהו על לקראת הבחירות פונה למגזר הערבי: "אני רוצה תמיכה שלכם, חד משמעית"
"מי שרוצה להיות מנהיג הימין, שיעשה מעשים של ימין". נתניהו
(צילום: חסן שעלאן)
בהתיישבות הצעירה זועמים על כך שהסדרת המאחזים לא עולה להצבעת הממשלה, בזמן שבמקביל ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך בניסיון להסדרת היישובים הבדואיים בנגב כחלק מהסכם עם מנסור עבאס. יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, פנה לנתניהו ואמר: "מצאת השבוע זמן ללכת להצטלם עם המתחסן המיליון, אבל לא מצאת זמן לקרוא למתיישבים של ההתיישבות הצעירה. אלה מלח הארץ, המצביעים שלך. עליך לקרוא להם ולדבר איתם. הם הבסיס שלך, אל תבגוד בהם. אל תיתן יד לזה שהם יבחרו דרך אחרת".
"עצוב מאוד שהגענו למצב שבו הנהגת ההתיישבות הצעירה עוברת לשביתת רעב", הוסיף אלחייני. "מי שלא ינהג כמו ימין, שלא יצפה שיצביעו לו".

מנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דלמוני, הוסיף: "המדינה שלחה אותם, המדינה תסדיר אותם. מי שרוצה להיות מנהיג הימין שיעשה מעשים של ימין".
מנהל פעילות פורום ההתיישבות הצעירה, אליהו עטיה, הכריז על שביתת הרעב ואמר: "אדוני ראש הממשלה, ההחלטה מונחת על שולחנך ולא נאפשר למסמס אותה. עכשיו הזמן למעשים בלבד, לא להצהרות".


ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר כי "בטייבה, במשולש ובאום אל פחם יש עשרות מבני ציבור לא חוקיים בעליל - ולהם אין בעיות חשמל, בשונה מההתיישבות הצעירה, שהוקמה רובה ככולה על ידי המדינה או בתמיכת המדינה. אותם לא מנתקים, הם לא מפחדים מעקירה כל יום. מה אנחנו רוצים בשומרון? מה אנחנו רוצים ביהודה? אנחנו רוצים שראש הממשלה יגיד לנו שאנחנו בעלי הברית שלו, לפחות כמו מנוס עבאס".
בחודש שעבר חשפנו ב-ynet את את ההצעה להסדרת המאחזים שגיבש שר ההתיישבות צחי הנגבי בתיאום עם השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון. לפי ההצעה, יוכשרו 46 יישובים שנחשבים "קלים" מבחינה משפטית. עם זאת, שר הביטחון בני גנץ טען כי ההצעה לא נשענת על חוות דעת משפטית ראויה, וכי לא ניתן להכשיר כך את המאחזים, ולכן אמר שהתנגד להצעה.