תיק החקירה נגד העבריין גבי בן-הרוש, שנעצר אחרי 20 שנה בנתב"ג, צפוי להיגנז - כך העריכו גורמים בכירים במשטרה המעורים בפרטי החקירה, בשיחה עם ynet. שלשום שיחרר בית משפט השלום בראשון לציון את בן-הרוש למעצר בית לילי בערבות של מיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לגבי בן הרוש
הארכת מעצר לגבי בן הרוש
נעצר אחרי 20 שנה. בן-הרוש
(צילום: שאול גולן)
בתיק, שחקירתו החלה לפני כ-20 שנה, הוגשו בעבר אישומים נגד חשודים נוספים שהיו מעורבים בחטיפתו של עופר מקסימוב, אך לא נכללה בו עבירת חטיפה. "לא סביר שעכשיו, אחרי כל כך הרבה שנים, יגישו כתב אישום על חטיפה, כשנגד אחרים שהיו מעורבים בחטיפת מקסימוב לא הגישו על זה בעבר. המשטרה לא יכלה להתעלם מחזרתו של בן-הרוש לארץ והייתה חייבת לעצור ולחקור אותו", אמרו בכירים במשטרה ל-ynet. כיום סבורה המשטרה כי בן-הרוש עוסק בנדל"ן בישראל באופן חוקי ולגיטימי.
גורם בכיר במשטרה אמר בשיחה ל-ynet כבר עם מעצרו של בן-הרוש, כי מדובר בחקירה מורכבת. "ייקח זמן לגבש תשתית ראייתית נגדו, אם בכלל", אמר הבכיר. בן-הרוש חשוד בעבירות של חטיפה לשם כליאה, חטיפה לשם סחיטה ורצח, פעולה ברכוש אסור, סחיטה באיומים וניהול ארגון פשיעה.
2 צפייה בגלריה
עופר מקסימוב בבית המשפט
עופר מקסימוב בבית המשפט
עופר מקסימוב ואתי אלון בבית המשפט, ארכיון
(צילום: עטא עוויסאת)
בן-הרוש השתייך ל"כנופיה הירושלמית". במשטרה חושדים שארגון הפשע בראשותו של בן-הרוש גנב מהבנק למסחר עשרות מיליוני שקלים לפני קריסתו. בעברו ריצה 12 שנות מאסר בגין הריגה, ובשנים האחרונות התגורר במרוקו. הוא נמלט מישראל לאחר התפוצצות פרשת הבנק למסחר לפני 20 שנה, חזר לארץ לפני כשבועיים ונעצר על ידי המשטרה בנתב"ג. על פי החשד, אתי אלון העבירה לבן-הרוש 30 מיליון שקל מכספי לקוחות הבנק כדמי כופר, לאחר שחטף את אחיה עופר מקסימוב.
בן-הרוש תיאם את חזרתו עם פרקליטות המדינה. ביום חמישי לפני כשבועיים הוא הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון, ומעצרו הוארך בשבעה ימים בהסכמת הצדדים. פרקליטו של בן-הרוש אמר בבית המשפט בעת מעצרו: "החשוד הגיע הבוקר לארץ לאחר 20 שנות היעדרות. הודענו אתמול לעו"ד ניסים מרום מהפרקליטות על בואו ואנחנו סבורים שמדינת ישראל במשך 20 שנה יודעת כל יום היכן הוא נמצא בדיוק".