2 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין יפה בן דויד
יולי אדלשטיין יפה בן דויד
"מבקשים להבין מה מקור הנתונים של משרד הבריאות". אדלשטיין ובן דויד
(צילום: קובי קואנקס, הדר יואביאן)
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, דחתה אמש (שלישי) את טענות שר הבריאות יולי אדלשטיין, שאמר שרק 34% מצוותי החינוך התחסנו, והאשימה אותו בהסתה נגד המורים. "לא ברור לנו מה מקור הנתונים של משרד הבריאות", טענה בן דויד. "בשאלון שביצענו בימים האחרונים והשיבו עליו 19,361 עובדי הוראה שחברים בהסתדרות, השיבו 76.3% מהמשתתפים שהם חוסנו".
2 צפייה בגלריה
אבי קמינסקי
אבי קמינסקי
"לא מדובר בהתנגדות המונית". אבי קמינסקי
אדלשטיין אמר אתמול בוועדת החוקה כי "רק 34 אחוז מצוותי ההוראה התחסנו - ולא צריך להרחיב על ההשלכות של כך", כרמז לכך שלא יהיה ניתן לפתוח את מערכת החינוך. לטענת בן דויד, בסקר שערכה הסתדרות המורים עלה גם כי 18.5% מהמורים טרם חוסנו וכ-5% כבר חלו בקורונה. חשוב לציין כי לא ברור אם הסקר קביל סטטיסטית, ובכל מקרה המדגם שמציינת בן דויד לא נחשב למדגם מייצג. מנגד, גם להסתדרות המורים יש טענות על הנתון שהציג משרד הבריאות - בין היתר שהוא לא בודק לטענתם עובדי הוראה שאינם עובדי מדינה, ועובדי הוראה מעל גיל 60 שחוסנו לפני שהחל מבצע חיסון המורים.
לדברי בן דויד, "משרד הבריאות שוב מחפש תירוצים לתחלואה הגבוהה. המשרד מסית את הציבור נגד עובדי ההוראה, ומנסה לגרום להורים להפנות אצבע מאשימה נגד המורים והגננות. אני מוחה על כך בתוקף. פניתי למשרד הבריאות וביקשתי להבין את מקור הנתונים, ואני עוד ממתינה לתשובה - שכמו בכל הפעמים הקודמות לא תגיע".

יו"ר איגוד מנהלי מחלקות חינוך ברשויות המקומיות, אבי קמינסקי, אמר כי להערכתו שיעור המורים שהתחסנו גבוה הרבה ולמעלה מ-60 אחוזים התחסנו. "הנתון שהציג שר הבריאות אינו מדויק, משום שהוא חסר את המורים בחינוך העל-יסודי שמועסקים על-ידי הרשויות המקומיות ורשתות חינוך. גם סייעות, גננות בצהרונים ובעלי תפקידי מנהלה לא רשומים כעובדי מדינה". לטענת קמינסקי, "אלפי מורים שהיו זכאים להתחסן בשל גילם או בשל מחלות רקע לא נכללו תחת הכותרת 'אנשי הוראה מתחסנים', והם התחסנו לפני מבצע חיסון המורים".
לדברי קמינסקי, לא מדובר בהתנגדות המונית, וחלקם של המורים שמסרבים להתחסן זהה לשיעור המסרבים בציבור הכללי.
מלשכת שר הבריאות נמסר כי "משרד הבריאות לא עובד לפי סקרים אלא לפי 'תוצאות האמת'. לצערנו, הנתונים המצויים בידי משרד הבריאות מצביעים על היענות נמוכה במיוחד לחיסונים בקרב עובדי ההוראה. שר הבריאות קורא לכולם ללכת להתחסן".
פורסם לראשונה: 22:41, 26.01.21