שני בתים הוצתו אמש (יום שני) בעיר העתיקה בנצרת, ובמשטרה בודקים אם יש קשר לרצח שאירע בעיר בשעות הצהריים - אז נורה למוות איהאב סעדי. שני הבתים, יש לציין, נמצאים במבנה משותף - ושייכים לחשודים שנעצרו אחרי הרצח כשברשותם אקדח טעון. משפחות שני החשודים ברצח טענו אמש כי הן מגנות את הרצח ואת "כל מי שמנסה לסכסך בין המשפחות".
כמה שעות לפני ההצתות, תועדו שני אלמונים רכובים על אופנוע יורים לעבר הבתים. אחד מהם נעצר. תושבים בנצרת אמרו כי לא האמינו שהוויכוחים בין המשפחות, שלהם היו עדים לפני כמה ימים, יסתיימו ברצח. בשעות הערב נורו יריות גם בירכא, לפי החשד בעקבות הרצח של היום שחאדה שלשום.

4 צפייה בגלריה
הצתת בתים בנצרת בעקבות הרצח של איהאב סעדי
הצתת בתים בנצרת בעקבות הרצח של איהאב סעדי
השריפה כילתה כמעט את כל המבנה. השריפה בנצרת
4 צפייה בגלריה
זירת השריפה
זירת השריפה
השריפה התפשטה מהקומה השנייה כלפי מעלה. המבנה אחרי שכובתה האש
(צילום: כבאות צפון)
מדוברות כבאות והצלה לישראל מחוז צפון נמסר כי בעקבות השריפות הופעלה פקודת "מכת אש" תחנתית, שתכליתה ריכוז מאמץ של כל תחנת נוף הגליל לטובת כיבוי השריפות. תחילה צוותי הכיבוי פעלו כדי למנוע את התפשטות האש למבנים סמוכים, ובהמשך השיגו שליטה מלאה על האש וכיבו אותה. ממלא מקום מפקד תחנת נוף הגליל, סגן טפסר אשר ביטון, הגיע גם הוא למקום. מפקד האירוע, רב-רשף יהודה מלול, אמר כי בזכות פעולת הצוותים "נמנע אסון גדול יותר".
לפי מערך הכבאות, הדיווחים הראשונים על השריפה התקבלו בשעה 19:56. "מדובר היה במבנה גדול, שמורכב מארבעה בתים שונים שבהם מתפשטת אש מהקומה השנייה כלפי מעלה", נמסר. "במקום פעלו תשעה צוותים. עקב קושי בהגעה למקום, לוחמי האש חתרו למגע ופרקו רגלית מהכבאיות עם ציוד כיבוי עליהם עד למקום האירוע - כ-500 מטר - וכן נעזרו בשני טרקטורוני כיבוי מיוחדים המיועדים לתנועה בעיר העתיקה בנצרת. בשריפה לא היו נפגעים אך נגרם נזק רב למבנה אשר האש כילתה כמעט את כולו. נסיבות הדליקה ייבדקו על-ידי חוקר דליקות מתחנת נוף הגליל".
משטרת מחוז צפון הצליחה לשים את ידה על החשודים זמן קצר אחרי הרצח - אך כעת תצטרך לנסות ולמנוע מהסכסוך לגבות קורבנות נוספים. לפי המשטרה, "פעילות חקירה מהירה הביאה לגילוי סוג הרכב ומספר הזיהוי של רכב החשודים. שוטרים שהוזנקו למשימות סריקות והקמת מחסומים ברחבי העיר נצרת זיהו את הרכב והחלו במרדף אחריו, שאליו הצטרפו כוחות נוספים. החשודים נעצרו לאחר שהתנגשו במשאית ובמקום נתפס גם אקדח טעון שעל פי החשד שימש לרצח".

4 צפייה בגלריה
הנרצח איהאב סעדי והזירה
הנרצח איהאב סעדי והזירה
הנרצח איהאב סעדי והזירה
עד ראייה שהיה בזירת הירי אמר ל-ynet: "זה היה מאוד מפחיד. אנשים אכזריים רוצחים בקלות, כאילו כלום. אנחנו רוצים לראות שיענישו את החשודים ורק שלא ישחררו אותם בבית המשפט".
תושבים מנצרת אמרו לאחר מעצר החשודים כי "המשטרה עשתה עבודה נהדרת". לדבריהם, "טוב מאוד שעצרו חשודים תוך זמן קצר. נוכחות המשטרה בזמן אמת תביא למעצרים רבים של רוצחים שמסתובבים חופשי". הם ציינו: "הגיע הזמן שלא יאפשרו להם להשתולל. מקווים שיהיו מעצרים נוספים. המקרים האלה הורסים חיי אדם ומשפחות שלמות. מקומם של הפושעים צריך להיות בכלא לכל החיים".
פורסם לראשונה: 21:07, 29.11.21