הקורבן ה-119 לאלימות בחברה הערבית מתחילת השנה: היום שחאדה, בן 53, נורה למוות הבוקר (ראשון) במסגרייה בירכא שבגליל. המשטרה פתחה בסריקות אחר חשודים, לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי המחלקה לזיהוי פלילי. לפי החשד, שחאדה נרצח כתוצאה מנקמת דם, שהחלה בעקבות תוצאות הבחירות לרשויות המקומיות. זמן קצר אחרי הרצח נמצא בירכא רכב שרוף - ובמשטרה בודקים אם אותו רכב שימש לביצוע הרצח.
4 צפייה בגלריה
היום שחאדה
היום שחאדה
היום שחאדה
4 צפייה בגלריה
רכב שרוף בירכא, המשטרה בודקת חשד לרצח
רכב שרוף בירכא, המשטרה בודקת חשד לרצח
הרכב השרוף שאותר בירכא
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בירכא
זירת הרצח בירכא
זירת הרצח בירכא
שחאדה הוא אביו של אחד החשודים ברצח סרחאן עטאללה בסוף חודש יולי האחרון. עטאללה נורה למוות במהלך קטטה בירכא, ואחריה הגיעו כמה רעולי פנים לבניין המועצה ביישוב וניסו להצית את המעלית במקום. כעת, אחרי הרצח של שחאדה, החלו מנהיגי ציבור בירכא בניסיון להרגיע את הרוחות - מחשש לעימותים בין שתי המשפחות וממקרי רצח נוספים.
ממד"א נמסר כי הבוקר בשעה 09:57 התקבל דיווח במוקד מד"א במרחב אשר על גבר מחוסר הכרה בבית העסק ביישוב שבצפון, חובשים ופראמדיקים קבעו את מותו. הפראמדיק רונן דהאן ממד"א במרחב אשר סיפר: "הגענו למקום והובילו אותנו אל תוך בית העסק, ראינו גבר שוכב כשהוא מחוסר הכרה ועם פציעות חודרות בגופו. ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".
4 צפייה בגלריה
רשא סיתאווי הנרצחת
רשא סיתאווי הנרצחת
רשא סיתאווי והזירה שבה נרצחה
בתוך כך, ביישוב מרר שבגליל התקיימה הלווייתה של רשא סיתאווי, בת 32, שנרצחה ביום חמישי האחרון בבית הוריה המנוחים. בתה בת ה-10 הייתה לצדה בזמן הירי ולא נפגעה. המנוחה התגרשה לפני כשלוש שנים ובעקבות כך נבדק אם הרצח קשור לפרידה מבעלה לשעבר. בית משפט השלום בנצרת האריך ביום שישי בחמישה ימים את מעצרם של שני אחים ממרר שלפי החשד מעורבים ברצח, אך יחד עם זאת אסר לפרסם את זהותם.
חברתה של המנוחה אמרה: "אני עוד לא מעכלת שאיבדנו אותה, גם אני חוששת לחיי. אני לא מבינה מה רשא עשתה כדי שירצחו אותה. הרוצח נכנס לבית וירה בה בתוך שניות". חברה אחרת סיפרה: "כמה ימים לפני הרצח דיברתי איתה והיא אמרה לי 'אני שמחה מאוד, חשוב לי לפגוש אותך כי יש לי מלא דברים טובים שאני רוצה להגיד לך. אני חייבת להיות עם הילדים שלי כי אני מכינה להם הפתעות. תשמרי על עצמך, ובקרוב יהיה לנו מפגש מעניין'. לצערי, המפגש שלנו היה בבית קברות".