עשרות פעילי ימין, תומכי המהפכה המשפטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, מחו הערב (ג') מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. למקום הגיעו גם מפגינים מטעם "הדגלים השחורים", שבאו להביע תמיכה בשופטת - ועימותים התפתחו בין הצדדים.
אחד מפעילי הימין שהגיעו למקום, משה מירון, גידף את מפגיני "הדגלים השחורים", ואף תועד אומר: "יצחק רבין יימח שמו". המשטרה עיכבה אותו, אולם הוא שוחרר תוך מספר דקות.
תא״ל (מיל׳) עופר לפידות, שהגיע על מנת לתמוך בנשיאת העליון, אמר: "בכל מקום שיאיימו על בית המשפט, אנחנו שהגנו לאורך שנים על בטחון המדינה - נתייצב להגן על הדמוקרטיה ועל שומרי הסף. אין בנו פחד או מורא מפני השליחים של החבורה העבריינית, שמנסה להפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה נוסח הונגריה או טורקיה. נגיע לכל פינה בארץ וננקוט בכל אמצעי חוקי אפשרי כי לעצור את הדיקטטורה״.
מנגד, רמי בן יהודה - מקבוצת המפגינים נגד חיות, אמר: "אני חושב שמערכת המשפט נכנסה למגרש הפוליטי, זה בגדר מפלגה עם הצהרה, הם צריכים לרוץ לכנסת. מה שהם עושים עכשיו לא יועיל להם, אלו פרפורי הגסיסה של השלטון הדיקטטורי, הם משתפים פעולה עם ציפי לבני, בגלל זה הלכנו להפגין. המפגינים שנגד הם אותם מפגינים שהיו בבלפור, הם פנסיונרים בשכר, לא יודע מה זה מועיל להם. העם כבר אמר את דברו״.
1 צפייה בגלריה
הפגנות נגד והפגנות תמיכה ברפורמה המשפטית מול ביתה של אסתר חיות
הפגנות נגד והפגנות תמיכה ברפורמה המשפטית מול ביתה של אסתר חיות
המפגינים משני הצדדים מול ביתה של נשיאת העליון חיות, הערב
(צילום: הדגלים השחורים)
ברקע המחלוקת העמוקה סביב התוכנית המשפטית, השיק הבוקר נשיא המדינה יצחק הרצוג יוזמת הידברות חדשה תחת השם "מחליפים מילה". מדובר במפגשים בין קהילות שיעסקו בליבת המחלוקות בנושאי ליבה ושיתנהלו בבית הנשיא. "מדינת ישראל צריכה ויכולה להגיע אל שנת ה-80 – אל גיל הגבורות – כשהיא מלוכדת יותר ומפולגת פחות", אמר הרצוג. את החזון הזה הוא מתכוון להוביל עד תום כהונתו בעוד חמש שנים, בשנתה ה-80 של המדינה.
גם מהכנסת הגיעו יוזמות לריכוך ולהידברות סביב הרפורמה. ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר אתמול ששוחח עם נשיא המדינה יצחק הרצוג על הקמת ועדה שתגבש "הצעה מאוזנת לבחינת היחסים עם הרשות השופטת".
"פירוק מערכת המשפט קורע את החברה", אמר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד שנערכה אתמול בכנסת. "גם אנשים ששנים דיברו על רפורמה משפטית, מבינים שזו לא רפורמה. זה הרס הדמוקרטיה". לפיד הוסיף: "הנשיא בוחן בימים אלה את הרעיון להקים ועדה נשיאותית בלתי תלויה. אני מאמין ומקווה שהיא אכן תוקם ותמנע קרע נורא בעם ישראל ואת הרס הדמוקרטיה שלנו".