4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ויאיר לפיד במליאת הכנסת
נפתלי בנט ויאיר לפיד במליאת הכנסת
בנט ולפיד. קרב בלימה
(צילום: יואב דודקביץ')
ראש הממשלה החל בקרב בלימה ומנסה לשדר "עסקים כרגיל", ראש הממשלה החליפי בטוח ש"הקיצוניות לא תנצח": לאחר פרישת ח"כ עידית סילמן מהקואליציה שאותה ניהלה והמשבר הפוליטי החריף שנגרם בעקבות זאת, ראש הממשלה נפתלי בנט מבקש לשדר עסקים כרגיל. ישיבת הממשלה השבועית שתיערך ביום ראשון הקרוב - הראשונה מאז המשבר - תכלול סדר יום עמוס במיוחד הכולל בין היתר הקמת שבעה יישובים חדשים בנגב, הקמת רובעי חדשנות במזרח ומערב ירושלים וגם את חיזוק העיר חריש במאות מיליוני שקלים. זאת, במקביל להחלטתו להכריז על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש.
במקביל, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד פרסם פוסט בפייסבוק שבו כתב כי "הקיצוניות לא תנצח את מדינת ישראל. בן גביר וסמוטריץ' לא ייקחו מאתנו בכוח הזרוע את המדינה שלנו, השחיתות לא תנצח את השפיות וניקיון הכפיים. מי שמנסה להפריד בינינו, לגרום לנו לשנוא ולכעוס אחד על השני, תמיד יפסיד בסוף. נעשה הכול כדי שהממשלה תחזיק מעמד עוד זמן רב. נעשה הכול כדי לא לדרדר את המדינה לבחירות נוספות, רעילות ומשסעות. נעשה הכול כדי להמשיך את הצמיחה הכלכלית והפריחה המדינית של החודשים האחרונים".

הטלטלה הפוליטית - סיקור נרחב:
"פטריוטים ישראלים אמיתיים לא גוררים את המדינה שלהם לקיצוניות ואלימות", הוסיף לפיד. "הם לא רוצים להיפטר ממי שחושב אחרת מהם, אלא למצוא דרכים לחיות איתו. הממשלה שלנו מייצגת את הרעיון שאי אפשר בלעדיו: שזכות הקיום שלנו היא רק ביחד".
בנט עצמו סייר היום בחריש, ביחד עם שרת הפנים איילת שקד, ועל רקע המפגש שערכה שקד אמש עם שני חברי ימינה הנוספים שעליהם מוטלים לחצים לפרוש גם כן מהקואליציה - חברי הכנסת ניר אורבך ואביר קארה. הוא פרסם על כך הודעות בעמוד הטלגרם שלו, וכמו בשתי הודעות אחרות אמש היום - הוא עשה דבר שמעולם לא ביצע: נתן קרדיט בסוף ההודעה לשר או למשרד.
4 צפייה בגלריה
טלגרם נפתלי בנט
טלגרם נפתלי בנט
קרדיט למשרד החוץ, למשרד הבריאות וגם לאיילת שקד
4 צפייה בגלריה
טלגרם נפתלי בנט
טלגרם נפתלי בנט
תיוג גם לטרופר
"בוקר טוב חריש. ‏פותחים את היום בסיור בעיר החדשה והיפה הזו. @איילתשקד", כתב בהודעה הבוקר, כשהוא נותן קרדיט לשרת הפנים ולכאורה מתייג אותה - אף שבטלגרם כלל לא ניתן לתייג. כמה שעות אחר כך נתן קרדיט דומה לשר התרבות והספורט: "השנה לא ייערכו מופעי הזיקוקים בטקס המשואות בהר הרצל. אנחנו חושבים ומתחשבים במי שתרמו למדינה באומץ לב ומתמודדים עם פוסט-טראומה. מברך את שר התרבות על ההחלטה הראויה. @חיליטרופר".
אמש כבר החל עם הנוהג לתת קרדיט גם בטלגרם, כשתייג את משרד החוץ ומשרד הבריאות בסוף ההודעה הזו: "בית החולים שדה הישראלי באוקראינה כבר קלט למעלה מ-2,300 מטופלים. אתמול הגיעה אליו מטופלת שנפגעה בזמן ההפגזות בקייב. היא עברה ניתוח מורכב לשחזור הקרסול, שבזכותו היא תוכל לשוב ללכת. אני מודה לאנשי הצוות הרפואי על הפעילות החשובה והרגישה שלהם למען אזרחי אוקראינה שבמצוקה. אתם מביאים לכולנו גאווה".
לבנט יותר מ-8,000 עוקבים בטלגרם, ועוד 474 אלף בטוויטר. שם הוא כן נהג לתת קרדיטים מפעם לפעם, אבל גם ברשת חברתית זו המינון טיפס משמעותית לאחר הפרישה של סילמן והטענות שלא תחזק את היחסים עם חברי הקואליציה - בזמן שערך שיחות תיווך עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.
4 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
"נעשה הכול כדי שהממשלה תחזיק מעמד עוד זמן רב". לפיד
(צילום: ניב מוסמן, לע״מ)
בשבועיים האחרונים, למשל, בדף הטוויטר של בנט תויגו עד אתמול ארבעה שרים - עמר בר לב (ב-4 באפריל, אחרי תפיסת הנשק הגדולה בנגב), אביגדור ליברמן (ב-4 באפריל, על הירידה בשיעור האבטלה), אורנה ברביבאי (ב-1 באפריל, אחרי החתימה על אזור סחר חופשי עם איחוד האמירויות) ויאיר לפיד (ב-27 במרץ, על פסגת הנגב).
חברי כנסת הוא כלל לא תייג באותם שבועיים - ואף לא חבר אחד מימינה. לעומת זאת, רק אמש תייג כאמור את משרד החוץ ומשרד הבריאות, והבוקר את שקד. "מברך את שר התרבות חילי טרופר על ההחלטה הראויה", נכתב בפוסט האחרון, מבלי תיוג. כל זאת נעשה כמובן כחלק מקרב הבלימה, ומחשש לפרישות נוספות שיובילו להתפרקות הקואליציה.
סדר היום לממשלה והסיור שערך בחריש מראים שבנט גם מנסה כאמור לשדר עסקים כרגיל. לפי סדר היום, הממשלה תאשר תוכנית להמשך פיתוח העיר חריש בשנים 2025-2022 בעלות של מאות מיליוני שקלים. העיר צפויה למנות 50 אלף נפש עד שנת 2025 ועד 2035 צפויים לגור 100 אלף תושבים.
התוכנית לחריש כוללת שלושה מרכיבים: חיזוק והתאמת הרשות המקומית להתמודדות עם הגידול המואץ לרבות שיפור האיתנות הפיננסית של הרשות, איתור ופיתוח מנועי צמיחה ומקורות הכנסה נוספים והיערכות להמשך צמיחת הרשות; הקמת מוסדות ציבור והפעלת שירותים תומכים בהלימה לצורכי גידול האוכלוסייה לרבות פיתוח והקמת מוסדות ציבור ותשתיות תומכות ושירותים לקליטת תושבים והעצמת האוכלוסייה; ושיפור הנגישות התחבורתית בהלימה לקצב גידול האוכלוסייה לרבות תכנון וביצוע דרכים ופיתוח התחבורה הציבורית.

במסגרת התוכניות תקודם בחינת שינוי מעמד המוניציפלי של המועצה המקומית חריש והכרזה עליה כעיר, ותיבחן האפשרות להגדלת ההכנסות השנתית של המועצה באמצעות שינוי גבולות וחלוקת הכנסות במרחב. בנוסף תאושר גם הצעת השרים אורית פרקש הכהן ואלקין בדבר הקמתם של שני רובעי חדשנות בירושלים - האחד במערב העיר והשני במזרחה.
השרה שקד ושר השיכון והבינוי זאב אלקין יביאו גם לאישור הממשלה החלטה להקמת חמישה ישובים נוספים לאורך ציר באר שבע-דימונה (כביש 25) ואזור תעסוקה: עומרית, גבעות עדרים, טלם, תלמה וטליה (שמות זמניים). הממשלה תאשר בחינת הקמת יישוב עירוני חדש במועצה האזורית בני שמעון שייקרא "תלה" (שם זמני) וכן יישוב קהילתי בערבה מדרום לצומת עיר חצבה שייקרא "עיר אובות" (שם זמני) ויהיה יישוב כפרי קהילתי.
ואם זה לא מספיק, הממשלה תאשר גם את מפת היישובים והאזורים בעלי עדיפות לאומית; הרחבה והסדרה של השירותים הדיגיטליים; וטיוטת חוק להסדרת אירוע ההילולה במירון.