רופא ילדים הותקף בבית חולים סורוקה

בית משפט השלום בבאר שבע האריך בצהריים (שלישי) בשלושה ימים את מעצרו של אוראל בן דוד (28) החשוד שתקף אתמול (שני) עם אשתו (24) את ד"ר יריב פרוכטמן, רופא ילדים, בבית החולים סורוקה בעיר. העבירות המיוחסות לו הן תקיפת עובד ציבור, איומים והעלבת עובד ציבור. השופט רפאל ימיני כתב בהחלטתו כי "אין להקל ראש במעשים אלה. מדובר בחזון נפרץ שבו צוות רפואי שאמור לסייע לאנשים ולתת מזור לתחלואיהם, הופך להיות כאסקופה נדרסת לכל מי שחפץ בכך".
בית המשפט שחרר למעצר בית את אשתו ההרה, דנה בן דוד, שחשודה באיומים ותקיפת הרופא. בדיון היא התנצלה והביעה צער על המקרה, טענה שהמתינה זמן רב, הגיבה בהגזמה ושהיא מתביישת במעמד הזה. בית המשפט עיכב את שחרורה עד מחר כדי שהמשטרה תוכל להגיש ערר על ההחלטה.
השופט ימיני כתב בהחלטתו לשחררה כי "בנם בן השנה ושלושה חודשים נותר ללא השגחה הורית. גם אם מעשיהם של השניים חמורים מאוד וראויים לכל גינוי, סבורני כי אין מקום להעניש בשל כך את בנם הרך בשנים והזקוק לטיפולה של אמו. אינני סבור כי תינוק בגיל שכזה צריך לחוות טראומה שלא לצורך ולכן יש לאזן בין השיקולים השונים".
3 צפייה בגלריה
רופא אונקולוגי הותקף בבית חולים סורוקה
רופא אונקולוגי הותקף בבית חולים סורוקה
תיעוד התקיפה
עו"ד רינת אפרים יהב, שמייצגת את דנה בן דוד מטעם הסנגוריה הציבורית, אמרה כי "אנו מברכים על החלטת בית משפט שקיבל את טענותינו והורה על שחרור האם. מדובר באם צעירה עם מוגבלות המוכרת כנכה 100% על ידי ביטוח לאומי ומתמודדת עם פוסט טראומה קשה".
לדברי עורכת הדין, "היא הגיעה לבית החולים עם בנה התינוק שסובל מבעיות רפואיות מורכבות. האם הביעה צער עמוק על האירוע ונמצאת כרגע במצב נפשי קשה. היא שיתפה פעולה עם החוקרים ומסרה גרסה על השתלשלות האירועים. אנו מקווים שבקרוב היא תשוחרר ותחזור לטפל בבנה".
3 צפייה בגלריה
פרופ' ציון חגי
פרופ' ציון חגי
פרופ' חגי. "אם המדינה לא תחזק את האבטחה - נשבית את המערכת כולה"
בעקבות מקרה האלימות ההסתדרות הרפואית תשבית מחר את העבודה בבית החולים כאות מחאה למשך שלוש שעות ולצורך קיומן של אסיפות הסברה. יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי ישתתף באסיפת ההסברה שתתקיים בתאום ובשיתוף ועד הרופאים.
פרופ' חגי שב והדגיש הבוקר כי ההסתדרות תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להיאבק במגפת האלימות במערכת הבריאות. "השביתה של מחר היא שביתת אזהרה בלבד, וככל שהמדינה לא תפעל לאלתר לחיזוק מערכי האבטחה ולהאצת הליכי החקיקה להחמרת הענישה והאכיפה - נשבית את המערכת כולה", הבהיר.

צוותי ביטחון ושוטר עצרו את התקיפה

אתמול כאמור, תקפו בני הזוג בן דוד את ד"ר פרוכטמן. צוותי הביטחון ושוטר שמוצב בבית החולים עצרו את התקיפה, במהלכה נשמעו קריאות לבני הזוג לעזוב את הרופא. בהמשך צעקה האם, שנתפסה על-ידי צוותי הביטחון: "שחררו אותי, אני בהיריון. אתה תמות יא בן זונה".
לפי בית החולים, "ההורים תקפו את הרופא פיזית ומילולית והוא פונה לקבלת טיפול רפואי. אנו מגנים בחריפות אירועי אלימות כלפי עובדינו. הדעת אינה סובלת שמטופלים או מלוויהם תוקפים אנשי צוות בשעה שהם מעניקים טיפול מסור ומקצועי. זוהי תופעה חמורה שדורשת למצות את הדין ולהחמיר עד כמה שאפשר עם מי שתוקף מילולית או פיזית צוותים רפואיים".
3 צפייה בגלריה
רופא אונקולוגי הותקף בבית חולים סורוקה
רופא אונקולוגי הותקף בבית חולים סורוקה
ד"ר פרוכטמן. "ירקו עליי וקיללו אותי"
ד"ר פרוכטמן שחזר את האירוע: "יצאתי לעבודה כרגיל, ישבתי במרפאה, בודק ילדים, ואני שומע צעקות ומכות על משטח כלשהו מחוץ לחדר". לדבריו, אז הוא החליט לצאת יחד עם כמה רופאים נוספים החוצה: "ראיתי זוג צעיר שעומד ומכה על חלונות הזכוכית של המשרד, מאיימים, צועקים".
הוא המשיך: "האישה אמרה שהיא נכה במאה אחוז ומגיע לה לא לעמוד בתור, אמרה שהם דורשים טיפול עכשיו. עמדנו שם כמה רופאים כדי לראות מה קורה, שלא תהיה שום ירידה לאלימות יותר קשה. בשלב הזה אמרתי להם שזה נגמר, ובאותו רגע הזוג הזה הפנה את כל האלימות אליי - ירק עליי, קילל אותי, ירק עליי שוב, הבחורה ניסתה להכות אותי, גם הבחור ניסה להכות אותי, אחרי זה שניהם היכו אותי".
שר הבריאות אריה דרעי אמר בתגובה לאירוע כי הוא "מזועזע מתקיפת רופא הילדים בבית החולים סורוקה. כשר הבריאות אני מודיע - לא נאפשר לאירועי אלימות נגד צוותים רפואיים לעבור בשקט. אנו מחויבים לשמור על ביטחונם של עובדי מערכת הבריאות שמצילים חיים ופועלים יום-יום לשמירה על בריאות הציבור. אני קורא לרשויות אכיפת החוק למצות את הדין עם התוקפים ולהענישם בחומרה על מנת שמקרים כאלו לא יחזרו על עצמם".