הפתעה במשפט הרצח של דיאנה דדבייב: הנאשם, בעלה השוטר אמיר רז, החליט היום (שני) ברגע האחרון שבניגוד לצפוי - הוא לא יעיד בדיון בבית המשפט המחוזי בלוד. השופטים באולם אמרו: "גם אנחנו הופתענו".
כתב האישום נגד רז הוגש בפברואר שעבר על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה. בנוסף לרצח דדבייב, הוא מואשם גם בתקיפת קטין בידי אחראי והתעללות בקטין בידי אחראי. הוא נמצא במעצר מאז הרצח, שאירע ב-5 בפברואר 2021 בביתם ביישוב נעלה בבנימין.
1 צפייה בגלריה
אמיר רז בבית המשפט
אמיר רז בבית המשפט
ארכיון. אמיר רז בבית המשפט, ודיאנה דדבייב ז"ל
(צילום: מוטי קמחי )
על פי כתב האישום, בבוקר אותו יום החל ויכוח מילולי בין בני הזוג, בעקבות חשד של דדבייב שרז בוגד בה. בזמן הוויכוח היא שפכה עליו רז כוס קפה פושר. הוא בתגובה עלה לחדרו והוציא מהכספת את אקדחו. מאוחר יותר, נטען, הוא קשר בחבל את ילדיו על כסאות בסלון ואחז בסכין מטבח. כשדדבייב הבחינה בכך היא החלה לצעוק והוא בתגובה היכה אותה לעיני ילדיה.
בזמן המאבק קראה לדדבייב לבתה בת ה-7 לקרוא לשכנה לעזרה. הילדה הצליחה להשתחרר מהקשירה וניסתה להגיע למדרגות, אך רז אחז בה והפיל אותה. בהמשך הוא דקר את אשתו בירך, ומאחר שנאבקה בו – הוא ירה בה למוות לעיני ילדיהם.
על פי כתב האישום, אחרי הירי צעק רז לעבר ילדיו: "יש! עכשיו אין אמא". לאחר מכן הוא שחרר אותם, התקשר לאמו ומפקדו וביקש מהם להגיע לביתו בהקדם.