ראש הממשלה יאיר לפיד יטוס מחר (שלישי) לביקור בזק בפריז - הביקור המדיני הראשון שלו מאז נכנס ללשכת ראש הממשלה. הביקור נקבע עוד על ידי ראש הממשלה הקודם נפתלי בנט, ולפיד החליט לממש אותו במועד שנקבע.
כרגע מתוכננת ללפיד פגישה עם הנשיא עמנואל מקרון, קבלת פנים ופגישה מורחבת בילטרלית. על הפרק: התנגדות ישראל לחזרה להסכם הגרעין והסרת הסנקציות על איראן, בפרט הסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור. לפיד ומקרון, נציין, נמצאים בקשרים טובים מאוד וניתן לומר שהוא המנהיג הקרוב ביותר ללפיד באירופה.
2 צפייה בגלריה
לפיד ומקרון
לפיד ומקרון
מיודדים. לפיד ומקרון
(צילום: AFP)
לפיד גם יפגוש שם את שגרירת ישראל בפריז ושרת הבריאות לשעבר, חברת מפלגתו יעל גרמן, שהיא מינוי אישי של לפיד. גרמן הגיעה לפריז כבר לפני כמה חודשים. לפיד יטוס במטוס חכור ולא ישתמש ב"כנף ציון", שהוא כידוע מתנגד לשימוש בו וסבור שיש למכור אותו.
ללפיד יתלוו לנסיעה ראש המל"ל איל חולתא, המזכיר הצבאי אבי גיל, ראש הסגל שלו דני וסלי והצוות הקרוב. בנוסף, לנסיעתו המדינית הראשונה כראש ממשלה תתלווה משלחת עיתונאים.
בשל הנסיעה לפיד צפוי להחמיץ, כנראה, את השתתפותו בקבלת הפנים לרגל יום העצמאות האמריקני, שחל היום, ותתקיים מחר בערב במלון מצודת דוד בירושלים. לשכת רה"מ עוד בוחנת אפשרות שלפיד אולי יספיק להגיע לקראת סיום האירוע, אך הם צופים כי הוא יצטרך לשלוח נאום מצולם. באירוע צפוי להשתתף נשיא המדינה יצחק הרצוג.
2 צפייה בגלריה
כבר מתכנן את ביקורו שם. לפיד ינאם בעצרת האו"ם, רגע לפני הבחירות
כבר מתכנן את ביקורו שם. לפיד ינאם בעצרת האו"ם, רגע לפני הבחירות
כבר מתכנן את ביקורו שם. לפיד ינאם בעצרת האו"ם, רגע לפני הבחירות
(צילום: EPA)

בלשכת רה"מ כבר החלו בהיערכות לקראת נסיעה נוספת וחשובה והיא יציאת לפיד בספטמבר לניו יורק כדי לנאום בעצרת האו"ם. מבחינת לפיד, שכאמור גם מנהל קמפיין בחירות תוך כדי הכניסה לתפקיד החדש, מדובר בנאום חשוב מאוד עבורו שמתרחש בשיא מערכת הבחירות ונועד להראות לציבור את כישורי המדינאות של לפיד כנואם באנגלית בפורום בינלאומי חשוב כזה.
בשולי העצרת צפוי לפיד לקיים גם פגישות עם מנהיגים מכל העולם. העצרת מתחילה ב-20 בספטמבר והמשלחת הישראלית תבקש שיאפשרו ללפיד לנאום בימים הראשונים של עצרת האו"ם כדי שיוכל להספיק לחזור לארץ לפני ראש השנה, שחל השנה ב-25 בחודש.
בריאיון לאולפן ynet התייחס אלוף במיל' גיורא איילנד למתיחות בתחילת עידן לפיד: "בחיזבאללה מבינים היטב שמבחינה ביטחונית אין שום משמעות לממשלת מעבר בישראל. כבר שלוש שנים ויותר אנחנו נמצאים רוה הזמן בממשלות מעבר, וישראל המשיכה באותה מדיניות שלפי דעתי היא נכונה, בעיקר נגד תוקפנות איראנית מסוריה. ולכן, אני לא חושב שהם ינסו פה לנצל משהו. יש עליית רף בעימות הישיר הישראלי מול איראן, חלקו בהתבטאויות, חלקו בפעולות. אבל בגדול – איראן לא מעוניינת כרגע בעימות וחיזבאללה לא מעוניין בעימות".
אלכסנדרה לוקש השתתפה בהכנת הכתבה