כלי תקשורת בינלאומיים דיווחו אתמול (יום ו') כי צלם של סוכנות הידיעות רויטרס נהרג בדרום לבנון, מאש של כוחות צה"ל בגבול הצפון. בנוסף לצלם, עיסאם עבדאללה, עוד שישה עיתונאים נפצעו.
סוכנות הידיעות הצרפתית AFP ציטטה הבוקר את דבריו של סגן אלוף ריצ'רד הכט, דובר צה"ל לתקשורת הזרה. הכט מסר שבצה"ל "מצטערים מאוד" על מותו ופתחו בחקירה.
AFP ציינה כי צה"ל לא אישר שעבדאללה נהרג כתוצאה מאש צה"ל. לפי AFP שניים מהעיתונאים שנפצעו הם עובדי סוכנות הידיעות הצרפתית. הירי היה בפרברי הכפר עלמא א-שעב באזור הגבול.
דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר בהצהרתו היומית הבוקר כי "לצה"ל יש עוצמה גדולה מאוד בצפון, ומי שיגיע לגדר כדי לחדור לשטח ישראל - ימות, ולבנון תישא בתוצאות". לדבריו, "אנחנו נמשיך להגיב באופן התקפי על כל פעולה עוינת של חיזבאללה".
1 צפייה בגלריה
Issam Abdallah
Issam Abdallah
הצלם שנהרג בדרום לבנון
(צילום: REUTERS/Issam Abdallah)
הבוקר צה"ל חיסל באמצעות מל"ט חולייה של שלושה מחבלים שניסתה להסתנן מלבנון לשטח ישראל, ליד מושב מרגליות שממזרח לקריית שמונה. המחבלים זוהו באמצעות תצפיות של הצבא.
הלילה הודיע צה"ל כי אחרי השעה 03:00 לפנות בוקר הותקף יעד של חיזבאללה בדרום לבנון, בעקבות חדירות אוויריות משטחה של "מטרות בלתי מזוהות" - וכן בשל ירי שבוצע לעבר כלי טיס לא מאויש של צה"ל. השיגור לעבר אותו כלי טיס יורט.