המתיחות בגבול הצפון נמשכה גם הלילה (בין שישי לשבת), וצה"ל הודיע לפנות בוקר כי תקף יעד של חיזבאללה בדרום לבנון בעקבות חדירות אוויריות משטחה של "מטרות בלתי מזוהות" - וכן בשל ירי שבוצע לעבר כלי טיס לא מאויש של צה"ל. השיגור לעבר אותו כלי טיס, נמסר, יורט.
בהמשך אמר דובר צה"ל לתקשורת הזרה, יונתן קונריקוס, כי אותן "מטרות בלתי מזוהות" היו מל"טים ששיגר חיזבאללה. "אחר כך הוא גם ירה טיל קרקע-אוויר נגד כלי טיס ישראלי", הוסיף דובר צה"ל. "כל הניסיונות הללו יורטו בהצלחה על-ידי צה"ל, אך המצב נותר מתוח מאוד. אנו עוקבים מקרוב אחר פעילות חיזבאללה, עם יכולות משופרות נוספות".

4 צפייה בגלריה
יירוטים באזור הקריות
יירוטים באזור הקריות
אחד היירוטים בשמי הקריות, הלילה
התקיפה אירעה כשעתיים חצי אחרי שמעל חיפה ואזור הקריות תועדו פיצוצים, והמוני תושבים שמעו קולות נפץ עזים. צה"ל עדכן בהמשך כי יירט מעל חיפה שתי "מטרות בלתי מזוהות". לפי החשד, מדובר בכלי טיס עוינים שהגיעו עד לאזור. אזעקה לא הופעלה, ובצה"ל ציינו רק כי "לא הופעלה התרעה על פי המדיניות".
הפיצוצים מעל חיפה אירעו בסביבות 00:30, ו-40 דקות לאחר מכן פרסם פיקוד העורף התרעה על חשד לחדירת כלי טיס עוין באעבלין ובשפרעם, הסמוכות לקריות. בהמשך הודיע דובר צה"ל כי ביצע גם במקרה הזה יירוט של מטרה אווירית כלשהי, אותה הגדיר הפעם "עצם בלתי מזוהה" (עב"ם), אם כי פיקוד העורף ציין בהמשך, בהודעה נפרדת, שכלי טיס יורט באזור שפרעם.
בעקבות היירוט בשפרעם נפל רסיס מתכתי אל תוך בית בעיר, וחור נפער בגג. באירוע לא היו נפגעים. המשטרה הוזעקה למקום ופתחה בבדיקה, אך לא מסרה עד כה מהו בדיוק הרסיס שחדר לבית. "שמענו פיצוץ מרחוק וחשבנו שזה טיל, אבל ככל הנראה מדובר בכלי טיס", אמר אחד התושבים בשיחה עם ynet. "למרות שרק היה נזק, זה מקרה חמור מאוד שיכול היה גם להסתיים באסון. זה אומר שעדיף גם לנו להיכנס למקלטים".

4 צפייה בגלריה
חלק של כלי טיס שנפל בבית בשפרעם
חלק של כלי טיס שנפל בבית בשפרעם
הרסיס שחדר לבית בשפרעם. שייך כנראה לכלי טיס
כאמור, בהמשך הלילה הודיע צה"ל על התקיפה של "מטרת חיזבאללה" בדרום לבנון, אך לא ציין מה בדיוק הותקף. התקיפה הזו מצטרפת לכמה תקיפות שביצע אתמול בתגובה לפיצוץ החומה בגבול לבנון, באזור חניתה, ולשיגור רקטה על ידי חיזבאללה לעבר משגב עם. אחת התקיפות גרמה למותו של צלם סוכנות הידיעות "רויטרס", והמקרה הזה תפס לפיכך כותרות ברחבי העולם.
שעות אחרי אירועי הלילה, בסביבות השעה 7:15 בבוקר, חיסל צה"ל חוליה של שלושה מחבלים שניסתה לחצות את הגבול מלבנון לישראל ליד מרגליות. המחבלים חוסלו באמצעות מל"ט.
כל התקריות הללו מגיעות אחרי שלל אירועים בשבוע האחרון של שיגורים וחילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים פלסטינים ומחבלים של חיזבאללה בגבול לבנון, אירועים שבהם נפלו כבר ארבעה חיילים. לחיזבאללה נהרגו לפחות שלושה פעילים באחת התקריות בתחילת השבוע. חילופי האש מגבירים את החשש שחיזבאללה יחליט להצטרף למלחמה נגד ישראל, ולפתוח בכך עימות רב-זירתי.
4 צפייה בגלריה
 עלמא אל שעב בדרום לבנון
 עלמא אל שעב בדרום לבנון
תקיפה אמש של צה"ל בדרום לבנון. צלם רויטרס נהרג
(צילום: AP Photo/Hassan Ammar)
4 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
נסראללה. ארה"ב לא הבחינה בסימנים שהוא מתכנן להצטרף למלחמה

לחשש הזה הוסיף אתמול סגן מזכ"ל חזבאללה, נעים קאסם, שאמר באירוע הזדהות עם הפלסטינים: "נתרום לעימות מול ישראל. בבוא הזמן - נבצע פעולות. חיזבאללה מכיר את חובותיו ואנו מוכנים". עם זאת, דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר אמש כי ארה"ב לא רואה עדות לכך שחיזבאללה או ארגונים אחרים שוקלים להצטרף למלחמה בין ישראל לחמאס וארגוני הטרור בעזה. "לא ראינו אף גורם חיצוני אחר שהצביע על רצון או נכונות להרחיב ולהעמיק את הסכסוך הזה", אמר קירבי.
וושינגטון, נזכיר, כבר שלחה כמה וכמה איתותים ברורים לחיזבאללה ולאיראן והזהירה אותם מפני הצטרפות למלחמה. הנשיא ג'ו ביידן אמר זאת בקולו שלו ביום רביעי האחרון: "הבהרנו לאיראנים - תיזהרו", אמר. כמסר הרתעתי ארה"ב גם קירבה לישראל את נושאת המטוסים USS ג'רלד פורד, ונושאת מטוסים שנייה, USS דווייט אייזנהאואר, צפויה אף היא להגיע בהמשך לאזור.