יומיים לאחר ששוטר מג"ב א' (21) זוכה מאישום בהמתה בקלות דעת של איאד אל-חלאק, גבר בעל צרכים מיוחדים שנורה בשוגג בעיר העתיקה בירושלים, אחותו קראה אמש (שבת) פסוק קוראן לזכרו בהפגנה נגד המהפכה המשפטית שנערכה מול בית הנשיא בעיר.
אחת ממארגנות המחאה בבירה אמרה כי "אנו מבקשים להשתתף בצערה של משפחת אל-חלאק, כואבים ולא מוותרים על תקווה ועל צדק ומבקשים להזמין את ג'ומאנה לקריאת קטע קוראן להספד".
בזמן שג'ומאנה, אחות של איאד, עלתה לבימה, אלפים קראו: "איאד נרצח - אנחנו לא נשכח". הוריו של איאד טענו כי שוטרים הגיעו אליהם לפני ההפגנה כדי לשאול האם יגיעו אליה.
3 צפייה בגלריה
ג'ומאנה אחות של איאד אל-חאלד בהפגנה נגד המהפכה המשפטית מול בית הנשיא בירושלים
ג'ומאנה אחות של איאד אל-חאלד בהפגנה נגד המהפכה המשפטית מול בית הנשיא בירושלים
ג'ומאנה, אחות של איאד, בהפגנה מול בית הנשיא בירושלים
3 צפייה בגלריה
אירוע הירי במזרח ירושלים: איאד אל חלאק פלסטיני בעל צרכים מיוחדים הוא ההרוג
אירוע הירי במזרח ירושלים: איאד אל חלאק פלסטיני בעל צרכים מיוחדים הוא ההרוג
איאד אל-חלאק
שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים חנה לומפ זיכתה ביום חמישי האחרון מהמתה בקלות דעת את א', שירה באיאד, צעיר בעל צרכים מיוחדים ממזרח ירושלים בחודש מאי בשנת 2020 בעיר העתיקה.
השופטת אמרה: "השוטר נקלע לסיטואציה סבוכה: מדובר באזור שידע פיגועים רבים, והנאשם הצטרף לאירוע לאחר שאיאד ז"ל זוכה כבר כמחבל חמוש. הוא טעה טעות כנה שעליה היצר. הוא לא ידע שאיאד היה אדם תמים ובעל צרכים מיוחדים".
לאחר הזיכוי, אביו ואמו של איאד הגיבו בחריפות להכרעת הדין, וזעקו בבית המשפט: "אין צדק! הבן שלי מתחת לאדמה". האחות גידפה: "טפו עליק". האם פרצה בבכי, והאב אמר: "בושה, כולם פה מחבלים".

3 צפייה בגלריה
  משפחתו של איאד אל חלאק שהלוחם זוכה
  משפחתו של איאד אל חלאק שהלוחם זוכה
משפחתו של איאד, אחרי זיכוי השוטר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
זמן קצר אחרי הזיכוי הודיע מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, כי החליט להחזיר את השוטר לתפקיד לחימה: "לאורך כל הדרך נתתי גיבוי מלא ואני שמח על החלטת בית המשפט לזכות אותך". כהן אמר לא' כי "אני מחזיר אותך למערך הלוחם של החיל ומאשר את בקשתך לצאת לקורס מפקדים שיחל בעוד מספר שבועות", והוסיף: "משמר הגבול הוא חיל ערכי ומקצועי שהרוח שלו מובילה את הלוחמים לתת את המענה הנדרש כדי לשמור על ביטחון אזרחי ישראל".
הלוחם ואביו הודו למפקד מג"ב, ואמרו כי "אנחנו מודים ומשבחים את האומץ הפיקודי, האמון וההחלטה להחתים קבע, ובעיקר את הרוח הגבית שנתת לנו, מפקד מג"ב, לאורך כל השנים".