שריפה פרצה היום (ה') במתקן של משרד ההגנה האיראני בטהרן, שבו מיוצרים מצברים. כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. זו הפעם השנייה בתוך פחות משבוע ששריפה פורצת במתקן, והאחרון בשרשרת של תקריות בתעשיית ההגנה של הרפובליקה האיסלאמית.

4 צפייה בגלריה
מפעל נשרף בפעם השניה באותו שבוע בטהרן
מפעל נשרף בפעם השניה באותו שבוע בטהרן
מתקן של משרד ההגנה האיראני עלה באש, עשן תועד בשמי טהרן
על פי הדיווחים בטלוויזיה הממלכתית האיראנית, לא היו נפגעים בשריפה, שפרצה באזור שבו מאוחסנת פסולת פלסטיק. גם בשריפה שפרצה בסוף השבוע טענו באיראן כי "אחד ממחסני הפלסטיק של משרד ההגנה התלקח", ולא דיווחו על נפגעים או על הנזק שנגרם למקום.
בשבוע שעבר, בלילה שבין חמישי לשישי, דיווחו כוחות הכיבוי בטהרן על שריפה שפרצה בסביבות חצות בשטח אחסון שגודלו כ-2,000 מטרים רבועים. הטלוויזיה הממלכתית האיראנית אף שידרה תיעוד של עשן עולה מהמקום, ומשרד ההגנה ציין כי מקור הדליקה נמצא תחת חקירה.
במקביל לפריצת השריפה, הרפובליקה האיסלאמית הציגה את הציוד הצבאי שלה במצעד בהשתתפות מאות חיילים, ביום השנה לציון מלחמת איראן–עיראק. במצעד הוצגו בין היתר ה"מל"ט בעל הטווח הגדול בעולם" וטילים בליסטיים והיפר-סוניים, לפי התקשורת האיראנית. עוד צוין כי המל"ט "נחשף" במהלך המצעד, ששודר בשידור חי, ושהמל"טים שהוצגו במהלכו הם המוהאג'ר, שהאד ועראש.
4 צפייה בגלריה
מצעד צבאי באיראן
מצעד צבאי באיראן
תיעוד מהמצעד בטהרן, בשבוע שעבר
(צילום: רויטרס, (Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency)
4 צפייה בגלריה
מצעד צבאי באיראן
מצעד צבאי באיראן
(צילום: AP Photo/Vahid Salemi)
הנשיא ראיסי אמר במהלך המצעד: "כוחותינו יבטיחו את ביטחוננו באזור ובמפרץ הפרסי. אנו יכולים ללמד את תושבי האזור שהתנגדות היא הדרך שבה עלינו לפעול כיום. ויתורים וכניעה לא יכריחו את אויבינו לסגת, התנגדות תוביל לכך".
בחודש אוגוסט משרד ההגנה באיראן טען כי סיכל את מה שכינה "מזימת החבלה הגדולה ביותר" שתוכננה נגד תעשיית הטילים של ארצו – שלדבריו ישראל היא שעמדה מאחוריה. לטענת טהרן, במסגרת המזימה ניסתה רשת חבלה בהכוונת המוסד להשתיל רכיבים פגומים ומתפוצצים בתהליך הייצור של טילים מתקדמים וכך למנוע את השימוש בהם. בישראל לא הגיבו להאשמות.
לאחר מכן, ראש המוסד דדי ברנע פיזר איומים ישירים לעבר ההנהגה האיראנית, ואמר בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן כי "אם ייפגע ישראלי או יהודי - נפעל נגד דרג ההחלטות הגבוה ביותר, גם בעומק איראן ובלב טהרן. אין למשטר חסינות".
אז הוא אמר כי בארגון מזהים ביטחון מופרז של איראן להפיץ טרור ברחבי העולם ולפגוע ביהודים וישראלים, והוסיף כי ישראל לא תקבל את ההבנות שבמסגרתן איראן מעשירה אורניום ל-60%, ותמשיך לפעול כדי למנוע התקדמות גרעינית שלה. לדבריו, "המשטר האיראני מעריך בצורה מדויקת את החומרה שהקהילה הבינלאומית תפעל מול פיגועי טרור. לכן הוא מרשה לעצמו וימשיך להרשות לעצמו לבצע פיגועים אם לא ישלם מחיר".