ח"כ אפרת רייטן (העבודה) תקפה הבוקר את הקואליציה המתגבשת והצהרותיהם לגבי יוזמות החקיקה שהם מתכוונים לקדם, ביניהן ביטול סעיף הנכד בחוק השבות, הגדלת הקצבאות לאברכים ופסקת ההתגברות: "יש פה הכרזת מלחמה וקריאת תיגר. מה יקרה פה בעוד עשר, עשרים, שלושים שנה?". רייטן אמרה כי יו"ר מפלגתה מרב מיכאלי לקחה אחריות על תוצאות הבחירות: "להסתכל על העובדות ולהגיד שלא עשינו זאת - פשוט שערורייה. עכשיו אנחנו עם הפנים קדימה".
2 צפייה בגלריה
אפרת רייטן באולפן
אפרת רייטן באולפן
"בסופו של יום יהיה כאן מרי, לא רק של החילונים". אפרת רייטן באולפן
(צילום: יריב כץ )
יש המון נושאים שנזרקים לאוויר על ידי חברי הקואליציה המסתמנת: חוק השבות, אברכים, התגברות – מה ייצא מכל זה בסוף? ""לא יודעת מה ייצא מזה, אבל בזמנו ישבתי באולפן ואמרתי לכם שה-1+1 של נתניהו יהיה שווה לגיהינום? זה מה שאני מרגישה שהולך לקרות. אני חושבת שיש כאן ממש הכרזת מלחמה, הכרזת תיגר עליי ועל כל מי שצופה עכשיו".
יש אנשים שאוהבים את התוכנית הזו, שמה שאת חושבת שהוא גיהנום הוא גן עדן של אחרים. "בסוף זה יהיה הגיהנום גם שלהם. למשל, בנושא קצבאות האברכים, הבן שלי שילך ללמוד באוניברסיטה ויממן את הלימודים שלו בעבודה, יגידו לו שהוא צריך לשלם מס שיממן את אותו אברך. בסופו של יום יהיה כאן מרי, שהוא לא רק של החילונים. זה יילך לשם, כי אתה רואה את הנתונים שהולכים לכיוון אחד וחד משמעי - הכסף הזה בסוף ייגמר גם עבור מקבלי הקצבאות".
מרי אזרחי בדרך? "מה יקרה פה בעוד עשר, עשרים, שלושים שנה? אני רואה פה מתקפה רבתי - לא יכול להיות שכל המיסים יפלו עלינו, לא יכול להיות שרק הילדים שלנו בצבא, לא יכול להיות שתעבור כאן פסקת התגברות שערורייתית שהולכת לפגוע בכל אחד ואחת מאיתנו. 61 מנדטים, הכנסת היא הריבון והיא שולטת - זה עריצות הרוב, זה עליונות יהודית ולא עוצמה יהודית".
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
"ממשיכים במלחמה, יש לנו כל כך הרבה דברים להילחם בהם". מרב מיכאלי
(צילום: אוראל כהן)
למה מרב מיכאלי לא לוקחת אחריות ועושה חשבון נפש? "מי שיקרא את הנאום שנשאה אחרי הבחירות יראה שהיא לקחה אחריות. היא עשתה ישיבה אחר כך עם הפעילים, וגם שם אמרה שהיא לוקחת אחריות. להסתכל על העובדות ולהגיד שלא לקחנו אחריות - זו פשוט שערורייה. עכשיו אנחנו נמצאים עם הפנים קדימה. אנחנו ממשיכים במלחמה, יש לנו כל כך הרבה דברים להילחם בהם. היום בכנסת אנחנו נפגשים עם הנציגים של כל סיעות האופוזיציה כדי לתאם מהלכים".
אתם אומרים "נהיה אופוזיציה אחראית, שונה". זה מה שהציבור שלכם רוצה, שתהיו טובים ותצביעו בעד הדברים החשובים? בליכוד לא מצמצו, הלכו איתכם ראש בראש, "בלי כאבי בטן", ואתם ממשיכים להגיד שתהיו אחראיים. הציבור רוצה שתהיי לוחמת, לא? "אהיה לוחמת. רק מניתי קמצוץ מכל היוזמות ההזויות שהם רוצים לקדם, ויהיו הרבה מאוד מלחמות. אבל אם ירצו להילחם ביוקר הדיור או להעלות את שכר המינימום, אם אהיה נגד אהיה נגד הציבור שלי. בוא נראה אותם עושים את כל הדברים האלה שהבטיחו".