שריפה גדולה פרצה היום (שבת) סמוך למתקן אדם שבאזור מודיעין. במאמצי הכיבוי השתתפו צוותים רבים של קק"ל ושירותי הכבאות וההצלה, כמו גם ארבעה מטוסי כיבוי ומסוק. האש, שהתפשטה על פני שטח גדול בחסות הרוח, סיכנה את פארק נאות קדומים אך לא הגיעה אל המקום לפני כיבויה. לא דווח על נפגעים.
2 צפייה בגלריה
שריפה סמוך למתקן אדם
שריפה סמוך למתקן אדם
(צילום: כבאות והצלה)
2 צפייה בגלריה
שריפה סמוך למתקן אדם
שריפה סמוך למתקן אדם
(צילום: כבאות והצלה)
במסגרת מאמצי הכיבוי, כך נמסר משירותי הכבאות, הופעל סיוע מחוזי וחוצה מחוזות. סגן מפקד תחנת איילון בכבאות פיקד על כיבוי האש. עיקר מאמצי הכיבוי, כאמור, התמקדו בהגנה על פארק נאות קדומים, ועל כן יצרו הצוותים במקום קווי הגנה. רכבי הכיבוי התקשו להגיע אל השריפה בעקבות בעיות גישה. לקראת שעות הצהריים השיגו הצוותים שליטה על האש, והצליחו לתחם אותה.
שריפת ענק שהשתוללה באזור במאי 2019 גרמה לנזק אדיר ליישוב מבוא מודיעים, שבו נחרבו כמעט לחלוטין כלל הבתים. תושבי היישוב הגישו תביעת ענק בסך של כ-70 מיליון שקל נגד המשטרה, הכבאות, קרן קיימת לישראל ועיריית מודיעין, שלדבריהם התרשלו בעבודתם ולא נקטו צעדי מנע שיכלו לבלום את הדליקה שהשתוללה באזור.
השריפה אז התפשטה משטחים הנמצאים בתחומי האחריות של עיריית מודיעין-מכבים-רעות והמועצה האזורית חבל מודיעין, ומיער שנמצא בבעלות הקרן הקיימת לישראל. התושבים טענו שאת האסון היה ניתן למנוע, שכן נורות אזהרה רבות דלקו לאורך הדרך והיו בבחינת "פצצה מתקתקת", אך הרשויות פעלו באדישות שהובילה לאסון. "מדינת ישראל למודת מקרים של נזק כתוצאה משריפות – כל הגורמים ידעו בדיוק מה גורמי הסיכון, מה הנזק שיכול להיגרם מהם ומה נדרש לעשות כדי למנוע אותו - אך פשוט לא עשו זאת", נכתב בכתב התביעה.
פורסם לראשונה: 11:48, 30.07.22