ארבעה ימים לאחר פיגוע הדקירה בגן יבנה, נקבע מותו של אחד הפצועים: בית החולים איכילוב בתל אביב הודיע שלידור לוי, בן 34 מגן יבנה שנפצע אנושות בפיגוע, מת הבוקר (חמישי) מפצעיו. בבית החולים בילינסון בפתח תקווה עדיין מאושפז במצב קשה פצוע נוסף מהפיגוע, צעיר בשנות ה-20 לחייו. הוא מורדם ומונשם, ונשקפת סכנה לחייו.
לוי, מהנדס תוכנה במקצועו, הותיר אחריו אישה בהיריון, תינוקת בת חצי שנה, זוג הורים, אח ואחות. הוא נדקר במדרגות הכניסה למתחם הקניות פרנדלי, לאחר שהמחבל – תושב דורא שליד חברון – דקר שניים נוספים, בהם נער. המחבל חוסל מיד לאחר מכן על ידי שוטר.
2 צפייה בגלריה
לידור לוי
לידור לוי
לידור לוי ובתו התינוקת
(צילום: באדיבות המשפחה)
"לידור היה אבא, בן זוג, אח ובן למופת, אדם מלא אהבה, אצילות ומסירות נפש", סיפרה משפחתו. "הוא היה עוגן למשפחתו ומודל לחיקוי לסביבתו. תכלית חייו הייתה לעזור לאנשים בצניעות ובענווה. לידור הותיר בליבנו חלל עצום, נמשיך לחיות לפי הערכים שהנחיל לנו למען הנצחתו".
הם סיפרו כי לידור נפצע בשנת 2009 באורח קשה בפעילות מבצעית בעזה בעודו לוחם בחיל ההנדסה הקרבית, ואף שקיבל פטור ממילואים ניסה לשוב ולהתגייס במלחמה הנוכחית.
2 צפייה בגלריה
לידור לוי
לידור לוי
"אדם מלא אהבה, אצילות ומסירות נפש". לידור לוי
(צילום: באדיבות המשפחה)

המחבל שביצע את הפיגוע ורצח את לוי היה מואמן פאיז מחמוד חליל, שוהה בלתי חוקי. המשטרה מסרה כי המחבל דקר את הקורבנות באמצעות שני סכינים. שניים מהקורבנות היו מתאמנים בחדר הכושר בקניון, והצעיר הנוסף נדקר בידי המחבל במהלך מנוסתו, כשהוא רץ במדרגות לקומת הקרקע. צוות שיטור עירוני, המורכב משוטר ופקח, שהגיע למקום בתוך פחות מדקה מקבלת הדיווח, נכנס רגלית למתחם. השניים ניסו להבין מהפצוע שהגיע אליהם מה קרה – והבחינו במחבל רץ לעברם ומנסה לדקור אותם. הפקח הצליח להדוף את המחבל בשעה שהשוטר שלף את נשקו, ירה בו ונטרל אותו.

"הרגשתי שמישהו קופץ עליי מאחורה"

הנער בן ה-17 שנפצע באורח קשה בפיגוע, רועי עדני, נותח מאז ומצבו השתפר. הוא צפוי להתגייס באוגוסט ליחידה מובחרת, ואמר: "אני מקווה שהפציעה שלי לא תפגע בפרופיל שלי". הרופאים בישרו לו שהוא צפוי כנראה להחלים מהר ויוכל להתגייס לצה"ל כמתוכנן.

בריאיון היום ל-ynet מבית החולים סיפר עדני: "הייתי במכון כושר בגן יבנה, הייתי שם באמצע תרגיל וחבר פשוט רץ אליי ואמר לי: 'רועי, רוץ!' אני זוכר שלא הבנתי למה הוא אומר לי לרוץ, אז התחלתי ללכת אחריו, ופתאום אני מרגיש מישהו קופץ עליי מאחורה ומתחיל לתת לי מכות בראש. הסתכלתי מהר אחורה, שמעתי מישהו ברקע צועק שיש מחבל ופתאום הבנתי את הסיטואציה. הוא הפיל אותי ואחר כך הצלחתי לתפוס אותו לשנייה ולהעיף אותו ממני. באותו רגע פשוט התחלתי לרוץ וירדתי במדרגות למטה. ראיתי את הניידת וסימנתי לה לעצור, ובאותו רגע הם באו וחיסלו אותו".
מתי הבנת שנפצעת? מה הייתה חומרת הפציעה? "חומרת הפציעה הייתה קשה. הייתי מודע להכול, דרך כל התהליך, מהרגע שבו התחלתי לרוץ. הייתי בהכרה כל הזמן. הוא דקר אותי באזור העורף, הראש, כתפיים וחזה".
"זה תפס אותי ממש בהפתעה, זה היה כמו סרט", הוא הוסיף. "האמת שלא ציפיתי למשהו כזה בגן יבנה. בגלל זה גם לא הגבתי ברגע שזה קרה, כי פשוט לא ציפיתי למשהו כזה. אני מרגיש עכשיו טוב יותר, משתפר לאט-לאט, אבל עד שאשתחרר ייקח כמה ימים".