מסיבות לחשיפת מין העובר הן תופעה שהולכת וצוברת תאוצה בעולם בשנים האחרונות. לצורך החשיפה נעשה בדרך כלל שימוש באביזרים שונים – והצבע שמתגלה עם הפעלתם או פתיחתם – ורוד לבת וכחול לבן – מבשר על מין העובר.
ככל שהתופעה מתרחבת כך המסיבות הופכות לגרנדיוזיות, ולמסוכנות יותר: בשנים האחרונות נקשרו כמה אסונות במסיבות מהסוג הזה. בשנה שעברה נחשף שאחת השריפות הגדולות שפרצו בקליפורניה החלה בגלל שימוש באמצעים פירוטכניים במסיבה לחשיפת מין העובר. באוקטובר 2019 נהרגה אישה מאייווה בפיצוץ שאירע במסיבה כזאת.

2 צפייה בגלריה
ארה"ב פיצוצים ושריפות ב מסיבה מסיבת מסיבות חשיפת מין ה עובר
ארה"ב פיצוצים ושריפות ב מסיבה מסיבת מסיבות חשיפת מין ה עובר
פיצוץ במסיבה לחשיפת מין העובר בארה"ב, ארכיון
(צילום: AP)
גם במסיבה שהייתה השבוע בניו המפשייר, ארה"ב, אירע פיצוץ – שעורר בהלה ביישובים הסמוכים, וגרם נזק לבתים. תושבים מבוהלים דיווחו על רעידת אדמה, ואת הפיצוץ העז ניתן היה לשמוע גם מחוץ לגבולות מדינת ניו המפשייר. במסיבה לא היו נפגעים.
המשטרה בקינגסטון, עיירה בקרבת הגבול בין ניו המפשייר למסצ'וסטס, קיבלה בשלישי בערב דיווחים על פיצוץ חזק באזור. הם הגיעו למחצבת טורמאו, המקום שבו נערכה המסיבה. מארגני המסיבה אמרו שלצורך הפיצוץ שיבשר על מין העובר הם השתמשו בחומר נפץ במשקל 36 ק"ג. המשפחה האמינה שהמחצבה היא המקום הבטוח ביותר לפיצוץ.
2 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה מסיבה מסיבת חשיפת מין ה עובר
אילוס אילוסטרציה מסיבה מסיבת חשיפת מין ה עובר
כחול - בן, ורוד - בת. ההפתעה לאם ההריונית
(צילום: shutterstock)
תושבים ביישובים הסמוכים דיווחו שהפיצוץ הרעיד את הבתים שלהם. חלק אף דיווחו על נזק לרכוש. "שמענו פיצוץ איום ונורא", אמרה שרה, שגרה בסמוך למחצבה. "התמונות נפלו מהקירות". בעלה של שרה, מאט, אמר שהשכנים דיווחו על סדקים ביסודות הבתים.
האדם שרכש את חומר הנפץ ופוצץ אותו במסיבה בניו המפשייר הסגיר עצמו למשטרה. אחרי הפיצוץ נשארו בשטח שרידי אבקה בצבע כחול, מה שאומר שהזוג מצפה לבן.