בבית החולים ברזילי שבאשקלון נקבע הערב (חמישי) מותו של מאג'ד אל-אסד, מאבטח של ראש ארגון הפשע בני שלמה, שנורה שלשום מחוץ לאחוזתו של העבריין במושב חלץ. ימ"ר לכיש מנהלת חוקרת חשד לרצח בפרשה.
2 צפייה בגלריה
מאג'ד אלאסד
מאג'ד אלאסד
בני שלמה ומאג'ד אל-אסד. חיסול מחוץ לאחוזה
(צילום: מוטי קמחי)
במשטרה מעריכים כי באמצעות הירי במאבטח, תושב לקיה בשנות ה-40 לחייו, העבירו המתנקשים מסר לבני שלמה, לפיו הם יכולים לפגוע בו גם בסביבתו ובביתו. שלמה, נציין, מצוי כבר שנים בסכסוך מר עם ארגון הפשע של שלום דומרני ומשפחת לביא מרחובות. למרות זאת, מאז הירי לא היו עצורים, ולא ניתן לקבוע כי הם אחראים למעשה.
הדיווח על הירי במאבטח התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש ביום שלישי בשעה 20:23. הפרמדיקים דביר בריבו ואיתן לסרי סיפרו: "הפצוע שכב בשטח הפתוח כשהוא בהכרה וסובל מפציעה חודרת ומדממת. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, חבישות ומתן תרופות, ופינינו אותו תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב".
2 צפייה בגלריה
שלום דומרני
שלום דומרני
מסוכסך עם בני שלמה. שלום דומרני
(צילום: הרצל יוסף)
משפחת הפשע לביא מרחובות נחשבת לאחת ממשפחות הפשע החזקות והאלימות באזור השפלה והדרום. בני המשפחה פועלים בשני מחוזות משטרתיים, וצברו לעצמם אויבים רבים, בהם שלום דומרני ובני שלמה. בינואר האחרון הופעל מטען חבלה בחתונה של אחד מבכירי המשפחה - עמוס לביא. הכלה נפצעה באורח קל. לאחר האירוע אמר גורם בכיר במשטרה כי "השאלה היא לא למי יש אינטרס לחסל את עמוס לביא, אלא למי אין".
גם משפחת דומרני מסוכסכת עמוקות עם שלמה. הקרבות בין שני ארגוני הפשיעה שבראשיהם עומדים העבריינים המסוכסכים נמשכים כבר כמה שנים - וביתר שאת מאז שדומרני ושלמה שוחררו ממאסריהם.
כחלק מהחרפת הסכסוך לאחר שחרור השניים ממעצר, במאי האחרון עצרה המשטרה חמישה חברים בארגונו של שלום דומני בדרכם לחיסול בכיר בארגונו של שלמה. ברשות החמישה, שנעצרו עם רכב גנוב ליד בית יד ימינו של שלמה בכניסה ליישוב ניצן צפונית לאשקלון, נתפסו כלי נשק ואמצעי לחימה.
עם ארגון הפשיעה של שלמה משתפים פעולה חברי הכנופיה הקווקזית. במרץ האחרון ניסו לחסל ביריות את ניסים "נינה" דומרני, בנו של דומרני. במסגרת הסכסוך, נרצח כחודש לפני כן בפיצוץ רכב באשקלון העבריין אבי ביטון, שהיה מוכר למשטרה כ"איש הכספים של דומרני". במשטרה סבורים כי מדובר היה בקשר ישיר או עקיף למאבקים בין ארגוני הפשיעה הגדולים והמאמצים של שלמה ודומרני לבסס את מעמדם מחדש, כאמור, אחרי שחרורם מהכלא.