חודש לאחר שהיימנוט קסאו בת ה-9 נעלמה ממרכז הקליטה בצפת - ולמשטרה אין עדיין קצה חוט. בוועדת העלייה והקליטה שהתכנסה הבוקר בכנסת נציג המשטרה סקר את המאמצים לאיתורה והצהיר: "אין קשר בין היעלמותה להיעלמות מוישי קליינרמן". כזכור, לפני כשנתיים נעלם קליינרמן בן ה-16 באזור הר מירון, ובחודש האחרון נפוצו שמועות שניסו לקשור בין הפרשות. אל הדיון הבוקר בכנסת הגיעו רק יו"ר הוועדה עודד פורר וחברת הכנסת פנינה תמנו שטה.

סנ"צ יצחק אבוחצירה, מפקד תחנת צפת אמר בדיון: "החפ"ק של המשטרה נמצא במרכז הקליטה בצפת ע"מ לתת מענה אישי למשפחה. עד היום 1,150 שוטרים השתתפו במאמץ החיפושים יחד עם עוד אלפי מתנדבים. כל היחידות הצבאיות שקשורות לאיתור נעדרים השתתפו בחיפושים".
"אנחנו סורקים בצורה יסודית את כל השטחים שעוטפים את מרכז הקליטה ואת העיר צפת. עברנו כל דירה ותחקרנו כל תושב במרכז הקליטה. כל כיוון של חקירה נבדק עד היסוד ואנחנו עדיין בלי קצה חוט. יש מספר כיווני חקירה שנבדקים שלא זה המקום לפרט אותם. בדקנו אם יש קשר בין ההיעלמות של היימנוט לבין ההיעלמות של מוישי קליינרמן לפני שנתיים - הגענו למסקנה שאין קשר בין המקרים".
1 צפייה בגלריה
בלצ'או קסאו
בלצ'או קסאו
בלצ'או קסאו עם תמונת בתה החסרה
(צילום: אביהו שפירא )
ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות שכינס את הוועדה התייחס לפרשה: "אנחנו לא נוריד את החיפוש של היימנוט מסדר היום, הילדה הזאת היא הילדה של כולנו. יש ילדה בת 9 שנעלמה כאילו בלעה אותה האדמה וזה צריך להדאיג את כולנו. החיפושים אחר היימנוט זאת משימה של החברה הישראלית כולה. המטרה שלנו זה להבין שכל הרשויות עושות הכל כדי למצוא את הילדה ולהשיב אותה לביתה".
"אי-אפשר להתעלם מהחיוך של היימנוט שמשתקף מתוך התמונות שלה ואני מקווה ומאמין שהיא תשוב למשפחתה בקרוב. אני רוצה לראות יותר חברי כנסת שלוקחים חלק בתהליך החיפושים אחר היימנוט".
טספאי קסאו, אבא של היימנוט: "מאז שהיא נעדרת לא הצלחנו למצוא קצה חוט כדי לאתר אותה. המשטרה ממשיכה לחפש ואנחנו מקווים ומתפללים שימצאו אותה. החיפושים מתנהלים כרגע באופן רגיל ואנחנו מקבלים עדכונים בכל יום מהמשטרה".