1 צפייה בגלריה
ראיון עם דורית שהתלוננה נגד הרב טאו
ראיון עם דורית שהתלוננה נגד הרב טאו
מימין: נחמה תאנה, הרב צבי טאו ודורית לנג
(צילום: טל שחר, עמית שאבי, באדיבות חדשות 13)
המשטרה הודיעה אחר הצהריים (יום א') כי הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם, נחקר באזהרה במשרדי להב 433 בחשד לעבירות מין. בסיום חקירת התלונות הוא "שוחרר בערבויות", לשון ההודעה. מדובר בחקירה ראשונה שעובר הרב, אף שהחקירה נגדו במשטרה נפתחה כבר בנובמבר. במשטרה ציינו כי הוא זומן לחקירה "לאחר ביצוע פעולות חקירה רבות".
באוגוסט בשנה שעברה פרסמה נחמה תאנה (39) בעמוד הפייסבוק שלה טענה שטלטלה את החברה הדתית: "הרב טאו פגע בי מינית בתור קטינה". תאנה, גרושה ואם לחמישה, העידה כי מדובר היה ב"פגיעה ממושכת" ותיארה את האירועים כ"סיפורי זוועות". היא סיפרה אז עוד: "כשניסיתי להשמיע את הקול שלי הוא איים עליי".
בנובמבר האחרון פתחה המשטרה בחקירה בעקבות התלונה שהגישה תאנה נגד אחד הרבנים הבולטים והמשפיעים ביותר שמכהן כנשיא ישיבת הר המור. תאנה פנתה לתחנת חברון, וסיפרה שם כי הרב טאו תקף אותה מינית לפני עשרות שנים בעת שהייתה נערה צעירה.
את ההחלטה לפרסם כעת את הדברים הסבירה תאנה אחרי חשיפתה: "לקח לי כמעט 30 שנה כדי להצליח לספר את האמת. פרסומים שונים בנושא ביחד עם עוד רעידות אדמה בחיים האישיים שלנו, נתנו לי את האומץ לצאת עם האמת. אני יודעת כמה קטנים הסיכויים שהקול שלי יישמע, ובכל זאת, אחרי כל כך הרבה שנים של השתקה, אני בוחרת להשמיע אותו".

בהמשך נודע כי אישה בשם דורית לנג הגישה גם היא תלונה נגד הרב טאו. "באחד הימים הוא פתאום נכנס למטבח וסגר את הדלת מאחוריו", סיפרה אז לנג לחדשות 13. "הוא איש גבוה עם הרבה כוח. הוא תפס אותי עם יד אחת, הוריד לי תחתונים ובעצמו הוריד את המכנסיים. לא שמתי לב יותר מדי. הצלחתי לתת לו בעיטה עם הרגל אז הוא מיד שחרר אותי".
בריאיון לאולפן ynet סיפרה לנג אחרי שנחשפה: "בערך חודש-חודשיים אחרי שזה קרה הלכתי למשטרה, זרקו אותי מכל המדרגות. אחרי שניים-שלושה משפטים שסיפרתי במשטרה, אמרתי 'תגידו, אתם לא כותבים שום דבר?'. היה בלוק נייר לפנינו. אמרו לי 'אוקיי, אז מה שמך? מה תעודת הזהות שלך? איך קוראים לו?', איך שאמרתי את המילה 'הרב', ישר אמרו לי 'את לא מתביישת? קוראים לזה לשון הרע, תעופי מפה. רב אף פעם לא יעשה דבר כזה'".
בני משפחתה של תאנה, המתלוננת הראשונה נגד הרב, האשימו כי קיבלו "איומים מרומזים" מצידו של טאו וטענו כי יש נשים נוספות שנפגעו על-ידו. יוסף בוירסקי, אחיה של תאנה, אמר במסיבת עיתונאים שכינסה המשפחה בנובמבר האחרון: "נחמה התלוננה במשטרה על דברים חמורים ואנחנו מצפים מהמשטרה לפעול בהקדם. אנחנו יוצאים בקריאה לנפגעות נוספות, יש ציבור גדול שיחבק אתכן. אנחנו קוראים לכל מי שיודע או שיש לו ידע שיעזור לנו להוציא את האמת לאור".